Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 feb 2018 20:52

bever schreef: 15 feb 2018 20:27 vakantie, dus tijd om weer een beetje op te gaan bouwen. Verdwaald in Katwijk en rug blijft pijn doen...

geen lekker ritje dus
Ik vraag me af waarom je niet een keer met bijvoorbeeld een tempo van 25 km/u gaat rijden. Of misschien eens een rondje van 30km.

bever
Forum-lid

bever 15 feb 2018 20:58

Jans schreef: 15 feb 2018 20:52
bever schreef: 15 feb 2018 20:27 vakantie, dus tijd om weer een beetje op te gaan bouwen. Verdwaald in Katwijk en rug blijft pijn doen...

geen lekker ritje dus
Ik vraag me af waarom je niet een keer met bijvoorbeeld een tempo van 25 km/u gaat rijden. Of misschien eens een rondje van 30km.
omdat ik in de zomer/herfst meerder ritjes van 100 km heb gereden die vrijwel pijnvrij waren. Zelfs met een gemiddelde van tegen de 30 aan. De laatste afspraak met de fysio afgesproken om kortere ritjes te gaan doen van 50 km, maar dan een paar keer per week,

Nog kortere ritjes voelt voor nu als een stap terug, zeg maar ;) Maar misschien heb je gelijk !

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 feb 2018 21:03

@bever, ik ben geen fysio, maar na een flinke hernia en een tijdje niet fietsen is het toch niet vreemd om op te bouwen. Voor mij lijkt het dat je ongeveer door gegaan bent waar je gestopt was. Jammer genoeg werkt dat meestal niet.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 feb 2018 15:32

Even gewacht tot het minder koud was en toen lekker op de crosser een mooie rit kunnen maken. Zon scheen volop en ondanks forse woensdagrit van 5 uur op de MTB ging het best lekker, maar ook geholpen door windje in de rug.
Vanuit Soest beetje door de polder richting Bunschoten, Nijkerk richting Putten en Voorthuizen.
Tja, dan moet je ook terug (via Terschuur, Barneveld, Achterveld, Stoutenburg, Leusden) en bleek relaxed tripje toch iets meer inspanning te kosten door redelijk briesje.
Maar na 4 uurtje weer 111 km op de teller geen klagen en opnieuw mooie vrijdagrit. Bevalt nog steeds goed die 4 daagse werkweek, ik kan het nog steeds iedereen aanbevelen...
...
Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1410178769
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 16 feb 2018 16:24

Nog even voordat we een paar weekjes naar Nederland gaan de Col d'Ey gedaan. Half bewolkt, maar vooral de klim lekker in de zon gereden. Ik hoopte nog wat sneeuw op de col te vinden, dat lag er woensdag nog wel, maar de temperatuur was toch hoog genoeg om dat te laten smelten.
Ik had gepland om toeristisch te gaan fietsen, en zo voelde het ook, maar uiteindelijk voor mijn doen nog aardig geklommen. En als je dan ook de armstukken nog naar beneden kunt doen, door het zonnetje :) 15-17 graden.
IMG_20180216_132213420[1].jpg
https://www.strava.com/activities/1410232800

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 16 feb 2018 16:35

De Greenport bikeway daar zijn door de storm toen heel veel bomen gesneuveld.
De Greenport bikeway daar zijn door de storm toen heel veel bomen gesneuveld.
Vandaag een kleiner rondje gefietst. Moest een paar keer stoppen om de cleat aan mijn linker schoen opnieuw aftestellen. Vond het toch nog aan de frisse kant.

Zijn dan weer 55 km geworden.
Bijlagen
Mijn lievelingsspeelgoed.
Mijn lievelingsspeelgoed.
Het nieuwe gedeelte van de Greenport bikeway daar komen dan ook de grote windmolens.
Het nieuwe gedeelte van de Greenport bikeway daar komen dan ook de grote windmolens.
Ghost Nivolet 6LC

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 16 feb 2018 19:05

Vanmorgen gestart voor een rondje van ca. 80 km richting Hoorn, Abbekerk, Hoogwoud en Beemster. Tweede deel viel mij wat tegen in die zin dat ik de wind nogal stevig vond en daardoor mijn snelheid flink terugliep terwijl mijn hartslag te hoog voor D1 zat. Maar evengoed lekker gereden en na ruim 3 uur weer thuis. Afbeelding
https://www.strava.com/activities/1410061302
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 16 feb 2018 19:18

Hier viel het met de wind erg mee. Een lekker zonnetje gaf zelfs een beetje een lentegevoel!

