Rose (voorheen Red Bull)
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 06 jul 2011 19:26
@josvtec hou ons even op hoogte aub. Ben benieuwd wat Rose gaat antwoorden. Maar wel slordig, hij hoort gewoon perfect te werken natuurlijk...
Misschien moet je, als je niet zo "handig" bent, geen fietsen kopen bij een leverancier ver weg van huis.
Of je trekt de poeplap gewoon en brengt je Rose naar de lokale fietsenwinkel en betaald een half uurtje versnellingen afstellen.
Of je trekt de poeplap gewoon en brengt je Rose naar de lokale fietsenwinkel en betaald een half uurtje versnellingen afstellen.
In principe zou ik de fiets naar de fietsenmaker kunnen brengen en gewoon zijn werkplaats tarief betalen.
Gen moeite mee uiteraard.
Maar gaat mij om principe, ik heb lang moeten sparen voor een goede fiets (dacht ik tenminste).
Een behoorlijk naar jaar achter de rug met nare ziektes en dacht het fijn te kunnen afsluiten met een goede fiets.
Maar als zelfs goed afstellen al moeilijk is, pffffff...... hou mijn hart dan vast.
En hier in de buurt zou ik geen fietsenmaker weten die goede racefietsen verkoopt en er verstand van heeft om je goed op de fiets te zetten.
Dit heeft alles te maken met Rose, ik heb daar behoorlijk wat geld achtergelaten dus verwacht ik een goed
produkt onder mijn kont. We wachten af wat Rose te melden heeft
Gen moeite mee uiteraard.
Maar gaat mij om principe, ik heb lang moeten sparen voor een goede fiets (dacht ik tenminste).
Een behoorlijk naar jaar achter de rug met nare ziektes en dacht het fijn te kunnen afsluiten met een goede fiets.
Maar als zelfs goed afstellen al moeilijk is, pffffff...... hou mijn hart dan vast.
En hier in de buurt zou ik geen fietsenmaker weten die goede racefietsen verkoopt en er verstand van heeft om je goed op de fiets te zetten.
Dit heeft alles te maken met Rose, ik heb daar behoorlijk wat geld achtergelaten dus verwacht ik een goed
produkt onder mijn kont. We wachten af wat Rose te melden heeft
Ik heb ook net een nieuwe fiets van Rose. Ze hebben mij de mogelijheid genoemd om met evt. afstellingsproblemen naar hun stand op Bike-motion in Utrecht te komen. Nog een maand te gaan; tot die tijd maar voldoende infiets-kilometers rijden
Overigens loont het de moeite om je even te verdiepen in het afstellen van de derailleurs. Met voldoende aandacht en geduld is het een tamelijk eenvoudige klus, en door je gebruik van de fiets kan bijstelling sowieso af en toe nodig zijn.
Overigens loont het de moeite om je even te verdiepen in het afstellen van de derailleurs. Met voldoende aandacht en geduld is het een tamelijk eenvoudige klus, en door je gebruik van de fiets kan bijstelling sowieso af en toe nodig zijn.
Ik heb trouwens de standaard geleverde 12-25 cassette om laten zetten naar een 12-28 cassette, voor gebruik in de bergen. Het blok met de 21-23-25 tandwielen is hiervoor vervangen door een blok met 21-24-28 tandwielen. Dit geeft voor mij een veel betere tandwiel-verdeling dan de alternatieve 11-28 cassette. Het oorspronkelijke blok leverde Rose gratis mee, zodat ik nu naar wens de cassette zelf kan aanpassen. Toch best wel attent.
-
- Forum-lid
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 20 mar 2006 17:22
De instelling van de derailleur verandert bij iedere nieuwe fiets. Dat komt door het inrijden. Je kabel rekt een halve millimeter op of verschuift iets en je derailleur werkt niet meer.josvtec schreef:In principe zou ik de fiets naar de fietsenmaker kunnen brengen en gewoon zijn werkplaats tarief betalen.
Gen moeite mee uiteraard.
Maar gaat mij om principe, ik heb lang moeten sparen voor een goede fiets (dacht ik tenminste).
Een behoorlijk naar jaar achter de rug met nare ziektes en dacht het fijn te kunnen afsluiten met een goede fiets.
Maar als zelfs goed afstellen al moeilijk is, pffffff...... hou mijn hart dan vast.
En hier in de buurt zou ik geen fietsenmaker weten die goede racefietsen verkoopt en er verstand van heeft om je goed op de fiets te zetten.
Dit heeft alles te maken met Rose, ik heb daar behoorlijk wat geld achtergelaten dus verwacht ik een goed
produkt onder mijn kont. We wachten af wat Rose te melden heeft
Zoek even in Google op het afstellen van een derailleur en je hebt het in een uurtje onder de knie. Weet je gelijk voor de toekomst hoe je dit moet afstellen, want dit zijn problemen waar elke racefietser mee te maken krijgt, hoe duur je fiets ook is.
Dit had ik al gevonden:
http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... ikes-31550" onclick="window.open(this.href);return false;
Gehele herziening van de frames dus. Alleen de designs zullen nog wel veranderen (zo gaat dat vaak).
http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... ikes-31550" onclick="window.open(this.href);return false;
Gehele herziening van de frames dus. Alleen de designs zullen nog wel veranderen (zo gaat dat vaak).
Vanmorgen al vroeg een email van Rose gehad of ik langs kon komen met de fiets.
Vanmiddag de fiets achterop de auto en naar Bocholt gereden.
De monteur die een proefritje maakte op mijn fiets was al snel terug en was het me eens dat de fiets vreselijk rot schakelde.
Bleek dat de achterpad niet goed gemonteerd was, deze stond helemaal uit het loot.
Nu schakelt de fiets weer zoals het hoort en ik heb me gelijk even laten uitleggen hoe ik een en ander zelf kan bijstellen indien nodig.
Inderdaad niet moeilijk, maar je moet het wel ff weten.
Dus goede service van Rose en probleem gelukkig snel opgelost.
Gelijk een afspraak gemaakt voor de 1e servicebeurt, ze hebben het zo vreselijk druk, half november kon ik pas terecht.
Dan staan er hopelijk ook al wat kilometers op het tellertje, dus komt dan mooi uit.
Al met al een goed bestede middag gehad.
Vanmiddag de fiets achterop de auto en naar Bocholt gereden.
De monteur die een proefritje maakte op mijn fiets was al snel terug en was het me eens dat de fiets vreselijk rot schakelde.
Bleek dat de achterpad niet goed gemonteerd was, deze stond helemaal uit het loot.
Nu schakelt de fiets weer zoals het hoort en ik heb me gelijk even laten uitleggen hoe ik een en ander zelf kan bijstellen indien nodig.
Inderdaad niet moeilijk, maar je moet het wel ff weten.
Dus goede service van Rose en probleem gelukkig snel opgelost.
Gelijk een afspraak gemaakt voor de 1e servicebeurt, ze hebben het zo vreselijk druk, half november kon ik pas terecht.
Dan staan er hopelijk ook al wat kilometers op het tellertje, dus komt dan mooi uit.
Al met al een goed bestede middag gehad.
Ik ben het helemaal met je eens.ponsteen schreef:Ik denk dat de firma Rose heel erg vlug moet gaan uitbreiden; anders gaat het mis met de service. Heel mooi dat het bedrijf bijna nog een familiebedrijfje is, maar het succes wordt iets te groot.
Ze gaan ten onder aan hun eigen succes, is niet te hopen en gun het ze zeker niet.
Het is een mooi, goed bedrijf met goede service, maar ze hebben het vreselijk druk.
Vanmiddag stond parkeerterrein ook al meer dan half vol.
- r.hilferink
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54
Goed idee! En dan een vestiging in Nederland, liefst in de buurt van Doetinchem. Ga ik zeker solliciteren!!!ponsteen schreef:Ik denk dat de firma Rose heel erg vlug moet gaan uitbreiden; anders gaat het mis met de service. Heel mooi dat het bedrijf bijna nog een familiebedrijfje is, maar het succes wordt iets te groot.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;