Giro 2017
Misschien twijfelde hij wel een beetje. Toch lijkt het er op dat hij echt vergiste. Anders zou hij ook in dienst van Nibali de laatste kilometers moeten maken en geen energie verspillen.
Ja hoor, je mag best je mening geven. Maar om na elke massasprint te gaan lopen zeuren dat het vroeger zo veel beter was, dat is wel een beetje vermoeiend. Daarbij gaf je aan dat de Tour's van Lance zo veel beter waren. Maar volgens mij waren die hetzelfde als de Tour's van Froome. Met de US Postal/SKY-trein verzengend hard naar de laatste berg rijden en daar demarreren.
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
@ jacobusja
Tuurlijk mag je je mening geven, maar als je in je post aangeeft dat je verbaasd / teleurgesteld bent dat het een massasprint werd moet je er niet van opkijken dat je wat reacties op het forum krijgt.
Dit is al zo in iedere grote ronde de laatste 10-15 jaar. Sprinttreinen bestaan grofweg (volgens mijn beperkte geheugen) sinds petacchi begin jaren 2000 met fasso bortolo hiermee begon. Daarna kwamen steeds meer ploegen er achter dat dit een concept is wat werkt. Waarbij met name ploegen met cavendish en later kittel / Greipel dit tot kunst hebben verheven.
Om dan nu opmerkingen te maken over de toekomst van het wielrennen is beetje achterhaald en getuigt niet van veel kennis van zaken (sorry, niet persoonlijk bedoeld)
Tuurlijk mag je je mening geven, maar als je in je post aangeeft dat je verbaasd / teleurgesteld bent dat het een massasprint werd moet je er niet van opkijken dat je wat reacties op het forum krijgt.
Dit is al zo in iedere grote ronde de laatste 10-15 jaar. Sprinttreinen bestaan grofweg (volgens mijn beperkte geheugen) sinds petacchi begin jaren 2000 met fasso bortolo hiermee begon. Daarna kwamen steeds meer ploegen er achter dat dit een concept is wat werkt. Waarbij met name ploegen met cavendish en later kittel / Greipel dit tot kunst hebben verheven.
Om dan nu opmerkingen te maken over de toekomst van het wielrennen is beetje achterhaald en getuigt niet van veel kennis van zaken (sorry, niet persoonlijk bedoeld)
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Verder zijn er topics zoals "wielrennen op tv". Laten we het hier over de actuele Giro hebben. Dan bedoel ik uitslagen en wedstrijdverloop, niet wat er anders zou moeten.
Cipo reed met Mercatone Uno en Seaco in de TdF vaak ook al met een treintje.
Vandaag potentieel een leuke rit met een klassiek karakter, finale kan leuk worden (ik heb ingezet op Gasparotto en Woods ) en misschien krijgen een aantal klassementsrenners het ook nog op de heupen.
Vandaag potentieel een leuke rit met een klassiek karakter, finale kan leuk worden (ik heb ingezet op Gasparotto en Woods ) en misschien krijgen een aantal klassementsrenners het ook nog op de heupen.
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
Ik hoop al een heel voorjaar in diverse koersen op Tom Jelte Slagter die in dit soort finales goed uit de voeten moet kunnen. maar op een of andere manier heeft hij de topvorm (nog) niet te pakken.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Hij heeft ook een paar keer top 10 gescoord (misschien wel top 5?) in het Ardense voorjaar, dat kun je je nu toch niet meer voorstellen. De laatste keer dat hij een beetje niveau haalde was in de Tour of Alberta in 2015 en dat was met tegenstand van bedenkelijk niveau. Zonde, want dat is een type renner die we als NL een beetje missen.
In mijn geheugen zie ik de T.I. Raleigh ploeg met een trein in de laatste kilometers om er voor te zorgen dat het juist een sprint werd voor Jan Raas.Tracing_NL schreef:Dit is al zo in iedere grote ronde de laatste 10-15 jaar. Sprinttreinen bestaan grofweg (volgens mijn beperkte geheugen) sinds petacchi begin jaren 2000 met fasso bortolo hiermee begon. Daarna kwamen steeds meer ploegen er achter dat dit een concept is wat werkt. Waarbij met name ploegen met cavendish en later kittel / Greipel dit tot kunst hebben verheven.
Misschien zijn zij wel de grondleggers van de sprinttrein?
Ik voel me jong, ook wel weer eens lekker, thanks!Theo V schreef:In mijn geheugen zie ik de T.I. Raleigh ploeg met een trein in de laatste kilometers om er voor te zorgen dat het juist een sprint werd voor Jan Raas.Tracing_NL schreef:Dit is al zo in iedere grote ronde de laatste 10-15 jaar. Sprinttreinen bestaan grofweg (volgens mijn beperkte geheugen) sinds petacchi begin jaren 2000 met fasso bortolo hiermee begon. Daarna kwamen steeds meer ploegen er achter dat dit een concept is wat werkt. Waarbij met name ploegen met cavendish en later kittel / Greipel dit tot kunst hebben verheven.
Misschien zijn zij wel de grondleggers van de sprinttrein?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Ergens is het ook wel gaaf zo'n perfect getimede sprinttrein.
Maak joe woar