Leveringstermijnen nieuwe racefietsen
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid HC
Dit is ook wat ik doe. Meestal in november bestel ik een stuk of 5-8 kettingen, nieuwe cassette, 2-3 sets remblokken, 2 nieuwe stuurlintjes en 2-3 sets banden. Kabels, lagers en ander klein spul heb ik vaak nog wel liggen. Ergens op een regenachtige zaterdag/zondag in maart krijgen alle fietsen weer een grote beurt en de rest wordt door het jaar heen wel opgebruikt.TL@ schreef: ↑28 jan 2021 10:28 Nu legt iedereen (consument en LBS) een stock aan waardoor de tekorten alleen maar groter worden (self fulfilling prophecy)
Ze zullen het wel eens in orde krijgen zeker, met die leveringsproblemen.
Ik houd gewoon de stock aan zoals anders, 1 cassette (+ de cassettes die geïnstalleerd zijn op mijn verschillende wielsets, die allemaal nog gewoon goed zijn) en 4 kettingen (om het hele jaar mee door te komen)
Remblokken heb ik nog genoeg en bij bandjes zijn er niet zo'n leveringsproblemen.
Het lijkt me dat in september de leveringsproblemen ook wel weer opgelost zijn toch? Tot die tijd kan ik het nog wel uitzingen, desnoods met een ander merkje band.
Ga er maar niet van uit, tegen de tijd dat er weer voorraad is, wordt het weer massaal opgekocht. Ik denk dat we in 2021 geen verbetering zullen gaan zien op dat vlak.
Veel winkeliers spelen nu ook paniek voetbal, veel inkopen en maar hopen dat het straks ook allemaal weg gaat. Vraag me af of dat verstandig is.
Marges van 30-40% kloppen wel. 40-50% heb je echt helemaal nergens.
Veel winkeliers spelen nu ook paniek voetbal, veel inkopen en maar hopen dat het straks ook allemaal weg gaat. Vraag me af of dat verstandig is.
Marges van 30-40% kloppen wel. 40-50% heb je echt helemaal nergens.
Mijn FM stelt dat tegen de zomer er zo goed als niets meer te krijgen zal zijn. Hij en z'n collega's schatten dat de situatie genormaliseerd zal zijn eind 2022.
Mijn fiets is op voorraad, en zelfs het populaire soort gravelbike.
Sta wel te kijken van de onderdelentekorten.....cassettes zijn nauwelijks verkrijgbaar. Een nieuwe fiets koop ik meestal gelijk met cassette en ketting erbij. Maar een Ultegra 11-34 cassette is bijna nergens op voorraad. Nog nooit meegemaakt.
Nu zijn ze met 6 weken - 2 maanden wel verkrijgbaar en zo snel rij ik geen cassette op. Maar het blijft apart.
Sta wel te kijken van de onderdelentekorten.....cassettes zijn nauwelijks verkrijgbaar. Een nieuwe fiets koop ik meestal gelijk met cassette en ketting erbij. Maar een Ultegra 11-34 cassette is bijna nergens op voorraad. Nog nooit meegemaakt.
Nu zijn ze met 6 weken - 2 maanden wel verkrijgbaar en zo snel rij ik geen cassette op. Maar het blijft apart.
Dogma F
Cassette cs-hg800 nog op voorraad bij Vaneycksport.beRamon73 schreef: ↑28 jan 2021 23:38 Mijn fiets is op voorraad, en zelfs het populaire soort gravelbike.
Snel wezen
Dirk
Zou gewoon de fietsenmakers bellen. Het is even wat werk maar links en rechts zijn er toch nog fietsen op voorraad hoor. Zo weet ik nog een Giant TCR 1 Rosewood maatje M die een FM gewoon op voorraad heeft. Afijn even links en rechts wat bellen dus