Het grote fietspomp topic
-
- Forum-lid
Dan kun je die 5 euro net zo goed meteen verscheuren.
Dat is dezelfde kop als die van de Hema volgens mij.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Forum-lid
Oké, mijn eerste reactie was misschien wat ongenuanceerd. Er zijn wat mij betreft een aantal criteria waaraan een goede pomp in elk geval moet voldoen:
- een smalle metalen drukkamer
- een metalen zuiger
- een brede voet
- goed verkrijgbare (reserve)onderdelen als rubbers en koppen
Met een Rennkompressor (al >50 jaar vrijwel ongewijzigd verkrijgbaar) of de Joe Blow tik je al deze criteria. Kunststof apparaten zoals degene die je linkt, of de Dunlop, voldoen aan geen van deze criteria. Ze zijn heel leuk voor een paar keer pompen, maar bij veelvuldig gebruik ben je simpelweg beter af met een SKS of Topeak.
IK heb de Btwin 900 voetpomp van 29 euro.
Doet al een jaar of 5 perfect z'n werk
Doet al een jaar of 5 perfect z'n werk
-
- Forum-lid
Geleend uit mijn eigen ervaring, Kees. Ik schat je oordeel vaak hoog in, ben jij het niet mee eens met mijn punten? De Rennkompressor heeft overigens wel degelijk een (opklapbare) brede voet.
Waarom zou ik het woord drukkamer niet gebruiken? Ik ben een technicus van beroep dus wellicht schat je mij verkeerd in.
Ps. Sorry voor het 'kwooten' maar dat vind ik in deze conversatie niet onnodig.
Dus je weet ook waarom de drukkamer smal is?
Overigens valt de Rennkompressor om op een ongelijke ondergrond, maar dat geeft niet want de klapvoet is om je eigen voet op te zetten....
Overigens valt de Rennkompressor om op een ongelijke ondergrond, maar dat geeft niet want de klapvoet is om je eigen voet op te zetten....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig