Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 sep 2011 08:30

Heb begrepen dat Vos nog aardig wat lichaamsgewicht heeft kwijtgespeeld dit seizoen om beter bergop te kunnen. Helaas gaat dat bijna altijd ten koste van de prestatie op de tijdrit. Een 10 plek was teleurstellend maar het stemt niet tot wanhoop.
Overigens was Van Dijk wel prima in orde voor deze tijdrit.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5000
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 21 sep 2011 08:38

mrcoffee schreef:Heb begrepen dat Vos nog aardig wat lichaamsgewicht heeft kwijtgespeeld dit seizoen om beter bergop te kunnen. Helaas gaat dat bijna altijd ten koste van de prestatie op de tijdrit. Een 10 plek was teleurstellend maar het stemt niet tot wanhoop.
Overigens was Van Dijk wel prima in orde voor deze tijdrit.
Dan heb jij ook Tom van 't Hek gehoord op radio 1... :D

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 21 sep 2011 09:11

Marianne Vos gewicht kwijt? Waarvan dan? Het is al een aangeklede rukwind....... ;-) Ik denk dat we Vos over een jaar of 2, 3 ook bij de tijdritten bovenin kunnen verwachten.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 sep 2011 09:18

kxlight schreef:
mrcoffee schreef:Heb begrepen dat Vos nog aardig wat lichaamsgewicht heeft kwijtgespeeld dit seizoen om beter bergop te kunnen. Helaas gaat dat bijna altijd ten koste van de prestatie op de tijdrit. Een 10 plek was teleurstellend maar het stemt niet tot wanhoop.
Overigens was Van Dijk wel prima in orde voor deze tijdrit.
Dan heb jij ook Tom van 't Hek gehoord op radio 1... :D
Ja idd! Net in de auto naar het werk :) Ik vroeg me ookal een beetje af waar dat gewicht dan moest verdwijnen. ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 sep 2011 12:10

Ik las in de krant dat zij tijdritten haat en dat geeft toch wel aan dat zij zich daarin (nog) niet erg goed voelt. Ik verwacht wel dat zij met veel trainen ook veel betere prestaties zal kunnen neerzetten en daar zal zij best wel veel aandacht aan gaan schenken. Zij zei dat het vanaf het begin al niet lekker draaide en dat zij het zware verzet niet goed aankon. Nu maar hopen op de weg. Zij zal nu wel dubbel gemotiveerd zijn om wereldkampioen te worden. Zij zal veel steun nodig hebben van de ploeg.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 21 sep 2011 12:20

Ik snap dus niet dat Vos als grote favoriet voor de wegwedstrijd zoveel energie verspeeld aan een tiende plek op de tijdrit.
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 sep 2011 12:38

jummeltje schreef:Ik snap dus niet dat Vos als grote favoriet voor de wegwedstrijd zoveel energie verspeeld aan een tiende plek op de tijdrit.
Zij had wellicht een beter resultaat verwacht en gehoopt een medaille plek te kunnen bereiken.Dat is helaas mislukt.
Ook de meeste andere vrouwen die in deze tijdrit reden en kanshebbers zijn doen mee aan die wegwedstrijd.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 21 sep 2011 12:41

Ik achtte Vos niet als een kanshebster. Ze heeft althans nooit (uitschieters daargelaten) constant podium gereden op internationale tijdritten
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 21 sep 2011 12:44

jummeltje schreef:Ik achtte Vos niet als een kanshebster. Ze heeft althans nooit (uitschieters daargelaten) constant podium gereden op internationale tijdritten
+1

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39529
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 sep 2011 12:56

jummeltje schreef:Ik snap dus niet dat Vos als grote favoriet voor de wegwedstrijd zoveel energie verspeeld aan een tiende plek op de tijdrit.
Waarom niet? Ze kan tot zaterdag herstellen...... Zie het probleem niet zo hoor, tussentijd is lang genoeg.
Less is bore

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 sep 2011 13:01

jummeltje schreef:Ik achtte Vos niet als een kanshebster. Ze heeft althans nooit (uitschieters daargelaten) constant podium gereden op internationale tijdritten
Zij zei toch wat meer getraind te bebben op tijdritten en voelde zich sterker dan ooit.
Ondanks dit werd het geen succes.
Zij is dus niet die vrouw die wegens gebrek aan tegenstand zomaar alles kan winnen.
De winnares Arndt reed die bijna 28 km wel met een gemiddelde van 44,9 km/u!
Da's niet niks !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 21 sep 2011 13:05

daniel1975 schreef:
jummeltje schreef:Ik snap dus niet dat Vos als grote favoriet voor de wegwedstrijd zoveel energie verspeeld aan een tiende plek op de tijdrit.
Waarom niet? Ze kan tot zaterdag herstellen...... Zie het probleem niet zo hoor, tussentijd is lang genoeg.
We hebben het dus al over herstellen in plaats van over rust nemen
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

Plaats reactie