Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 19 okt 2016 08:36

Ik heb van die winterschoenen en op werk douche ik de modder er weer vanaf. Voorlopig blijf ik doorrijden met mn cx of ik moet overwegen om een sportfiets met kettingkast te nemen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 19 okt 2016 09:43

Met dit weer maak ik me nooit zoveel zorgen om mijn fiets. Ik heb altijd wel een hekel aan om na een natte heenweg (zoals vandaag) in natte kleding te moeten stappen voor de terugweg. :dislike:.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 19 okt 2016 10:33

Daarom heb ik een elektrisch kacheltje/blazer op mijn werk.
Dan zijn 's middags al mijn spullen weer droog. (om daarna binnen 5 minuutjes weer zeiknat geregend te zijn :( )
Vandaag weer in gebruik genomen na een lange stilstand. :dislike:

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 19 okt 2016 13:04

opperhoofd schreef:
Afbeelding
Welk spatbord is dat?
Afbeelding

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 19 okt 2016 13:14

JM_H schreef:
Welk spatbord is dat?
SKS Bluemels.

Iets ingekort.
Het water spat zo niet door tot m'n rug. Wel spat het op zodat ik geen last van wielhangers heb 8-)

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 19 okt 2016 14:49

Dank! Ziet er best strak uit zo. Wat heb je voor? Idem?
Afbeelding

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 19 okt 2016 19:03

Ik heb een kantoor met cv én thermostaatknop :P Lekker de natte kleding erop en drogen maar. Raam wel op een kier want anders begint het wat sompig te ruiken ;)
Vanmiddag trof ik het gelukkig droog overigens.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 19 okt 2016 23:23

JM_H schreef:Dank! Ziet er best strak uit zo. Wat heb je voor? Idem?
Yep.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 20 okt 2016 07:13

Vergeten mn achterspatbord terug te monteren. Mn rug en rugtas onder de modder. Nu hangt alles te drogen in de droogkast. Wat een luxe hier...

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 23 okt 2016 18:57

Brrr... Het was fris vanmorgen om kwart over 6, om maar niet over de mist te spreken. Spijt dat ik mijn overschoenen niet aan had, had mij een partij koude voeten, verder winterbroek, wintermuts, winterhandschoenen, winter/herfstjas. Gelukkig op werk onder de warme douche en daarna nog een anderhalf uur op de bank met een bakkie. Voor als ik overigens echt hele natte kleding heb kan ik gebruik maken van de droogtrommel hier, en ik heb altijd wat droge kleren in een van mijn lockertjes liggen.
Vanmiddag terug kon ik overigens met een hoop minder kleding af.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

drummeronwheels
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:10

drummeronwheels 01 nov 2016 20:19

Ook ik ga binnenkort per fiets forenzen (Utrecht - Amersfoort). Met medewerking van de baas de volgende fiets aangeschaft:
Afbeelding

Nu nog wat accessoires erop. Hierbij heb ik een aantal twijfels en misschien dat jullie ervaringen mij hierbij kunnen helpen.

Algemeen Iemand een goede tip voor een winkel in het midden van het land voor dit soort zaken?

Baggagedrager - Tubus Logo: Ik denk achter een drager voor panniers te plaatsen. Een rugzak met laptop op een racefiets vindt ik erg onprettig over deze afstand. Nu zag ik dat Tubus ook een schijfrem specifieke drager heeft, maar dat is toch niet nodig als de schijfrem zo gemonteerd is?

Spatborden - SKS Bluemels Matt 45: Voor spatbordmontage zie ik alleen oogjes bij de achtervork. Ben ik erg optimistisch om te verwachten dat de bluemels te monteren zijn?

Tas: Ik zoek een slank model pannier. Iemand een goeie tip?

Overige accesoires: Verlichting, Pedalen, GPS mount, bidonhouders: Heb ik liggen.

DvanW
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 27 aug 2011 15:25
Locatie: Utrecht

DvanW 01 nov 2016 20:57

drummeronwheels schreef:Ook ik ga binnenkort per fiets forenzen (Utrecht - Amersfoort). Met medewerking van de baas de volgende fiets aangeschaft:
Afbeelding

Nu nog wat accessoires erop. Hierbij heb ik een aantal twijfels en misschien dat jullie ervaringen mij hierbij kunnen helpen.

Algemeen Iemand een goede tip voor een winkel in het midden van het land voor dit soort zaken?

Baggagedrager - Tubus Logo: Ik denk achter een drager voor panniers te plaatsen. Een rugzak met laptop op een racefiets vindt ik erg onprettig over deze afstand. Nu zag ik dat Tubus ook een schijfrem specifieke drager heeft, maar dat is toch niet nodig als de schijfrem zo gemonteerd is?

Spatborden - SKS Bluemels Matt 45: Voor spatbordmontage zie ik alleen oogjes bij de achtervork. Ben ik erg optimistisch om te verwachten dat de bluemels te monteren zijn?

Tas: Ik zoek een slank model pannier. Iemand een goeie tip?

Overige accesoires: Verlichting, Pedalen, GPS mount, bidonhouders: Heb ik liggen.
Geen oogjes aan de buitenkant van de poten of wat hoger op de vorkpoten? En welk merk en model is het? Dit soort dingen bestel je het goedkoopst op internet maar wil je goed geholpen worden dan wellicht even langs Cycleworks aan de weerdsingel in Utrecht

Plaats reactie