Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

DDX
Forum-lid HC

DDX 29 jan 2017 22:09

Ik kreeg trouwens wel de indruk dat 2 man er wel een wesdstrijdje van maakten, die zaten bij ons groepje tot de eerste stop.
Maar daar reden ze snel weer verder (zijn ze wel gestopt, heb ze binnen niet gezien?) en toen we ze vlak voor 2e stop weer inhaalden bleven ze even bij ons rijden.
Maar bij 2e stop reden ze door zonder te stoppen.

Ieder z'n eigen insteek voor zo'n rit natuurlijk maar ik rijd het net zoals oehT ook deels voor het sociale gebeuren.
Mooi groepje maken, lekker babbelen onderweg en gezellig stops bij de stempelposten.

oehT
Forum-lid

oehT 29 jan 2017 22:16

DDX schreef:Ik kreeg trouwens wel de indruk dat 2 man er wel een wesdstrijdje van maakten, die zaten bij ons groepje tot de eerste stop.
Maar daar reden ze snel weer verder (zijn ze wel gestopt, heb ze binnen niet gezien?) en toen we ze vlak voor 2e stop weer inhaalden bleven ze even bij ons rijden.
Maar bij 2e stop reden ze door zonder te stoppen.

Ieder z'n eigen insteek voor zo'n rit natuurlijk maar ik rijd het net zoals oehT ook deels voor het sociale gebeuren.
Mooi groepje maken, lekker babbelen onderweg en gezellig stops bij de stempelposten.
Was dat die monsieur die, rustig met mij pratend het ineens in het hoofd kreeg achter een voorbij blazende velomobile aan te rammen om daar het wiel te pakken ja? :lol: Toen was ik geestelijk klaar met deze exercitie, immers kwam toen links en rechts van alles voorbij met een wielerpotentie om U tegen te zeggen :winkthumb:
Walter G schreef:
oehT schreef: Mag ik vragen waarom je deze boodschap, nu 2x reeds, met ons deelt? En, nog belangrijker, wat je hiermee wilt bereiken? Dit is overigens niet lullig bedoelt hoor, ik ben simpelweg benieuwd, het viel mij op zeg maar.
Het is een constatering, zeker geen irritatie of iets dergelijks. Ik wil hiermee benadrukken dat het voor anderen niet moet over komen alsof een brevet van 200 kilometer een racewedstrijd is.
Heerlijk als je met elkaar een lekker tempo kunt rijden en volhouden, super! De valkuil is dat je in een groep snel boven je macht gaat rijden en af moet haken met alle mogelijke problemen daarna (niet kunnen navigeren met een GPS of geen juiste route hebben bijvoorbeeld).
Ik wil ook niet belerend over komen, daar hebben we onze politiek in Den Haag al voor.
:like: Nu had ik dus wel de juiste route en de juiste bestanden, maar een niet functionerende Garmin maakte dat ik liep te prutsen aan dat ding en parallel daaraan gewoon doorging met fietsen, waardoor ik meer bezig was met een klein scherm dan uberhaupt met waar ik naar toe aan het fietsen was :lol: Ik ben net voor Londen gered door een Amerikaan, dat was wel fijn.

Maar dank voor je toelichting, begrijpelijk ook. Ik zou trouwens dit randonneren geen toertocht willen noemen. Een toertocht heeft een ander karakter, dit heeft wat meer duurkarakter in zich, toertochten zijn enkel duur als in duur over het algemeen :roll:
Laatst gewijzigd door oehT op 29 jan 2017 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

oehT
Forum-lid

oehT 29 jan 2017 22:31

Overigens begrijp ik wel dat tempojongens de 200 BRM meepakken. Ideale afstand en velen zijn boven de 200 ook niet veel meer waard (hoog verval etc). Op DDX na, die gaat op een 300 nog harder vernam ik gisteren. Heuvel BRM300 gepakt in 9 uur hoorde ik van iemand anders dan DDX zelf, hij was immers druk met iedereen slopen vooraan :lol:

Maar goed, ik zelf ben van plan ook wat 300 en 400 tochten te gaan rijden. Wellicht zelfs wat langer, maar mijn hoofddoelen liggen in de bergen de komende periode. Echter, ik ben wel om. Ik ga in mijn planning rekening houden met deze tochten, te leuk, te uitdagend en te gezellig is mijn ervaring :like:

