Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
- Forum-lid HC
Ook even googlen leert mij dat bovenstaande inderdaad klopt. Met als uitzondering dat ook een fietser zich dient te houden aan de maximum snelheid aangegeven via een bord, en dan alleen op het wegvak waar dat bord staat. Provinciale weg waar een fietspad naast ligt heeft dus voor de fiets geen max snelheid. Ik weet dan overigens niet hoe dat met zone's zit. Als er aangegeven wordt via een bord dat je een 30 km zone binnenrijd, zal je dus max 30 km/h mogen rijden op dat wegvak. Maar geld dat wegvak dan tot de eerstvolgende afslag of voor de gehele zone?
Verder moet ik toegeven dat ik fout zat, de maximum snelheden gelden verder alleen voor gemotoriseerd verkeer. Weer wat geleerd
Verder moet ik toegeven dat ik fout zat, de maximum snelheden gelden verder alleen voor gemotoriseerd verkeer. Weer wat geleerd
Nou begrijp ik pas waarom automobilisten denken dat je in een 30 km/h zone - en dat is dan voor de gehele zone/wijk o.i.d. tot aan het bord einde 30 km/h zone - gewoon 50 km/h kan blijven rijden. Overigens dienen fietsers etc. zich ook aan die maximale snelheid te houden en dan maakt het niet uit of dat nu op de rijweg of het fietspad is.!scottwilko schreef: ↑17 okt 2017 11:37Als er aangegeven wordt via een bord dat je een 30 km zone binnenrijd, zal je dus max 30 km/h mogen rijden op dat wegvak. Maar geld dat wegvak dan tot de eerstvolgende afslag of voor de gehele zone?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat geldt toch allemaal niet voor wielrenners? Volgens mij maakt het niet hoe hard je rijdt, welke kleur het verkeerslicht is of aan welke kant van de weg je rijdt. De enige dingen waar de wielrenner zich zorgen om hoeft te maken is of zijn fiets en uitrusting aan "the rules" voldoen en dat hij zijn rondje uiteindelijk met een gemiddelde van minimaal 30km/h heeft afgelegd...
Campagnolo Ultra Dork
- ophetkantje
- Forum-lid
Dat is niet waar fietsers worden nergens genoemd in de wet. Die hoeven zich niet aan de maximale snelheid te houden. Lees de wet er maar op na. De enige snelheidsregel voor fietsers is stil kunnen staan binnen de afstand die je kunt overzien.
Ach, ik zeg ook maar wat
Wat is het verschil tussen een zone en een normale snelheidsbeperking?scottwilko schreef: ↑17 okt 2017 11:37 Als er aangegeven wordt via een bord dat je een 30 km zone binnenrijd, zal je dus max 30 km/h mogen rijden op dat wegvak. Maar geld dat wegvak dan tot de eerstvolgende afslag of voor de gehele zone?
Volgens mij heb je dan antwoord op je vraag.
Neen. Maximumsnelheid op een wegvak geldt voor alle weggebruikers. Fietsers, voetgangers, maakt niet uit.ophetkantje schreef: ↑17 okt 2017 13:45Dat is niet waar fietsers worden nergens genoemd in de wet. Die hoeven zich niet aan de maximale snelheid te houden. Lees de wet er maar op na. De enige snelheidsregel voor fietsers is stil kunnen staan binnen de afstand die je kunt overzien.
Vorsprung durch Pedantik
-
- Forum-lid
Zijn we nu allemaal aan het roepen zonder enige bronvermelding?
De ontheffing van de maximumsnelheid voor fietsers als een km/h-waarde stamt nog uit de tijd dat fietsers geen snelheidsmeter hadden, wat overigens voor de meeste stadsbarrels nog steeds geldt.
De wetgever heeft zich geen rekening gehouden met racefietsers en E-bikers die alle een meestal zeer nauwkeurige snelheidsmeter hebben.
De wetgever heeft zich geen rekening gehouden met racefietsers en E-bikers die alle een meestal zeer nauwkeurige snelheidsmeter hebben.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Deze sneeuwde wat onder, met de discussie over snelheid...MarkVeenstra schreef: ↑17 okt 2017 08:34 10 maanden cel voor vader die een last minute parcours wijziging implementeerde bij een koers in Frankrijk:
https://cyclingtips.com/news/prison-sen ... ers-crash/
10 maanden de cel in dus..., dat is stevig. Maar het was toch ook wel een idiote actie... je verzint het toch niet om een serie hekken voor het sprintende peloton langs te trekken???
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013