Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 26 okt 2009 23:39

En anders ik wel. Maar dit is geen te koop topic ;-)
Verder stuur ik binnenkort mijn frame terug naar Canyon. In aanmerking voor garantie. Maar ik zit me nu al te betwijfelen of ik hem voor komend seizoen nog terug heb.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 27 okt 2009 02:00

Ziet er super uit!
alleen een lichte beschadeging (draaien/klemmen) aan de onderste 7cm...
die stuurpen krijg ik wel ;)
mijn Flickr

foosho
Forum-lid

foosho 27 okt 2009 02:19

De 2010 modellen staan online!

foosho
Forum-lid

foosho 27 okt 2009 10:54

idd, 't is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ie meteen vies wordt vanuit de fabriek, dan krijg je een mopperend frame! :D

Maar anyway, je weet waar je aan toe bent als je hem nu bestelt.. aan weinig voorlopig dus ;)

jasperr
Forum-lid

jasperr 27 okt 2009 13:45

Ik vind de overgang tussen de voorvork en de balhoofdbuis met de nieuwe SLX voorvork bij de Ultimate AL modelen een hele vooruitgang!

Ik heb een AL uit 2008, maar onderaan de balhoofdbuis, waar de vork het frame ingaat, zit een best grote open ruimte waar zich allemaal vuil kan ophopen. Ik maak dit dan ook om de maand schoon en doe er nieuw vet tussen, zodat de onderste balhoofdlager niet aangetast wordt.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 27 okt 2009 13:48

Weet iemand het verschil tussen een Ultimate CF Evo en een normaal Ultimate CF frame?
Ik heb Peter van Canyon al een mailtje gestuurd maar die is niet zo vlot.
Niets is wat het lijkt..

enrique1
Forum-lid

enrique1 27 okt 2009 14:06

maurice schreef:Weet iemand het verschil tussen een Ultimate CF Evo en een normaal Ultimate CF frame?
Ik heb Peter van Canyon al een mailtje gestuurd maar die is niet zo vlot.

Op de evo zit een slx vork en andere zadelpen

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 27 okt 2009 14:08

Doe mij maar zo'n nieuwe CF 8.0!

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 27 okt 2009 15:58

grollemj schreef:Hoi,

Ik wilde even reageren op de leveringstijden van Canyon. Vorig jaar bestelde ik een Canyon AL 8.0 tijdens een eindejaar aktie van Canyon, deze werd besteld op 18 September 2008. Op 18 November werd mijn fiets geleverd, alleen was het niet de fiets wat ik besteld had. Deze heb ik toen terug gebracht naar Heerlen waar ze me vertelde dat ze die week naar Koblenz moesten en de fiets zouden omruilen. Een week later kreeg ik een telefoontje dat mijn fiets niet meer voorradig was. Toen kreeg ik een alternatief aangeboden waar ik niet mee akkoord ging omdat ik een alu frame wilde en geen carbon. Toen boden ze me een nieuw model 2009 aan voor dezelfde prijs en deze werd dan ook eind Januari geleverd dus bijna 4 maanden later!!! Begin September heb ik weer een fiets besteld bij Canyon een mountainbike. Afgelopen zaterdag bericht gekregen dat mijn fiets niet meer voorradig was en ik 2 opties had n.l. het geld terug of 7% korting op een 2010 model. Dit moest dus 7 weken duren voordat ze erachter kwamen dat deze fiets niet meer voorradig was. Jullie snappen wel dat ik compleet over de rooie was en dat ik met deze regeling niet akkoord ben gegaan. Maar in de mail die ik terug kreeg stond letterlijk dat het wachten op de aanbiedingen ook wel een klein risico had omdat het natuurlijk de laatste voorraad betreft". Ongelooflijk en ik heb dan ook meteen mijn geld terug gevraagd.
Hier heb ik dus een behoorlijk "Red mijn vakantie gevoel"aan over gehouden.

Jan Grolleman

Ik ben bang dat er bij mij hetzelfde gaat gebeuren :S. Tijdens de sparbuchactie heb ik vrijdagnacht direct mijn bestelling gedaan. Ik heb op 19 september voor de fiets betaald en daarbij direct aangegeven dat ik een andere headset en stuurpen wil.
Vandaag maar weer eens opgebeld waar mijn canyon bljift. Nu vertelde Peter me dat ze dachten dat het om een Ghostbestelling ging. Als dit zo was kon ik tegen 7% korting een 2010 model aanschaffen of mijn geld terug krijgen.

Dit voorstel vind ik totaal onaceptabel en als het zo blijkt te zijn ga ik gerechtelijke stappen ondernemen. Als het om een ghostbestelling gaat snap ik niet dat ze daar nu pas achter komen.

charite
Forum-lid

charite 27 okt 2009 16:32

What the hack is een Ghostbestelling?

Peter

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 27 okt 2009 16:36

Weet niet precies hoe ik het moet verwoorden. Het komt er in ieder geval op neer dat ik geen nieuwe fiets geleverd krijg. Morgen gaan we weer eens bellen en hopelijk hebben ze het toch vekeerd gezien bij canyon.

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 27 okt 2009 17:05

Als jij al geen nieuw frame krijgt waarvoor je ook betaald. Dan heb ik er een hard hoofd in dat ik ook geen nieuw frame uit garantie krijg!
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Plaats reactie