Met mijn tijdritfiets in de weer geweest, en twee uur tempo gereden.

https://www.strava.com/activities/1410340511

swartsz
Forum-lid

swartsz 17 feb 2018 16:33

Lekker zonnetje vandaag dus naar buiten met de fiets. Was nog geen 10 minuten onderweg of ik werd ingehaald door Rik van Ijzendoorn op zijn Colnago Concept. Wat een schitterende fiets! Helaas niet aan kunnen haken maar lekker in mijn eigen tempo door gefietst totdat ik last van mijn maag kreeg (gisterenavond zitten tafelen bij de Griek, oftewel teveel gegeten ) dus maar weer huiswaarts gekeerd. Ondanks dat toch heerlijk gefietst!
Apex Chase 2017 & Focus Culebro 4 2014

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 17 feb 2018 17:45

Vandaag een korte trainingsrit over 41 km. Deze keer intervaltraining gedaan. De zon kwam pas aan het einde van mijn rit tevoorschijn.
Ghost Nivolet 6LC

fred404
Forum-lid

Gebruikersavatar fred404 17 feb 2018 17:58

Nadat in de uitzending van de Keuringsdienst van Waarde duidelijk werd dat de kwark uit de supermarkt eigenlijk geen echte kwark is, besloten we vandaag om een aantal lekkernijen van het “land” te halen. Op de groentes hebben we al een abonnement bij een biotuinder in de buurt. Eten van het land en het seizoen. De track die ik met komoot had uitgestippeld in de gps geladen. We hebben onze Surly Ogres uit de schuur gehaald want hier kunnen we tassen aan hangen. We zijn wat laat vertrokken, de Buffalo Farm Twente is het verst gelegen van onze woonplaats, het bevind zich aan de weg van Denekamp naar Lattrop. Men heeft zaterdags de winkel geopend tot half één. Dus de sokken er in. Gelukkig staat er weinig wind en halen we een kwartier voor sluitingstijd onze eerste bestemming. Eigenlijk hadden we ons niet zo hoeven haasten, want men is thuis en een “twents kwartiertje” is hier een bekend fenomeen. We kopen een bakje mozzarella, een jonge buffelkaas en … buffelzeep. Er staat een buffel in reliëf op afgebeeld en het ruikt een beetje naar fudge, de zoete engelse caramel. De boer merkt op dat het na het fietsen wel lekker douchen is met deze zeep. Ik antwoord dat we dat nooit doen, maar dat ik de zeep wel leuk vind staan in de badkamer.

Op de enkele onverharde fietspaden op de route merken we dat het moeizaam fietsen is door de opdooi. De Paddestoelen Kwekerij Masselink ligt hier niet ver vandaan. Dichtbij Ootmarsum. Hier halen we een bakje Shiitakes. Het kleinste winkeltje van Twente is onbemand. Je kunt je geld in het bakje doen in de koelkast. Daarnaast verkoopt men nog tal van andere producten gemaakt van shiitakes, tot en met bier toe. Dit had ik al een keer eerder geproefd, het is niet eens vies.

Op naar de laatste winkel, dit is de Kaasboerderij Kaamps waar we uiteindelijk de kwark kopen. De route hier naar toe heb ik over smalle, landelijke fietspaadjes gekozen. We passeren met een lichte wind in de rug Het Stift, een eeuwenoude kerk dicht bij Weerselo. Onderweg treffen we nog Benno en Ellen, een echtpaar van onze wielervereniging, ze staan stil op de weg. We vragen of ze pech hebben, maar het is slechts een eigenwijze fietscomputer die gecorrigeerd moet worden. We hebben het nog een beetje over het en de fietsen, maar hoewel het zonnetje schijnt is het niet verstandig om al te lang stil te staan. We fietsen door. We komen veel sporters tegen, fietsers, hardlopers, wandelaars en het lijkt al een beetje voorjaar. Van de kaasboerderij rijden we binnendoor terug naar Oldenzaal via de nabijgelegen wielerbaan. Rondom ligt een mtb-parcours waar ook nu gebruik van gemaakt word, we zien een vader met zijn twee zoons, ik schat ze misschien 10 jaar (de vader is ouder), die zich manmoedig over de modderige track worstelen. We hebben heerlijk gefietst en zijn thuis gekomen met een tas mooie, eerlijke streekproducten.

Het kleinste winkeltje van Twente. Paddestoelen Kwekerij Masselink
Afbeelding
Laatst gewijzigd door fred404 op 18 feb 2018 09:44, 3 keer totaal gewijzigd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 feb 2018 18:24

Leuk verhaal Fred!

Voelde vandaag soms even als lente en zo gedroeg het gevogelte zich ook. Roepende en buitelende kievitten, een woerd die een wijfje bijna verzoop ;-) en roepende buizerds. Spring is coming!!
Less is bore

Plaats reactie