Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hardlooptraining

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 27 jul 2015 09:37

Op de achterflap van het boek:
Zijn doorrookte longen en keel slibden dicht, zijn lichaamsgewicht nam toe, zijn hoofd werd kaler. De veertig naderde, en het ging niet zo lekker met Amerika-correspondent Diederik van Hoogstraten in New York. Toen kwam zijn sportieve grootvader te overlijden en besloot Diederik het roer om te gooien. Hij zocht houvast in een bijna verloren passie: het hardlopen. Langzaam maar zeker ging het sneller en soepeler, door New York en andere delen van Amerika
Diederik van Hoogstraten (1969) woont in New York. Van Hoogstraten eindigde in 2010 als derde Nederlander in de marathon van Boston.
Geen geringe prestatie en hij schijnt er ook nog leuk over te kunnen schrijven. Maar hij is dus geen 53 en ook niet eergisteren begonnen met hardlopen.
Veni. Vidi. Fietsie.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 27 jul 2015 10:02

Precies en als je wel 53 bent en net begint met hardlopen heb je veel meer tijd, veel meer warming-up en wellicht ook gewoon begeleiding nodig. Maar ik ben maar gewoon een hardlooptrainer hè, dus wat weet ik :p
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

monique70
Forum-lid

monique70 27 jul 2015 10:19

Het belangrijkste van training is rust :)
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 27 jul 2015 19:11

Jans schreef:Waarom zou je nu plotseling 2 dagen achter elkaar lopen?
Omdat ik verder in deze week geen tijd meer heb om mijn hardlooptraining te doen. Ze zeggen ja dat men 3x per week moet trainen maar ik haal soms 1 keer per week niet.
Ghost Nivolet 6LC

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 27 jul 2015 19:19

Sweety2008 schreef: Omdat ik verder in deze week geen tijd meer heb om mijn hardlooptraining te doen. Ze zeggen ja dat men 3x per week moet trainen maar ik haal soms 1 keer per week niet.
Zo werkt zeker in het begin niet. Je kunt niet vooraf trainen. Je moet ook tevens niets als je net begint.

Als je begint met hardlopen op latere leeftijd dan is het vaak en weinig in het begin. Veel lopers haken af omdat ze te veel doen en dan door spierpijn/blessures weer een tijd niet lopen.

Zoals ik al eerder zei maar wat je zoals andere adviezen door andere forum leden compleet in de wind slaat:
Zorro schreef:
Sweety2008 schreef: Ik wandel met mijn man al heel veel in het weekend. Dus ook door het fietsen en het wandelen heb ik toch een goede conditie opgebouwd lijkt mij.
In je openings post geef je zelf eigenlijk al een prima voorzet.

Waarom hardloop groepjes etc. Vaak zit daar een 'trainer' die echt geen idee heeft. Ik zie hier ook zo'n harry vaak training geven en mijn tenen krullen.

Als je gaat wandelen met je man begin dan eens en jog eens 200 meter (of korter als dat niet lukt) en loop terug naar hem. Even later weer en zo de eerste keren iets van 5 keer. Volgende keren bouw je het uit tot 300-400 meter etc.
Een schema is moeilijk te geven en moet je zelf aanvoelen. Een schema is in eerste instantie ook niet echt belangrijk. Je moet leren hardlopen en dat vergt wat tijd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 jul 2015 19:50

@Zorro, Denk je echt dat die man nog gaat wandelen met een huppelende vrouw om zich heen? Misschien haar man wel, maar de mijne zou het zeker niet doen.
Als ze het niet op kan brengen om rustig aan te doen, en dat blijkt ze niet te kunnen/willen, dan kan ze er beter niet aan beginnen.
Dit is typisch zo'n topic, ik vraag advies, maar ik luister er toch niet naar.
Sweety2008
Omdat ik verder in deze week geen tijd meer heb om mijn hardlooptraining te doen. Ze zeggen ja dat men 3x per week moet trainen maar ik haal soms 1 keer per week niet.
Sorry, maar als je niet 3x de tijd kunt vinden om 20-25 minuten te lopen, dan denk ik dat je dus echt beter niet kunt beginnen. Hoe doe je dat dan met fietsen?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 27 jul 2015 19:59

Nee, wat boeit het me ook. Iemand (Sweety2008) vraagt hulp en doet toch wat ze zelf wil.
Het zal me verder jeuken.

We hebben hardlooptrainer (?) superrose nog al moet je uitkijken die niet op haar tenen te trappen want die zijn nogal lang :lol:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 27 jul 2015 21:30

@Jans als het mooi weer is of ik moet zeggen als het droog is pak ik mijn racefiets en om daarna nog 20 minuten lopen dat trek ik niet als ik 90 km gefietst heb. De laatste tijd heb ik van maandag tot en met vrijdag iedere dag op de racefiets gezeten. Maar geen meter hardlooptraining gedaan. Maar nu word het weer iets minder en dan wilde ik hardlopen als het dan ook wat regent of hard waait dat maakt mij dan niet zo veel uit omdat ik nog geen grote afstanden loop namelijk alles tamelijk dicht bij mijn huis vind ik dit niet erg als ik tot op de huid nat ben.
Ghost Nivolet 6LC

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 jul 2015 21:59

Weet je Tweety, Dit is de laatste keer dat ik op je reageer.
Als je wilt gaan hardlopen, moet je gewoon de ene dag fietsen en de andere lopen en dan ook nog een keer een dag in de week rusten. Wat een onzin argument dat je na 90km fietsen niet meer kunt lopen. Je "moet" niet iedere dag 90km fietsen. Maar je moet vooral je eigen plan trekken, En ga nu niet reageren dat je wel moet fietsen om op gewicht te blijven, het leven bestaat uit keuzes maken.
Naar niemand luisteren, en maar klagen. Je hoeft niet naar mij te luisteren, ik heb ook zo mijn eigen ideeën, maar als 100% van de mensen hier zegt dat je verkeerd bezig bent en dan nog steeds ijzerenheinig doorgaat, mijn zegen heb je.

Karl66
Forum-lid

Karl66 27 jul 2015 22:14

Sterker nog, als het een keer slecht weer is, kan je er ook voor kiezen om niet te gaan fietsen en niet te gaan hardlopen. In plaats daarvan kan je je lichaam ook een keer rust gunnen. Dan krijgt je lichaam ook een keer de kans te herstellen en dat lijkt me alleen maar verstandig.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 27 jul 2015 22:59

Regel 5: http://hetiskoers.nl/de-ethische-wielercode/ . Wielrenners hardlopen NIET!
What makes the boat go faster?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 jul 2015 23:12

Gelukkig voldoe ik nog niet aan de heft van de "eisen" dus hardlopen kan ook wel. Jammer genoeg wil mijn lichaam dat niet.

Plaats reactie