Vandaag gefietst in 2023
Gisteren groepsritje naar Knokke langs Sluis en terug via o.a. Brugge.
Enkel korte broek, maar natuurlijk zonder frigobox toegekomen in Knokke...
160km, maar gezien alles nog vlotjes ging alleen doorgefietst tot 200km.
Na 150km dit jaar eindelijk ook de 200km volbracht
26,7km/u gemiddeld en 90% zone 1
(was geen snelheidsritje/compagnons)
Enkel korte broek, maar natuurlijk zonder frigobox toegekomen in Knokke...
160km, maar gezien alles nog vlotjes ging alleen doorgefietst tot 200km.
Na 150km dit jaar eindelijk ook de 200km volbracht
26,7km/u gemiddeld en 90% zone 1
(was geen snelheidsritje/compagnons)
Vandaag lekker gefietst, maar...
Ik fiets een rustig tempo op een smal fietspad (Imboschweg bij Rheden) en haal af en toe e-bikers in (bellen, gaan op een rijtje fietsen, groet, dank, helemaal prima). Ik haal een "randonneur" in (aantal tassen, oude Snel) zonder mijn tempo noemenswaardig te veranderen.
Hij haalt mij in en gaat inhouden zodra hij me gepasseerd is.
Ik haal hem weer in (blijf mijn tempotje fietsen).
Hij haalt mij weer in en gaat weer inhouden (en dat herhaalt zich nog twee keer).
De zoveelste keer dat hij me inhaalt en hij komt naast me ga ik een stuk harder fietsen en ben hem na een tijdje kwijt. (doel training wel naar de k.t).
Waarom? Wielrennertje pesten?
Ik fiets een rustig tempo op een smal fietspad (Imboschweg bij Rheden) en haal af en toe e-bikers in (bellen, gaan op een rijtje fietsen, groet, dank, helemaal prima). Ik haal een "randonneur" in (aantal tassen, oude Snel) zonder mijn tempo noemenswaardig te veranderen.
Hij haalt mij in en gaat inhouden zodra hij me gepasseerd is.
Ik haal hem weer in (blijf mijn tempotje fietsen).
Hij haalt mij weer in en gaat weer inhouden (en dat herhaalt zich nog twee keer).
De zoveelste keer dat hij me inhaalt en hij komt naast me ga ik een stuk harder fietsen en ben hem na een tijdje kwijt. (doel training wel naar de k.t).
Waarom? Wielrennertje pesten?
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
Gewoon kop over kop als ik het zo lees. Niks mis mee toch? Neemt er eens iemand van je over is het weer niet goed
-
- Forum-lid
Inderdaad een vreemde actie, ik zou dan waarschijnlijk hoofdschuddend gaan fietsen vanaf 2e inhaalactie. Negeren is het beste, aanspreken is verhelderend en erop-en-erover het mooiste!
Ik rij dat mooie fietspad met name buiten het 'drukke' seizoen om luw van of naar de posbank/brandtoren te komen (icm oude apeldoornseweg).
Was blij dat ik hem los kon rijden. Niet even vanzelfsprekend. Mij adrenaline was dermate verhoogd dat ik geen zin had in een "verstandig" gesprek.
Ik had wel een fout Segafredo outfitje aan op een sworks.
Ik had wel een fout Segafredo outfitje aan op een sworks.
Niet zijken maar reiden !
Dan was dat het natuurlijk.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless