Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
In de supermarkt zie ook ook allerlei 60 plussers rustig shoppen, en lekker met elkaar keuvelen dat het allemaal zo een toestand is.
Anyway, uit onderzoek blijkt dus dat het virus vrij lang op oppervlakten blijft zitten zonder kapot te gaan. De RIVM richtlijn van 1.5 meter afstand houden is dus niet voldoende, ook winkelmandjes, deurkrukken, pinautomaten en de knopjes van stoplichten zijn een potentiele besmettingsbron.
Boodschappen halen voor je kwetsbare buren is ook geen 100% garantie, omdat je de boodschappen allemaal moet aanraken. Eigenlijk moet je de boodschappen voor je bejaarde buren dus 24 uur in quarantaine zetten voordat je ze uitpakt.
Anyway, uit onderzoek blijkt dus dat het virus vrij lang op oppervlakten blijft zitten zonder kapot te gaan. De RIVM richtlijn van 1.5 meter afstand houden is dus niet voldoende, ook winkelmandjes, deurkrukken, pinautomaten en de knopjes van stoplichten zijn een potentiele besmettingsbron.
Boodschappen halen voor je kwetsbare buren is ook geen 100% garantie, omdat je de boodschappen allemaal moet aanraken. Eigenlijk moet je de boodschappen voor je bejaarde buren dus 24 uur in quarantaine zetten voordat je ze uitpakt.
Vanochtend uit mn werk komen fietsen, 38km, en je ziet nog mensen die erg makkelijk bij elkaar gaan staan op de pont. Zag ook een groepje dames (7pax) van 65+ een toertje gaan maken.
Ik werk bij Brandweer Amsterdam en we krijgen al meer mogelijk besmette Covid19 slachtoffers die moeten worden afgehesen.
En wij moeten ons dus ook ontsmetten. De protocollen worden nogsteeds aangepast naar werkbaar en veilig. Blijft allemaal een rare gewaarwording.
Ik werk 24uursdiensten. Ik slaap daar dus ook en hoop dan altijd op een rustige nacht zodat als ik thuis kom nog energie over heb voor mn 2 boys van 6&9.
Bij thuiskomst gaat mn vrouw de deur uit zodat ze bij iemand thuis kan thuiswerken.
En ik heb net wat tijd besteed aan het huiswerk wat allemaal nog best lastig is om te organiseren.
Momenteel nog geen zieke collega's maar als dat gebeurt zal ik vast meer moeten werken met als gevolg dat ik minder energie heb bij thuiskomst.
Dus dit virus beïnvloed behoorlijk ons leven!!
Aan iedereen hier op het forum, pas goed op jezelf.
Ik werk bij Brandweer Amsterdam en we krijgen al meer mogelijk besmette Covid19 slachtoffers die moeten worden afgehesen.
En wij moeten ons dus ook ontsmetten. De protocollen worden nogsteeds aangepast naar werkbaar en veilig. Blijft allemaal een rare gewaarwording.
Ik werk 24uursdiensten. Ik slaap daar dus ook en hoop dan altijd op een rustige nacht zodat als ik thuis kom nog energie over heb voor mn 2 boys van 6&9.
Bij thuiskomst gaat mn vrouw de deur uit zodat ze bij iemand thuis kan thuiswerken.
En ik heb net wat tijd besteed aan het huiswerk wat allemaal nog best lastig is om te organiseren.
Momenteel nog geen zieke collega's maar als dat gebeurt zal ik vast meer moeten werken met als gevolg dat ik minder energie heb bij thuiskomst.
Dus dit virus beïnvloed behoorlijk ons leven!!
Aan iedereen hier op het forum, pas goed op jezelf.
(Belgische situatie) Mijn eega en ik wonen doordeweeks apart met 200km ertussen, en typisch zorgen we dat we in het weekend samen zijn. In theorie moeten we volgens mij nu kiezen om elkaar tot 5 april niet te zien, of hadden we VOOR 12h vandaag een verplaatsing moeten doen zodat we samen zouden zijn tot 5 april.
We hebben voor het eerste gekozen, maar ik ga me wel eens informeren of dit niet een van die gevallen is die niet gedekt zijn door het geheel van regeltjes.
