Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Race only: uitstervend ras?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 21 feb 2017 21:44

Ik ken een prima FM die niet moeilijk doet over servicen of unboxen van Canyons. :winkthumb:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 feb 2017 21:52

Je kunt honderden dingen verzinnen om een fietsenmaker te laten draaien maar niet eens een Canyon in elkaar zetten? Da's jammer anders had je fietsenmaker kunnen worden...

Er zijn talloze zaken die je kunt verzinnen om wat extra geld in het laatje te brengen maar geen van allen zet genoeg zoden aan de dijk om iedere fietsenmaker die er nu is draaiende te houden.

Fietsen van de grootste concurrent in elkaar gaan zetten lijkt mij ook niet altijd slim. Het levert misschien wat op maar de relatie met zijn leveranciers zal er niet beter op worden. Die één op de honderd fietsers die zelf geen stuur recht kunnen/willen/durven zetten en pedalen vastschroeven gaan ook het verschil niet maken tussen wel en niet overleven. Een servicebeurt is een ander verhaal.
Campagnolo Ultra Dork

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 21 feb 2017 22:35

Ik denk juist dat je van al die honderden dingen, zoals jij het zegt, er zoveel mogelijk mee moet pakken. Zet die fiets in elkaar voor een honderdje, heb je meteen een klant bij voor de service beurten, koopt misschien wat gellekes, gereedschap, bandjes of kleding ed erbij. En als je het vriendelijk/goed doet, komen zijn vrienden en kennissen wellicht ook in je klantenbestand.

Ik vind het ongelofelijk dat sommige FMs zoveel laten liggen, maar wel mokken over dat er niet genoeg binnen komt.

Service verlenen is ook een investering die zich bijna altijd terugbetaald.
Laatst gewijzigd door Bredalp op 22 feb 2017 05:21, 2 keer totaal gewijzigd.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 feb 2017 22:39

Een Canyon in elkaar zetten voor 150 euro moet toch bijna de best betaalde baan ooit zijn..... 37,50 euro per schroef...

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 21 feb 2017 23:22

Ik doe t voor 80!

Ik belde afgelopen donderdag avond naar de fm als ik de dag erop langs kon komen om iets te laten maken wat direct af moest. Zelf had ik de benodigdheden niet in huis. Prima kom zo laat maar en je kan er op wachten met koffie. De man fixt het snel, vakkundig en netjes en de zaterdags kon ik een wedstrijd fietsen. Zo moet voor mij de fm zijn en een vent die veels te veel geld vraagt voor een klein klusje+een hoop gezeik.
Maak joe woar

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 22 feb 2017 07:37

Fietsen?altijd schreef:De man fixt het snel, vakkundig en netjes en de zaterdags kon ik een wedstrijd fietsen. Zo moet voor mij de fm zijn en een vent die veels te veel geld vraagt voor een klein klusje+een hoop gezeik.
:? :roll: :?:

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 22 feb 2017 11:47

En NIET een vent...
Foutje :/
Maak joe woar

Plaats reactie