Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
rondje
- Forum-lid
-
Contact
rondje
19 mei 2017 09:37
daniel1975 schreef: ↑19 mei 2017 07:47
rondje schreef: ↑18 mei 2017 23:33
We hebben vaak kritiek op ze, maar hoe LottoNL vandaag in Amerika de gehele ploeg op kop zet voor Bennet of Gesink is toch wel een mooi gezicht. Volgens mij deden ze het bij de eerste berg etappe ook al en trekken die lijn nu door,
Dit onderstreept hun imagoprobleem; op de grote afspraken op tv bakken ze er niks van en bij een koers ver weg die volledig ondersneeuwd door de Giro schijnt het wel goed te gaan. Verkeerde keuzes? Niveau daar minder hoog waardoor ze wel mee kunnen? Ik weet niet niet, maar marketingtechnisch niet top.
Het is inderdaad een imageprobleem. Ze zitten volgens mij nog altijd vast aan hun Rabobank imago van een tijd waarin ze veel geld hadden en gewaagde uitspraken/ambities durfden uit te spreken. Nu is het eigenlijk een middelmaat/rustige ploeg maar verwacht iedereen nog constant het hoogste. Ik vind het wel goed dat ze nu ook actiever in de kleinere koersen zijn, die lieten ze voorheen wel eens lopen maar nu pakken ze zo toch aardig wat overwinningen mee.
Best bijzonder, vooral ook als je het vergelijk met Sunweb, een Nederlandse ploeg onder Duitse licentie, maar over hun teleurstellend voorjaar hoor je niemand. LottoNL heeft bijvoorbeeld al dubbel zoveel overwinningen dan Sunweb.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
19 mei 2017 10:14
Komt denk ik omdat Sunweb hele duidelijke ambities had en die momenteel uit gewoon waar worden gemaakt.
Als SK nu goed mee had gedaan in de Giro had iedereen ook anders naar TLJ gekeken.
Het komt bij TLJ over als weer de zoveelste tegenvaller, zeker gezien de nadrukkelijke verwachtingen die vooraf werden gegeven.
Less is bore
-
el_loco
- Forum-lid
el_loco
19 mei 2017 10:18
Ik vind dat LottoJumbo een verdienstelijk voorjaar draait. De enigen die tot nu toe teleurstellen zijn Boom en Kruijswijk, waarbij die laatste zich wellicht nog kan herpakken tot een top 5 plek in de Giro. Roglic, Bennet, Groenewegen doen het goed. Campenaerts en Van Emden prima in de tijdritten. Kon een stuk slechter...
-
lb117
- Forum-lid
lb117
19 mei 2017 11:19
daniel1975 schreef: ↑19 mei 2017 10:14
Komt denk ik omdat Sunweb hele duidelijke ambities had en die momenteel uit gewoon waar worden gemaakt.
Als SK nu goed mee had gedaan in de Giro had iedereen ook anders naar TLJ gekeken.
Het komt bij TLJ over als weer de zoveelste tegenvaller, zeker gezien de nadrukkelijke verwachtingen die vooraf werden gegeven.
eens +1
Ook eens met de vorige post! ik kijk zelf ook nog met een rabobank blik naar deze ploeg, goede opmerking!
-
rondje
- Forum-lid
-
Contact
rondje
20 mei 2017 08:06
Bennet na de TT aan de leiding in Tour of California met 35 seconden voorsprong op Majka en 36 op Talansky. Hoop dat hij het volhoudt met nog 1 bergrit te gaan. WT GC win zou een mooie opsteker zijn voor LottoNL.
Iemand trouwens gezien wat er met Gesink is gebeurd? Zag op twitter een foto dat hij op zijn normale fiets eindigde, maar geen ochtend herhaling op Eurosport vandaag.
-
EmPeHa
- Forum-lid
EmPeHa
20 mei 2017 09:38
Volgens RG op Twitter : "tube liep er af in een bocht maar bleef wel overeind. Helaas."
-
rondje
- Forum-lid
-
Contact
rondje
20 mei 2017 09:52
Dat is niet de eerste keer dat dit voorkomt bij LottoNL, was het bij Kelderman niet vorig jaar? Of wat dat alweer 2 jaar terug. Wel balen want hij stond wel lekker in de top 10, wat toch ook de nodige UCI puntjes oplevert.
-
Karl66
- Forum-lid
Karl66
20 mei 2017 11:40
daniel1975 schreef: ↑19 mei 2017 10:14
Want Barguil, Matthews en Kelderman om maar een paar kopmannen te noemen, hebben dit jaar echt hun ambities waargemaakt...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
20 mei 2017 13:11
Barquil: 6e in FLeche Wallone en 8e in eindklassement Paris-Nice. Niet geweldig niet super slecht.
Matthews: 12e MSR, 8e Gent-Wevelgem, 10e AMGR, 4e Luik-Bastenaken-Luik en nog een ritje gewonnen in Vuelta Pais Vasco. Niet super goed maar ook niet heel slecht. HIj heeft nog een heel jaar dus zal nog wel wat overwinningen bij schrijven.
En welke ambities had Kelderman? Hij zou toch soort meesterknecht zijn van Dumoulin nu en dat leek goed te gaan tot dat die motor er stond...
Wel mooi dat de kans groot is dat Bennet nu zijn eerste rondje op zijn naam gaat schrijven.
Maak joe woar
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
20 mei 2017 13:47
Wat heeft Barguil gewonnen sinds die 2 ritten in de Vuelta die z'n doorbraak waren? Van Garderen 2.0
Of hij krijgt niet genoeg snoep.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
Karl66
- Forum-lid
Karl66
20 mei 2017 20:18
Fietsen?altijd schreef: ↑20 mei 2017 13:11
Barquil: 6e in FLeche Wallone en 8e in eindklassement Paris-Nice. Niet geweldig niet super slecht.
Matthews: 12e MSR, 8e Gent-Wevelgem, 10e AMGR, 4e Luik-Bastenaken-Luik en nog een ritje gewonnen in Vuelta Pais Vasco. Niet super goed maar ook niet heel slecht. HIj heeft nog een heel jaar dus zal nog wel wat overwinningen bij schrijven.
En welke ambities had Kelderman? Hij zou toch soort meesterknecht zijn van Dumoulin nu en dat leek goed te gaan tot dat die motor er stond...
Wel mooi dat de kans groot is dat Bennet nu zijn eerste rondje op zijn naam gaat schrijven.
Je gaat toch hopelijk niet zeggen dat dit de ambities van Sunweb met deze renners zijn en dat ze die dus waargemaakt hebben. Sunweb heeft gewoon geluk Dumoulin de meubelen voor hun redt, maar dat is echt iets anders dan dat de ploeg in z'n geheel goed presteert.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
21 mei 2017 11:12
Jep maar Barquil staat al jaren stil zoals AM Classic ook al zegt. En ja dan wint Matthews niet 2 klassiekers maar het is heel wat beter dan Boom die wel even top 5 zou rijden.
Maak joe woar