DDX
Forum-lid HC

DDX 29 jan 2017 22:36

oehT schreef: Was dat die monsieur die, rustig met mij pratend het ineens in het hoofd kreeg achter een voorbij blazende velomobile aan te rammen om daar het wiel te pakken ja? :lol: Toen was ik geestelijk klaar met deze exercitie, immers kwam toen links en rechts van alles voorbij met een wielerpotentie om U tegen te zeggen :winkthumb:
Haha ja denk dat dat een van die personen was.
Zulke sprintjes verwacht je als er een heuveltje is oid, maar niet om opeens achter een velomobiel aan te gaan :lol:
oehT schreef:Overigens begrijp ik wel dat tempojongens de 200 BRM meepakken. Ideale afstand en velen zijn boven de 200 ook niet veel meer waard (hoog verval etc). Op DDX na, die gaat op een 300 nog harder vernam ik gisteren. Heuvel BRM300 gepakt in 9 uur hoorde ik van iemand anders dan DDX zelf, hij was immers druk met iedereen slopen vooraan :lol:

Die 300 heb ik vorig jaar met bijna 33 gemiddeld gereden ja, inclusief 3000hm 8-)
Moet nog ff weer aan m'n heup en conditie werken om dat tempo weer te halen.
De belgen die bij mij in het groepje zaten houden ook wel van lange ritten, pbp en eentje had ook een 1000mile rit in Italie gereden.
Voor mij zijn de 200 en 300 eigenlijk wel beetje de leukste ritten, gewoon lekker overdag rijden.
De 400 in de Ardennen 2 jaar geleden was ook leuk, mooie omgeving in de nacht (ook al zag je er niet heel veel van)
Langere ritten tja dan wordt het een vraag van hoe kan je je slaap uitstellen/maak je lange slaappauzes. En zie je het dan nog als 1 rit als je bijvoorbeeld slaappauzes van 5 uur gaat doen ?

oehT
Forum-lid

oehT 29 jan 2017 22:47

:shock:

Moet jij niet de Tour du Mont Blanc een keer gaan winnen of zo iets? :lol:

Ben het wel met je eens, over dat slapen etc tijdens die heel lange tochten, maar aan de andere kant, je moet wel om de tocht te kunnen volbrengen denk ik, zie het als deel van het spel. Mij trekt het wel, maar eerst maar eens 300 en 400 rondtrappen met de jongens en meiden van Audax.

Ontopic. Vandaag heb ik dus gefietst, 65 km in de herfst van 2017.

bever
Forum-lid

bever 30 jan 2017 18:17

Vandaag maar eens de GF van januari binnengehaald. Lekker op en neer naar het Kopje van Bloemendaal. Die kwam ik overigens wel erg moeizaam op zeg, kanonnen...Weer was prima, maar toch een spatje regen meegepakt. Uiteindelijk 11,4 km op de teller, dus lekker uitgekiend

https://www.strava.com/activities/849303944

FryskBloed
Forum-lid

FryskBloed 30 jan 2017 18:49

Vandaag maar eens de GF van januari binnengehaald.
Ik zag de kreet "grand fondo van januari" ook al eerder. Wat houdt dat in, is dat "gewoon" elk ritje boven de 100km? Of moet je gemiddelde boven de 30km/u liggen voordat je 'm mag meetellen?

DDX
Forum-lid HC

DDX 30 jan 2017 19:00

Strava Challenge waarbij je een rit boven de 100km moet doen.
Vroeger wisselden ze de afstanden nog wel eens af, uitschieters naar 160km.
Nu gewoon standaard iedere maand 100km.

Leuk als uitdaging/motivatie om iedere maand te halen.

oehT
Forum-lid

oehT 30 jan 2017 20:48

Volgens mij wintermaanden standaard 100km. Ik dacht vanaf april of zo iets weer omhoog, tot in juli/augustus genoemde 160-ers of iets daaromheen.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 01 feb 2017 06:58

Afgelopen jaar was 130 km de max.

oehT
Forum-lid

oehT 01 feb 2017 08:15

Ah, nu die afstand dan. Dat is trouwens ook niet veel.

Njah, ik vind het wel een leuke prikkel, hoewel 200km in de winter ook een leuke prikkel is :lol:

DDX
Forum-lid HC

DDX 01 feb 2017 08:59

Mijn prikkel is iedere maand een rit van 200km te maken.
Vorig jaar helaas in oktober niet gelukt, andere maanden wel :)

Plaats reactie