Rose (voorheen Red Bull)
-
- Forum-lid
Is ook mijn probleem. Heb een pro sl, maat 61 en wil me een crosser erbij kopen voor het slechte weer - seizoen. Nu lees ik overal dat je dan een maat kleiner moet pakken, maar dan heb ik het idee, dat ik dan op een baby fiets kom te rijden. Heb een bbl van 93, ben 1.91 en pas op de 61´er prima. Als ik de geo tabellen erbij neem en een bovenbuis van rond de 59 zoek, kom ik op een 64 ´er uit ! Kan iemand me hiermee helpen.
- r.hilferink
- Forum-lid
Volgens mij kijk je nu net verkeerd. Je hebt het over de "regel" dat je als crosser een maatje kleiner moet kijken maar je kijkt nu naar een langere bovenbuis afmeting....
Volgens mij heeft een Pro SL maat 61 een bovenbuis lengte van 58 cm. Volgens de regel zou je dan juist naar een (bijvoorbeeld) 57 cm bovenbuis moeten kijken, dus bij de crossers van Red Bull een maat 62, die heeft een bovenbuis lengte van 57,5 cm.....
Ik heb zelf een Pro SL maat 63 met een bovenbuis lengte van 59 cm, en rijd in de winter met een oudere Gazelle cyclocrosser met een bovenbuislengte van 58 cm. Met een stuurpen die 1 cm korter is dan mijn Red Bull zit ik dus 2 cm korter.
Maar het blijft natuurlijk belangrijk om een fiets te proberen. Een verschil in balhoofdhoogte kan ook invloed hebben op je houding en of je een fiets fijn vindt.
Volgens mij heeft een Pro SL maat 61 een bovenbuis lengte van 58 cm. Volgens de regel zou je dan juist naar een (bijvoorbeeld) 57 cm bovenbuis moeten kijken, dus bij de crossers van Red Bull een maat 62, die heeft een bovenbuis lengte van 57,5 cm.....
Ik heb zelf een Pro SL maat 63 met een bovenbuis lengte van 59 cm, en rijd in de winter met een oudere Gazelle cyclocrosser met een bovenbuislengte van 58 cm. Met een stuurpen die 1 cm korter is dan mijn Red Bull zit ik dus 2 cm korter.
Maar het blijft natuurlijk belangrijk om een fiets te proberen. Een verschil in balhoofdhoogte kan ook invloed hebben op je houding en of je een fiets fijn vindt.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Excuseer mij voor de verwarring rond onze vriendelijke verkoper. Ik had het idee dat hij een Duitser was. Maar zo zie je maar dat Duitsers die veel Nederlands spreken en Nederlanders die veel Duits spreken op een gegeven moment hetzelfde beginnen te klinken
En inderdaad heel erg grappig dat ik toevallig de goede verkoper raadde. Ik heb mij toentertijd ook afgevraagd waarom hij zo breed lachend in de catalogus staat. Want zo vriendelijk vond ik hem niet. Maar het zal verder een aardige man zijn. Dat geloof ik echt. Alleen als verkoper kan hij dus verkeerd uit de (Achter-)hoek komen. Okee... die grap was slecht
En inderdaad heel erg grappig dat ik toevallig de goede verkoper raadde. Ik heb mij toentertijd ook afgevraagd waarom hij zo breed lachend in de catalogus staat. Want zo vriendelijk vond ik hem niet. Maar het zal verder een aardige man zijn. Dat geloof ik echt. Alleen als verkoper kan hij dus verkeerd uit de (Achter-)hoek komen. Okee... die grap was slecht
-
- Forum-lid
Nou ja, vriendelijk of niet, hij zette mij op maat 59, zijn collega op maat 61. Vind ik toch een vrij fundamenteel iets. En die foto in de catalogus, mijn vriendin kwam ook echt niet meer bij! Overigens had ik nog gemaild naar Rose over mijn meetgegevens, maar "Die Messdaten mussen leider bei uns bleiben.". Dat vind ik vreemd. Ik zou toch denken dat het "mijn" persoonlijke meetdata zijn. Of is dat ook normaal? Dat die niet worden meegegeven? Perfecte prijs/kwaliteit verhouding bij Rose. Maar de service is toch een 6-. Tis vaak ook maar net wie je treft he. Hoe dan ook: zodra de fiets binnen is, zal ik wat foto's plaatsen. Ik vind namelijk dat er best wat meer foto's kunnen worden geplaatst hiero, dat is juist zo leuk! Mooie plaatsje van fietsen bekijken... Mooi man! Gaat wel een paar weken duren, begin oktober... Wordt vervolgd...
