Sweety2008 schreef:
Omdat ik verder in deze week geen tijd meer heb om mijn hardlooptraining te doen. Ze zeggen ja dat men 3x per week moet trainen maar ik haal soms 1 keer per week niet.
Zo werkt zeker in het begin niet. Je kunt niet vooraf trainen. Je
moet ook tevens
niets als je net begint.
Als je begint met hardlopen op latere leeftijd dan is het vaak en weinig in het begin. Veel lopers haken af omdat ze te veel doen en dan door spierpijn/blessures weer een tijd niet lopen.
Zoals ik al eerder zei maar wat je zoals andere adviezen door andere forum leden compleet in de wind slaat:
Zorro schreef:Sweety2008 schreef: Ik wandel met mijn man al heel veel in het weekend. Dus ook door het fietsen en het wandelen heb ik toch een goede conditie opgebouwd lijkt mij.
In je openings post geef je zelf eigenlijk al een prima voorzet.
Waarom hardloop groepjes etc. Vaak zit daar een 'trainer' die echt geen idee heeft. Ik zie hier ook zo'n harry vaak training geven en mijn tenen krullen.
Als je gaat wandelen met je man begin dan eens en jog eens 200 meter (of korter als dat niet lukt) en loop terug naar hem. Even later weer en zo de eerste keren iets van 5 keer. Volgende keren bouw je het uit tot 300-400 meter etc.
Een schema is moeilijk te geven en moet je zelf aanvoelen. Een schema is in eerste instantie ook niet echt belangrijk. Je moet leren hardlopen en dat vergt wat tijd.