Garmin Edge 520
Ik vind de sensors die bij de Edge 520 zitten echt geweldig. Cadansmeter gewoon gemakkelijk om de crank, en de snelheidsmeter op een soortgelijke manier om de wiel-hub. Veel gemakkelijker dan eerdere systemen met magneetjes e.d. en wat dat betreft dus een goeie upgrade. Ik denk niet dat je snel goedkopere alternatieven zult vinden.
@matthiav kleur van de lijn veranderen is een goede tip, thanks!
@matthiav kleur van de lijn veranderen is een goede tip, thanks!
Tip: ik heb hem een paar dagen terug gekocht bij Rijwielenshop voor 289€.bollen schreef:Wat is jullie ervaring met de Garmin cadans-en snelheidsmeter?
De bundel kost bij futurum nu €309,-
Is een bundel de aanschaf waard, of zijn er betere alternatieven die ik mis?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit is waarschijnlijk al lang geleden ergens beschreven (en wijs me gerust naar waar!), maar ik kan het zo snel niet vinden:
Wat is de beste manier om offline een course te maken? Het "eindproduct" moet dan dezelfde functionaliteit hebben als bij een course die ik online, bijv. via bikeroutetoaster, maak, dus met hoogteinformatie zodat ik tijdens het rijden kan zien wat me nog te wachten staat aan hoogtemeters, maar ook met aanwijzingen die ik zelf kan plaatsen (zoals bijvoorbeeld de top van een klim, of een routeaanwijzing.
Wat is de beste manier om offline een course te maken? Het "eindproduct" moet dan dezelfde functionaliteit hebben als bij een course die ik online, bijv. via bikeroutetoaster, maak, dus met hoogteinformatie zodat ik tijdens het rijden kan zien wat me nog te wachten staat aan hoogtemeters, maar ook met aanwijzingen die ik zelf kan plaatsen (zoals bijvoorbeeld de top van een klim, of een routeaanwijzing.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Daar kan ik toch alleen óf tracks of waypoint naar waypoint routes maken? En dat eerste is te simpel, maar dat laatste kan de 520 niet handelen toch? Ik kom van een 705, dus ik loop vast hopeloos achter...
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
ik gebruik nooit routes maar altijd tracks.
Maar als je in basecamp een route maakt en die laadt op je 520 geeft die gewoon aanwijzingen.
Als het kaartmateriaal dat je gebruikt hoogtemeters heeft krijg je op de 520 een hoogte profiel.
Een aanwijzing kan via een ingevoegde via-point(vlaggetje in knoppenbalk) op je route.
Maar om met Havana te speken: ik kan het mis hebben...
Maar als je in basecamp een route maakt en die laadt op je 520 geeft die gewoon aanwijzingen.
Als het kaartmateriaal dat je gebruikt hoogtemeters heeft krijg je op de 520 een hoogte profiel.
Een aanwijzing kan via een ingevoegde via-point(vlaggetje in knoppenbalk) op je route.
Maar om met Havana te speken: ik kan het mis hebben...
Laatst gewijzigd door beren040 op 08 jun 2016 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Allard
Dank! Ga van het weekend eens experimenteren dan!
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Heb me ook een edge 520 aangeschaft als opvolger van edge 800.
Vind de satellieten zeer snel, helder scherm, kaart van 85 m'n samengesteld waarbij ik hele regio Limburg, Ardennen, deel Vlaams Brabant en deel Nederlands limburg op heb staan.
Enige wat niet goed loopt is de synchronisatie met iPhone (4s met laatste software versie). De 2 toestellen pairen niet automatisch. Op de edge blijft het Bluetooth icoontje flikkeren. Op de iPhone kan ik in het Bluetooth menu de edge (gewone verbinding bt520) selecteren waarbij hij als verbonden komt te staan.
Op de edge blijft hij flikkeren totdat ik de app open, dan maakt m verbinding. Vandaag echter eerste langere rit gedaan (140 km), maar toen de connectie lukte, kreeg ik verschillende keren foutboodschap bij synchronisatie. Pas na een keer of 7 lukte te volledige synchro.
Heb pairing al eens terug gewist (zowel op iPhone als op edge) en terug laten pairen maar probleem blijft
Iemand suggesties?
Vind de satellieten zeer snel, helder scherm, kaart van 85 m'n samengesteld waarbij ik hele regio Limburg, Ardennen, deel Vlaams Brabant en deel Nederlands limburg op heb staan.
Enige wat niet goed loopt is de synchronisatie met iPhone (4s met laatste software versie). De 2 toestellen pairen niet automatisch. Op de edge blijft het Bluetooth icoontje flikkeren. Op de iPhone kan ik in het Bluetooth menu de edge (gewone verbinding bt520) selecteren waarbij hij als verbonden komt te staan.
Op de edge blijft hij flikkeren totdat ik de app open, dan maakt m verbinding. Vandaag echter eerste langere rit gedaan (140 km), maar toen de connectie lukte, kreeg ik verschillende keren foutboodschap bij synchronisatie. Pas na een keer of 7 lukte te volledige synchro.
Heb pairing al eens terug gewist (zowel op iPhone als op edge) en terug laten pairen maar probleem blijft
Iemand suggesties?
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red
Cannondale caad10 sram red
Kan het zijn dat de 520 de hoogtemeters en percentages met wisselende weersomstandigheden niet meer correct zijn?
Ik was gister in Luxemburg voor de Jean Nellissen classic met in het begin veel regen daarna droog,
Hij gaf op een gegeven moment bergop -20% en in afdalingen 0%
Ook de hoogtemeters waren 1400 ipv 2600.
Of komt het door minder gps bereik?
Ik was gister in Luxemburg voor de Jean Nellissen classic met in het begin veel regen daarna droog,
Hij gaf op een gegeven moment bergop -20% en in afdalingen 0%
Ook de hoogtemeters waren 1400 ipv 2600.
Of komt het door minder gps bereik?
Specialized Diverge Axs