Even zonder enige verdieping: kijk ook eens naar de verschillen in ' reach' tussen de maten. Het verschil tussen 59 en 61 is soms maar een paar mm. Dus zo schokkend zijn die verschillen niet. Het 1 en ander moet uiteraard wel in relatie tot de balhoofdbuislengte bekeken worden.
Ik vind het vreemd dat ze het rapport van de meting voor zichzelf houden. Ik heb vorige week deze e-mail (inclusief spelfouten) van Andreas Looks teruggekregen en nog altijd niks in de brievenbus gehad:
"Beste,
we stueren U de meeting via post op.
Met sportive groeten
Uw biketownteam"
"Beste,
we stueren U de meeting via post op.
Met sportive groeten
Uw biketownteam"
-
- Forum-lid
- r.hilferink
- Forum-lid
Dus eigenlijk bedoel je dat een 61cm Pro SL die een 1cm minder lange bovenbuis heeft en een 2 cm kortere balhoofdbuis t.o.v. een 63cm Pro SL in principe niet heel veel anders zit?litespeed schreef:Even zonder enige verdieping: kijk ook eens naar de verschillen in ' reach' tussen de maten. Het verschil tussen 59 en 61 is soms maar een paar mm. Dus zo schokkend zijn die verschillen niet. Het 1 en ander moet uiteraard wel in relatie tot de balhoofdbuislengte bekeken worden.
Door de hogere "drop" tussen zadel en stuur maak ik nu ook weer een langere reach, toch?
Ik ben wel gecharmeerd van een 61cm frame op marktplaats maar durf het nog niet echt aan...... (rij nu op een 63cm exemplaar).
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Gazelle Cyclocross
Zoals ik al schreef: zonder enige verdieping in dit geval. Ik wilde maar aangeven dat je alles goed in relatie tot elkaar moet zien. Je hebt drie vaste punten: je zadel, het bracket en het stuur. Die vormen een driehoek en daarbinnen kun je een frame hangen. Zoals je in onderstaande tabel ziet is het verschil in reach tussen 59 en 61 (daar ging het hiervoor om) erg klein. Dan is het nog niet zo raar dat twee personen niet exact dezelfde maat aanmeten.
Nieuwe Rose fietsen: http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... le%2Fimage" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu ruim 400 km op mijn nieuwe Rose gefietst en heb de eerste problemen alweer.
Ik vond deze fiets van het begin al moeilijk schakelen achter, of hij schakelde niet groter of kleiner, dus kabel iets ingedraaid, hielp maar even.
Kabel iets uitgedraaid hielp ook al niet.
Vrijdagavond in de regen gefietst en gisteren de fiets weer netjes schoongemaakt en nu is het helemaal hopeloos.
Slaat achter tandwielen over, kleinste tandwiel is onbereikbaar geworden, soms met geluk komt de ketting er wel.
Ik ben geen technicus die zomaar aan l die schroefjes gaat draaien dus heb de fa. Rose maar en email gestuurd met dit probleem.
Ben benieuwd wat ze ervan zullen zeggen, zal wel weer een ritje Bocholt worden, hopelijk op korte termijn.
Eerst halve zomer op deze fiets gewacht en nu staat de nieuwe fiets lekker in de hoek van de schuur, heb er zo geen lol aan.
Ik vond deze fiets van het begin al moeilijk schakelen achter, of hij schakelde niet groter of kleiner, dus kabel iets ingedraaid, hielp maar even.
Kabel iets uitgedraaid hielp ook al niet.
Vrijdagavond in de regen gefietst en gisteren de fiets weer netjes schoongemaakt en nu is het helemaal hopeloos.
Slaat achter tandwielen over, kleinste tandwiel is onbereikbaar geworden, soms met geluk komt de ketting er wel.
Ik ben geen technicus die zomaar aan l die schroefjes gaat draaien dus heb de fa. Rose maar en email gestuurd met dit probleem.
Ben benieuwd wat ze ervan zullen zeggen, zal wel weer een ritje Bocholt worden, hopelijk op korte termijn.
Eerst halve zomer op deze fiets gewacht en nu staat de nieuwe fiets lekker in de hoek van de schuur, heb er zo geen lol aan.
Dat heeft niets met Rose te maken, gewoon met het niet fatsoenlijk af (kunnen) stellen van je versnellingsapparaat... Iemand die hier een beetje verstand van heeft heeft het binnen 10minuten perfect werkend.
Anima Sana In Corpore Sano.