Een (fiets-) vakantie richting Sardinië is alvast geannuleerd maar da's wel het minste van mijn zorgen.
We hebben voor het eerste gekozen, maar ik ga me wel eens informeren of dit niet een van die gevallen is die niet gedekt zijn door het geheel van regeltjes.
Een (fiets-) vakantie richting Sardinië is alvast geannuleerd maar da's wel het minste van mijn zorgen.
Ik heb dat ook gelezen, maar ben erg terughoudend bij dat soort berichten. Jij en ik weten niet onder welke omstandigheden dit getest is. Dus ja, in bepaalde omstandigheden blijft het langer actief, maar of die omstandigheden hier gelden, en wat het risico is, werd mij niet duidelijk. Andere onderzoeken en de common opinion duiden dat het virus snel 'sterft' in de lucht. Zeg het maar.... Door het verspreiden van dit soort berichten (en daar gaan er veel van rond) gaan er allerlei 'nieuwe waarheden' rond. Niet gek dat mensen de draad kwijtraken wat wel en niet mag.vermeulen schreef: ↑18 mar 2020 12:37 Anyway, uit onderzoek blijkt dus dat het virus vrij lang op oppervlakten blijft zitten zonder kapot te gaan. De RIVM richtlijn van 1.5 meter afstand houden is dus niet voldoende, ook winkelmandjes, deurkrukken, pinautomaten en de knopjes van stoplichten zijn een potentiele besmettingsbron.
Ik blijf erbij dat de overheid mijn inziens de meeste informatie ontvangt, beoordeelt, en daarop het beste adviezen kan geven.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
Probleem is dat de wetenschappers ook niet op 1 lijn zitten.
Die mensen die stug in groepen blijven sporten of de keuvelende 65+ers heb ik veel meer moeite mee. Zij kunnen straks de reden zijn waarom we in een lockdown moeten wat ik pertinent niet wil met onze dame van 4.
Die mensen die stug in groepen blijven sporten of de keuvelende 65+ers heb ik veel meer moeite mee. Zij kunnen straks de reden zijn waarom we in een lockdown moeten wat ik pertinent niet wil met onze dame van 4.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Een voor een, niet teveel tegelijk inloggen
Less is bore
Dat dat alleen maar door 60+ wordt gedaan is lariekoek want het met elkaar blijven keuvelen is door alle lagen van de bevolking. Eergisteren fietste ik door IJburg en daar zaten de 'mensen' gewoon bij elkaar op een terrasje in de lentezon (cafe was gesloten) een blikje te drinken en dat waren geen 60+ ers, dus . . . .!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik ging gister eind van de dag met m'n vrouw een blokje wandelen. Met 10-20 voetballen op verschillende plaatsen. Allemaal de bal beetpakken. Spugen in het gras maar er gaat vast ook het een en ander op de bal.
Binnen de strategie die in NL is gekozen moet het virus zich verspreiden. Maar het mag ook niet te snel gaan.
Ik deel de zorg van Daniel1975 dat het straks te snel gaat en we de zorg dreigen op te blazen en in een lockdown.
Lockdown en hamsterspijt zullen overigens wel de woorden van 2020 gaan worden.
Hamsterspijt begrijp ik niet. Dat ze het achteraf niet hadden willen doen? Of dat ze spijt hebben niet meer gehamsterd te hebben?
Wij mogen hier een rondje om. Hoe groot dat is weet niemand, maar op een plek waar ik nog nooit mensen samen gezien heb stonden er nu ook 4 bij elkaar. En zo gesloten lijkt de lockdown niet te zijn. Volgens berichten trekken veel Parijzenaren naar hun tweede huis. Juist naar gebieden waar nog weinig besmetting is.
Wij mogen hier een rondje om. Hoe groot dat is weet niemand, maar op een plek waar ik nog nooit mensen samen gezien heb stonden er nu ook 4 bij elkaar. En zo gesloten lijkt de lockdown niet te zijn. Volgens berichten trekken veel Parijzenaren naar hun tweede huis. Juist naar gebieden waar nog weinig besmetting is.