Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 540/840

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 sep 2023 14:05

Inderdaad, dat ben ik geheel met je eens. Ik snap echt niet dat ze niet gewoon één menu nemen i.p.v. 2 of 3.

DDX
Forum-lid HC

DDX 05 sep 2023 14:12

Waren het er maar 3, volgens mij zitten zaken op minimaal 4 plekken verstopt.
Profielen, training, systeem, bij maps heb je settings en dan vergeet ik er vast nog 1.
En dan heb je zaken die op 2 plekken lijken te zitten. (aanwijzingen voor course en voor track, voordat je eruit bent wat het verschil is)

Zo zat ik vandeweek lang te zoeken hoe je widgets op start pagina kan aanpassen...

Juppehup
Forum-lid

Juppehup 14 sep 2023 09:22

Ik heb sinds kort (ik denk na de laatste SW update) dat mijn 840 meteen reboot wanneer hij is opgestart en op het homescreen staat. Heel irritant en dus onbruikbaar; hij zit in een bootloop. Slecht voor het vertrouwen dit...
De grote vraag is alleen: waarom en/of wat doe ik eraan...??

meuk
Forum-lid

meuk 14 sep 2023 09:35

Kijk eens op het forum van Garmin: https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... 840-series. Dit is wel internationaal. Alternatief is contact met Garmin support NL opnemen.

Ik had problemen met mijn fenix 7 na een update en kreeg snel antwoord van Garmin op dat forum. Ze konden alleen vervangen in de US/Canada helaas. Maar via NL support ook snel geholpen en ontvang nu een nieuwe...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 sep 2023 09:44

Ik heb ook al een spontane reboot gehad middenin een rit....

derxx
Forum-lid

derxx 14 sep 2023 09:47

Powerknop ingedrukt houden?
Kun je hem wel nog op een PC aansluiten, en de mappen benaderen? Zo ja zou je een backup kunnen maken van de volgende files:
Locations - contains Locations.fit file that stores saved location(s)
Records - contains Records.fit file that stores personal records you have achieved
Settings – contains Settings.fit file which stores user profile, device settings and bike profiles
Sports – contains each activity profile as a separate file
Totals – contains Totals.fit file which stores device totals for time and distance
Weight - contains Weight.fit files obtained from a Tanita platform

Daarna deze verwijderen en evt. ook van de activities, workouts en opgeslagen routes een backup maken en verwijderen. Denk dat je dan de meeste dingen wel gehad hebt.

Als de 840 het daarna weer doet zou ik nog vanuit het menu een factory reset doen, en hem zonder de backups opnieuw instellen. Veel werk, maar denk ik beter dan gedoe om hem omgeruild te krijgen, en dan moet je hem evengoed opnieuw instellen.
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC

DDX 14 sep 2023 16:51

Viel me recent op dat de verwachte batterijduur sinds laatste firmware update op de 840 (solar) onzin waardes toont.
Als in 44 uur als die 100% is opgeladen, maar dan nogsteeds 15u als je 25% hebt.
Hij gaat lang mee, maar niet zo lang.

Juppehup
Forum-lid

Juppehup 16 sep 2023 08:15

Ik heb uiteindelijk via mn laptop alle workouts, historie en een paar overbodige IQ apps verwijderd. Nu start hij gewoon weer op...👍

derxx
Forum-lid

derxx 16 sep 2023 23:08

Top. Misschien een iq app die op de achtergrond geupdate is, en problemen veroorzaakt? Veel historie en workouts schij t ook nogal eens een probleem te zijn.
Afbeelding

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 17 sep 2023 10:28

Ik heb de Edge 1000 en als ik een keer moet navigeren naar een bepaald adres dan is dit een ramp.
Het begint al met het menu, daar verdwaal ik dan
Het navigeren gaat in het begin goed maar eindigt slecht. Is dit verbeterd met deze laatste toestellen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

beammeup,scotty
Forum-lid

beammeup,scotty 01 okt 2023 13:41

Probleem Edge 540 calibreren hoogte:

Sinds enige tijd geeft mijn hoogtemeter een enorm afwijkende beginwaarde, variërend van ca -100 tot +100 m afwijking. Als ik hem in het menu handmatig calibreer (auto-calibratie op DEM of GPS) werkt hij weer goed, maar dat moet elke keer als ik de Garmin aanzet. Ik heb alles wat ik kan verzinnen geprobeerd: Power off, Sleep, auto-calibratie aan/uit, auto-calibreren op DEM, op GPS, handmatig invoeren, Garmin op de fiets in de garage, Garmin in huis, Garmin tijd geven vanzelf te calibreren, maar niets helpt. Zodra hij langer dan een uurtje ofzo uit is, geeft hij een verkeerde hoogtewaarde. Hij past zich onderweg ook niet aan, maar het hoogteverschil lijkt wel te kloppen.

Vanochtend had ik weinig tijd, waardoor ik volgens Garmin 104 km heb gereden, met 141 m hoogteverschil, laagste punt -61 m, hoogste punt -42 m. Dat was niet in Death Valley, maar rond de Vlaams-Noord Brabantse grens. Alle andere gegevens lijken nauwkeurig te kloppen.

Wie herkent dit en/of weet raad?
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 03 okt 2023 09:02

Onder andere de 830 werd geplaagd met uiterst inaccurate hoogtemeting en dus de daarvan afgeleide als helling en gewonnen hoogte, wanneer deze nat werd door regen of overmatig zweet. De barometersensor (ik meen een Bosch) zit 'binnen' op de printplaat gemonteerd, maar er moet natuurlijk een verbinding met de buitenlucht zijn om de sensor te kunnen laten functioneren. Bij de 830 is dat een klein nauw kanaaltje dat verscholen zit achter het stalen bevestigingslipje van de USB-cover. Denkelijk zit aan het eind van dat kanaaltje een luchtdoorlatend membraampje (dat zou ook de trage respons van de hm kunnen verklaren). Feit is dat als daar water in komt de meting waardeloos wordt (negatieve % in een klim, andersom, etc.) en de totale hoogtemeting ridicuul wordt.
Het duurt heel lang voor dat kanaaltje opdroogt (lipje open en in de zon leggen).
Garmin heeft dat probleem bevestigd en in de 840 zit de opening naar de sensor nu in de quarter-mount; dat zou beter zijn. Ik heb dat nog niet kunnen verifiëren.
Mijn vraag is of er al 840-gebruikers zijn die kunnen bevestigen dat deze oplossing geholpen heeft, of niet.
Of moeten we bij (verwachte) regen alsnog een kapotje over de Edge doen?

Plaats reactie