Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40093
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gefeliciteerd Megapopocatepetl, mooie bak.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Teveel PK's was ook niet echt het probleem natuurlijk, maar als ze nou een net wat simpelere motorisering hadden, dan zou ik een wat aangekledere versie kunnen nemen. De leaseprijs was niet heel veel hoger, maar de XC40 is nu echt wel "loaded". De BMW was niet heel veel duurder in X-Line met 19" velgen en eigenlijk vergelijkbaar uitgerust als de XC40 die ik nu heb besteld. De leaseprijs was zelfs gelijk on onze lease-portal. Maar ik ga gewoon niet meer dan een jaar wachten op een auto. En de lijnen van de iX1 vond ik ook minder mooi dan de XC40. Ik heb nog even een i4 in basistrim met goede wielen bekeken, maar ik ben toch net iets te veel Hollander om de autoliefhebber in mij meer te laten betalen. En ik hou van luxe, In zo'n i4 zou ik dan toch zaken missen als ik er langer in rijd.wasbeer2006 schreef: ↑28 jan 2023 17:52 Te veel pk,s, dat snap ik niet
Ik had graag een T6 gehad, was even duur als de B4, maar ik mocht geen hybride.
Liefts zelf de v60 polestar, heerlijk lijkt me dat.
Gefeliciteerd iig. Veel verschil in het rijgedrag tussen de twee?
Had gisteren een xc40 recharge mee, mijn eigen v60 had een beurtje. Fijne auto ook.
Heel makkelijk door het verkeer heen de sturen, de V voelt in de stad wat logger.
Ik denk dat de BMW zomaar nog een 6 tot 8 duurder was met redelijk gelijke specs?
Ik zou vooral zorgen voor actieve veiligheid, dan is de kans klein dat je de passieve nodig hebt.
Dus goede banden met veel grip, goede remmen ja en de natuurlunde heeft bepaald dat de hoge auto,s snel afvallen...... die geven vooral een vals gevoel van veiligheid.
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Thanx! Ik denk dat ik mijn naam maar ga aanpassen trouwens
Alweer?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Net nog even gekeken: verschil iX1 x-line 19” vs XC40 Recharge Plus Extended Range is €3000. Leaseprijs is nagenoeg gelijk. Dan zijn ze redelijk gelijk uitgerust, met een voordeel voor de Volvo.wasbeer2006 schreef: ↑28 jan 2023 17:52 …….
Gefeliciteerd iig. Veel verschil in het rijgedrag tussen de twee?
Had gisteren een xc40 recharge mee, mijn eigen v60 had een beurtje. Fijne auto ook.
Heel makkelijk door het verkeer heen de sturen, de V voelt in de stad wat logger.
Ik denk dat de BMW zomaar nog een 6 tot 8 duurder was met redelijk gelijke specs?
…….
Rijgedrag was heel erg goed van allebei. De BMW wat scherper met insturen en bij gasgeven uit een bocht. Wel minder comfortabel dan de Volvo, ondanks dat de BMW op 18” stond en de Volvo op 20”. Overhellen deden ze allebei niet veel. Grootste verschil was de “stroompedaalrespons”. De BMW is echt wel indrukwekkend snel. De Volvo is meer geprogrammeerd voor rustig wegrijden, maar als je daarna intrapt, gaat het ook hard vooruit.
Bagageruimte is trouwens inderdaad gevoelsmatig groter in de Volvo, ondanks de opgegeven cijfers. Bij Volvo geven ze de ruimte onder de hoedenplank op, exclusief de ruimte onder de vloer en de “frunk”. Wellicht dat ze bij BMW iets optimistischer opgeven? Geen idee.
Achterbank in de iX1 werd door de kids wel als beter beoordeeld. Iets minder rechtop zodat ze lekker kunnen hangen. Helaas voor ze dus
Dan kan nu het grote wachten beginnen. Maar dat is een luxeprobleem gelukkig.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13737
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja de xc40 heeft een behoorlijke rechte leuning achter.
Dat zei mijn nichtje ook meteen.
BMW maakt gebruik van andere electro motoren, daar zitten geen magneten in, bij volvo wel dacht ik. Zowel de brandstof als electro aandrijflijnen van BMW zijn de beste momenteel verkrijgbaar.
Volvo is in eerste instantie comfortabel, maar zoals je aangeeft, als je gas geeft gaat ie gewoon.
Dat is bij de V60 ook, je moet even de "knop" omzetten.
Dat zei mijn nichtje ook meteen.
BMW maakt gebruik van andere electro motoren, daar zitten geen magneten in, bij volvo wel dacht ik. Zowel de brandstof als electro aandrijflijnen van BMW zijn de beste momenteel verkrijgbaar.
Volvo is in eerste instantie comfortabel, maar zoals je aangeeft, als je gas geeft gaat ie gewoon.
Dat is bij de V60 ook, je moet even de "knop" omzetten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40093
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kan zijn, maar qua snelladen lopen ze hopeloos achter bij de Koreanen en Tesla. Ook qua range niet extreem goed. Niveau VW, BMW onwaardig imho.wasbeer2006 schreef: ↑29 jan 2023 15:49 Zowel de brandstof als electro aandrijflijnen van BMW zijn de beste momenteel verkrijgbaar.
Terwijl juist dat ellendige lange laden de bottleneck is van een Ev.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Nog een motivatie om de Volvo te nemen in deze 2024 versie. Betere specs qua laden en range ook. Maar qua laadcapaciteit nog geen match voor Tesla.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40093
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Eigenlijk genant dat niet-topmerken de dikke duitsers gewoon verpletteren qua EV-capaciteiten.
Tesla Model S uit 2016(!!) had vergelijkbare capaciteit qua range en laadsnelheid.
Tesla Model S uit 2016(!!) had vergelijkbare capaciteit qua range en laadsnelheid.
Less is bore
Auto's... voor particulieren zijn het gewoon geldvretende dingen die maar al te snel hun waarde verliezen. En in deze tijden van overbevolking met het daaraan onlosmakelijk verbonden drukke verkeer ben je haast geen hol meer met een deftige auto. Een Dacia zoals hayes is eigenlijk het beste wat je kan hebben, je hebt plaats, kost niet veel in aankoop, rijdt goedkoop op LPG en is snel genoeg om mee te kunnen. Vorig jaar had ik haast m'n handtekening gezet onder de bestelbon van een BMW M2. Maar al een geluk heeft het verstand het toch gehaald van de emotie. Vooral het 'onbruikbare' van het bulkende vermogen heden ten dage heeft me doen afzien van de aankoop. In de file sta ik met m'n 320d automaat net zo lekker te bumperen als met een M2. Bovendien ziet de toekomst van de dikke benzines er niet al te rooskleurig uit met al die milieuzever. Ik heb (voorlopig) nog een moto waar ik me, als het nog eens kan, mee kan uitleven. Buiten de reizen naar de Ardennen, FR, enz... heb ik geen enkel plezier meer aan het autorijden. Ik heb vorig jaar ook maar amper 3.000 km met de auto gereden. Heb ik dan wel gecompenseerd met de fiets, 18.000 km.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40093
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
3.000km en een diesel…. Dure hobby
Less is bore