eTap AXS ervaringen?
Vandaag schakelde mijn achterderraileur opeens niet meer.
Eh groene lampje brande gisteravond toch ? En ook geen battery low meldingen gezien. (al zeggen die ook niet alles)
Hmms en toen kwam er steil klimmetje aan dat was ff aanpoten.
Daarna maar even stoppen met idee batterij eraf/opnieuw erop.
Maar even op kopje drukken toonde weer groen lampje en daarna kon ik ook weer normaal schakelen.
Eh groene lampje brande gisteravond toch ? En ook geen battery low meldingen gezien. (al zeggen die ook niet alles)
Hmms en toen kwam er steil klimmetje aan dat was ff aanpoten.
Daarna maar even stoppen met idee batterij eraf/opnieuw erop.
Maar even op kopje drukken toonde weer groen lampje en daarna kon ik ook weer normaal schakelen.
Heb ik ook gehad. Geen idee. Druk op het knopje en dat ding was weer wakker.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14093
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Geeft ie aan. Voor de shifter kreeg ik op mijn Garmin echt een melding. "rechter shifter"
Maar dat was na 3 jaar en iets van 18 tot 20K
Maar dat was na 3 jaar en iets van 18 tot 20K
AXS ketting heeft een andere afstand tussen de rollers. Het zal misschien werken maar optimaal zal het niet zijn. Qua slijtage ook niet.
Als het crankstel en de prijs van een Red crankstel het probleem is, kun je in eerste instantie ook een Rival gebruiken en later upgraden.
Als het crankstel en de prijs van een Red crankstel het probleem is, kun je in eerste instantie ook een Rival gebruiken en later upgraden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14093
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Op het grote 11sp blad gaat het prima, daar heb ik mee gereden.
Op sommige binnenbladen is het een probleem, daar moet je dan een 12s binnenblad voor kopen.
Het kan sowieso, maar de enige optie met andere bladen die ik nu ken is carbon ti.
@DDX die batterij gegevens kloppen vaak niet merk ik ook bij mij etap.
Ik laad gewoon elke 1000km op. Knoopcellen in de shifters worden wel goed op de garmin aangegeven, daar kreeg ik echt een melding zonder vooraf iets te hebben ingesteld.
Op sommige binnenbladen is het een probleem, daar moet je dan een 12s binnenblad voor kopen.
Het kan sowieso, maar de enige optie met andere bladen die ik nu ken is carbon ti.
@DDX die batterij gegevens kloppen vaak niet merk ik ook bij mij etap.
Ik laad gewoon elke 1000km op. Knoopcellen in de shifters worden wel goed op de garmin aangegeven, daar kreeg ik echt een melding zonder vooraf iets te hebben ingesteld.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16636
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Heb je een reservebatterij?
Hou die altijd opgeladen voor het geval het ledje 's bij vertrek rood oplicht.
Zo doe ik het, en op verplaatsing of als ik meerdere dagen weg ben neem ik de reservebatterij mee.
Hou die altijd opgeladen voor het geval het ledje 's bij vertrek rood oplicht.
Zo doe ik het, en op verplaatsing of als ik meerdere dagen weg ben neem ik de reservebatterij mee.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Reservebatterij? Wat dacht je van reserve fiets(en) ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede