Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

casran
Forum-lid HC

casran 03 dec 2007 13:36

frederic david schreef:Prachtige Cervélo TS-biker!
Opnieuw zo'n lange levertermijn of is het ondertussen treffelijker geworden?

Hangt beetje van de maatstelling af, denk ik. Bovenstaande SLC-SL was in 1 week geleverd (weliswaar ook voor een gesponsorde topatleet).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

auke
Forum-lid

auke 03 dec 2007 14:15

C a s r a n schreef:Ieder op zijn niveau, hé Auke ;) We zien wel wat het wordt met mij... mijn best doen en genieten van triatlon en duatlon: sporten waarin ik eerder mijn tijd wil verbeter (op termijn bv. mijn tijd op een half Ironman) dan kijken hoeveelste ik word... en als ik dat ooit op 2 handjes kan tellen zal 't al super zijn, maar daar lig ik dus niet wakker van.

De jongen voor wie bovenstaande SLC-SL bedoeld is, is een van de beste Belgische triatleten, en winnaar van de Zwintriatlon 2007 (vóór Luc Van Lierde en Rutger Beke).
Precies, uiteindelijk gaat het om de arbeidsethos in de topsport, waarin je jezelf met jezelf meet in plaats van met de ander.
Want wat is nou belangrijker: dat je van wedstrijdsport leert door je best te doen (middels hard te trainen, gezond te leven en met plezier te sporten), jezelf kunt verbeteren......, of dat je (door optimaal en uitgekiend te trainen, jezelf van het duurste en beste materiaal te voorzien, op het randje van gezond en verantwoord eten (geholpen middels supplementen, vitaminepillen, ijzerpreparaten, etc)), de ander kunt verslaan....

Waar zijn de bhoedda's van de sport gebleven? Zoals de Rocky Balboa's, de Dries van Wijhes, en de Graham Obree's?

hahaha, ik draaf een beetje door.... soort allergische reactie van al dat mooie spul wat ik hier zie, en wat dan ook nog niet verder mag komen dan de status trainingsfiets... Maar ik doe er zelf ook aan mee hoor, vind het alleen maar mooi al dat mooie spul, en er gaat ook nog eens drie seconden gratis van je eindtijd af.....;-))

casran
Forum-lid HC

casran 03 dec 2007 14:34

Auke schreef:Precies, uiteindelijk gaat het om de arbeidsethos in de topsport, waarin je jezelf met jezelf meet in plaats van met de ander.
Want wat is nou belangrijker: dat je van wedstrijdsport leert door je best te doen (middels hard te trainen, gezond te leven en met plezier te sporten), jezelf kunt verbeteren......, of dat je (door optimaal en uitgekiend te trainen, jezelf van het duurste en beste materiaal te voorzien, op het randje van gezond en verantwoord eten (geholpen middels supplementen, vitaminepillen, ijzerpreparaten, etc)), de ander kunt verslaan....

Waar zijn de bhoedda's van de sport gebleven? Zoals de Rocky Balboa's, de Dries van Wijhes, en de Graham Obree's?

hahaha, ik draaf een beetje door.... soort allergische reactie van al dat mooie spul wat ik hier zie, en wat dan ook nog niet verder mag komen dan de status trainingsfiets... Maar ik doe er zelf ook aan mee hoor, vind het alleen maar mooi al dat mooie spul, en er gaat ook nog eens drie seconden gratis van je eindtijd af.....;-))

Hmmm... ten eerste dat afmeten tegen jezelf en niet tegen een ander lijkt me enkel op te gaan bij: loopwedstrijden, triatlon en duatlon niet-stayer, tijdritten... Bij wielrennen gaat het daar helemaal niet om: daarin moet je je beperkte energievoorraad door zo slim mogelijk te koersen omzetten in een zo goed mogelijk resultaat, en dat meet zich altijd af in een uitslag (niet in een wedstrijdtijd hé ). Meteen ook een van de 10 redenen waarom ik van wielrennen naar duatlon/triatlon overstap: deze instelling ligt me meer.

Daarnaast vind ik dat je sport zo goed mogelijk uitoefenen binnen je mogelijkheden ook zover strekt om -alweer binnen je mogelijkheden- het juiste materiaal te kiezen, je voeding te verzorgen (ja, verzorgen, dus niet verprutsen met brol), enz. En dat vind ik ook heel tof, al besef ik dat het fysieke uiteindelijk het belangrijkste is: er wordt nogal eens smalend gedaan alsof "materiaalfreaks" dat niet zouden beseffen, niets is minder waar natuurlijk.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

auke
Forum-lid

auke 03 dec 2007 15:21

Ik ben heel benieuwd of je ook nog een oude racefiets hebt of zo, eentje met grote nostalgische waarde oid, uit begin jaren negentig of zo... En natuurlijk de vraag of dat net zo leuk fietst/traint als de hipste cervelo...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2007 15:41

Zullen we het hier maar weer over Cervelo's gaan hebben ipv de eeuwige discussie dat dure fietsen nergens toe dienen? Voor Pieter is high tech materiaal gewoon een gedeelte van z'n hobby, klaar. Er zijn ook mensen die in een Ferrari rijden en nog nooit 1 race hebben gereden, die veroordeelt ook niemand. Iedereen maakt gewoon z'n eigen keuzes...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kikkie
Forum-lid

kikkie 03 dec 2007 16:05

en daarbij zorgt carsan hier voor heerlijke snoepplaatjes:D keep 'em comming man!!
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

auke
Forum-lid

auke 03 dec 2007 16:11

Amclassic-fan schreef:Zullen we het hier maar weer over Cervelo's gaan hebben ipv de eeuwige discussie dat dure fietsen nergens toe dienen? Voor Pieter is high tech materiaal gewoon een gedeelte van z'n hobby, klaar. Er zijn ook mensen die in een Ferrari rijden en nog nooit 1 race hebben gereden, die veroordeelt ook niemand. Iedereen maakt gewoon z'n eigen keuzes...

Zo duur is een cervelo toch niet?

Ik ben in eerste instantie gewoon nieuwsgierig naar zijn sport- en materiaalbeleving en niet mijn intentie hem te veroordelen wegens de materiele ongelijkheid in de wereld waar ik zelf ook aan mee doe (dat is echt de bal terug verwachten). Of mogen soms alleen journalisten een ander een vraag stellen? Dit is toch een internetforum? Of ben je soms "bang" voor topic-vervuiling?

En er zijn genoeg mensen die naast hun ferrari-verzameling nog een verzameling klassiekers hebben en stel Pieter gewoon een vraag of ie ook een fascinatie heeft voor oudere, klassieke fietsen, en in hoeverre zijn fietsbeleving daarmee te maken heeft. Ik kan persoonlijk erg genieten van mijn 20 jaar oude Eddy Mercksx, die nog steeds soepel loopt. En geniet zelfs extra van het low-tech karakter van de stalen fiets. Omgekeerd kan ik me dat prima voorstellen bij Pieter dat ie extra van het fietsen en de wielersport geniet als de fiets high-tech is, goed onderhouden, liefst nieuw, soepel rollend, schoon en blingbling is.....

Als iemand een ferrari koopt hoeft ie nog niet dol te zijn op hard autorijden, kan ook zijn dat ie dol is op rood, of op het merk, of op het design....

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 03 dec 2007 16:12

als dat UPS nou eens zou opschieten kon ik ook nog iets moois laten zien....

ik druk op Enter en de bel gaat ......
Mijn trainingen op bikeplanner.com

auke
Forum-lid

auke 03 dec 2007 16:12

Kikkie schreef:en daarbij zorgt carsan hier voor heerlijke snoepplaatjes:D keep 'em comming man!!

Precies! ;-))

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 dec 2007 16:14

Ik heb 'm al gezien HenkV (zelfs al even aangeraakt :D) en hij is echt geweldig mooi!

IBAN
Forum-lid

IBAN 03 dec 2007 16:15

Ik ook HenkV, hij is prachtig.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 03 dec 2007 16:23

ok dan maar geen fotos...
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Plaats reactie