Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

Helen
Forum-lid

Helen 02 nov 2013 19:31

TumTumTum schreef:Ja dan heb ik dus ook gefietst (surpise!). Was idd ongeveer 90 km, dat klinkt niet als bijzonder veel maar met al die klimmen en keien was het een van de zwaarste ritten die ik tot nu toe heb gemaakt. Ik vermoed morgen serieus spierpijn te hebben.:)

GastheerG doet zijn naam echt eer aan, heb een hele leuke dag gehad, met ook fantastisch weer en veel bezienswaardigheden gezien die ik voornamelijk van de tv ken en nu eens in het echt.
Ook het museum van het Centrum Ronde van Vlaanderen nog bezocht, er hangt potdekke een originele Gitane trui...weliswaar met gaten, maar dan nog.

Ik ga nog wel een iets langer verslagje schrijven maar ik ben nu te kapot.:)
Het verslag gevonden, thanks @Zorroi voor de link. Afgelopen week weinig tijd gehad om het nieuws te volgen ;) .

Petje af, TTT. Voor een eerste keer meteen al pittige klimmen (zeg ik alsof ik er alles vaaf weet, maar heb er ook pas 2 keer gefietst). Ik stel me zomaar voor dat dit niet de laatste keer was.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 02 nov 2013 21:21

Goed fietsweer vandaag.

Afbeelding

Langs het Noord-Willemskanaal bij Assen

Afbeelding

De Drentse Hoofdvaart bij Smilde

Afbeelding

Bij Wezuperbrug langs het Oranjekanaal heeft de wind ook aardig huisgehouden

Afbeelding

Bij al dat geweld voel je je heel klein

Afbeelding

Door het bos bij Exloo

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 02 nov 2013 21:43

Helen schreef: Petje af, TTT. Voor een eerste keer meteen al pittige klimmen (zeg ik alsof ik er alles vaaf weet, maar heb er ook pas 2 keer gefietst). Ik stel me zomaar voor dat dit niet de laatste keer was.
Nee hoor.:) Vandaag een bescheiden rondje op het stalen ros, 40 km, wel meerdere keren de Brienenoordbrug (da;s geen Muur:)) en wat geocaches gedaan voor de lol.
Veni. Vidi. Fietsie.

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 02 nov 2013 21:53

+1 Gastheerg
+1 TTT
older Budweiser

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 02 nov 2013 21:57

walterg schreef:Goed fietsweer vandaag.

Afbeelding

Langs het Noord-Willemskanaal bij Assen
JAHAA, mijn opwarmplekje !!
Vandaag hierlangs naar Zuidlaren/Veendam/Annen gereden. Veel dood hout gezien.
older Budweiser

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 02 nov 2013 22:08

Meestal ga ik hier stuk door de wind. Vanmorgen niet, een grote grijns en handjes op het stuur... :)

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 02 nov 2013 22:14

Als je naar het zuidwesten rijdt en je komt bij de woonboten heb je in de regel windkracht 5 a 6 vol tegen.
Was prima fietsweer tot een uur of 3. Wel natte wegen...
older Budweiser

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 02 nov 2013 22:57

walterg schreef:Meestal ga ik hier stuk door de wind. Vanmorgen niet, een grote grijns en handjes op het stuur... :)
Zo'n grote grijns dat je die dikke boom omver reedt :mrgreen: Idefix kan wel janken.

Afbeelding

Vandaag niet gefietst aangezien k wat andere dingen moest doen. Morgen dus maar het ziet er niet best uit. Na ja, dat zeiden ze voor vandaag ook. Overschoenen en regenjack liggen klaar.

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Zeeuw54
Forum-lid

Gebruikersavatar Zeeuw54 03 nov 2013 11:30

Net effe een rondje winderig zuid beveland gedaan, voornamelijk straf windje (schuin) tegen. Ik denk kracht 6 en dan merk je pas hoe open en vlak het hier is, overigens wel een lekker zonnetje en mooie luchten. Veel beter dan in de garage op de trainer. Nu effe lekker douchen en de rest van de dag sport kijken vanuit m'n luie stoel of wat lezen op m'n e-reader, het boek " De kale berg ".

Ruim 30 km kan ik weer bijschrijven, vele kleine rondjes maken ook een leuk totaal. :lol:
http://www.endomondo.com/workouts/265104319/12376096
Ridley Fenix C20- 2015 / MBK Super Mirage 105 / Giant XTC
Als je blijft trappen, kom je vooruit !

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 03 nov 2013 13:01

Vanochtend even een kort rondje van een kleine 45 kilometer gedaan. Wat een wind :o Windkracht 6 zeker gehaald. Had ook weer zijn voordelen, de stukken wind mee met de handjes op het stuur zonder inspannen 55 km/uur gefietst, de stukken wind tegen daarentegen waren behoorlijk ploeteren. Moest echt moeite doen om de 23 km/uur te halen. Maar wat een prachtige dag om te fietsen. Heerlijk :D

Ik heb onderweg een paar foto's gemaakt. Dat was af en toe nog best lastig. De fiets kon ik niet makkelijk even ergens neerzetten, omdat er dan de kans bestond dat hij weg woei :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 03 nov 2013 17:51

Altijd mooie foto's, daar in Nederland. :)

Vandaag rit gedaan met de club, 70 kilometer hier in de Vlaamse Ardennen, maar geen al te zware hellingen. Ongeloofelijk veel wind van tijd tot tijd... en koud, brr!

jansteven
Forum-lid

jansteven 04 nov 2013 13:34

Zaterdag samen met een fietsmaat 65 km weggetrapt vanaf Rotterdam. Begonnen langs de Rotte, daarna via de oostkant van Zoetermeer naar Benthuizen, en vervolgens via Boskoop naar Moerkapelle. Vanaf daar weer langs de Rotte én voor het eerst 'jagen' op 2 km kaarsrecht fietspad langs de Willem-Alexander roeibaan.
Hoewel de weg vochtig was, waren de bladeren prima weggewaaid, en was de temperatuur met lange broek aan goed te doen. Het was een prima laatste rondje van dit fietsjaar. Rij sinds een kleine anderhalf jaar op een Sensa Umbria (afgemonteerd met Tiagra), en stel vast dat ik zeer tevreden ben over deze fiets.

Plaats reactie