Mijn Cannondale supersix komt alweer uit het jaar 2010 (geloof ik). Sinds een jaar weer fanatiek aan het fietsen dus het word wel weer eens tijd voor een nieuwe fiets.
Mijn huidige frame past mijn goed. Dit is een 60cm supersix, zonder spacers, platte topcap en een 12 cm stuurpen. Zadelhoogte staat op 82,2cm.
Nu ben ik in de markt voor een Canyon Ultimate CF (oude model heeft de voorkeur). Met mijn 1.92 en een BBL van 92 adviseert Canyon mij een XL. Alleen als ik deze vergelijk met mijn huidige fiets dan lijkt een L meer in de buurt te komen.
Nu kijk ik voornamelijk naar de Reach en de stack. Zie ik dan nog wat over het hoofd? Voor het vergelijk heb ik o.a.
https://geometrygeeks.bike/ gebruikt.
- Stack is bij Canyon 10 mm lager, aangezien dat ze een vrij grote topcap en ik deze bij mijn cannondale heb vervangen, verwacht ik qua diepte zeker niet dieper te zitten.
- Reach is 5 mm korter
- wielbasis 2 mm langer bij de canyon
De zitbuis, bovenbuis en balhoofd is wel behoorlijk korter. Het is natuurlijk een heel ander frame, maar vooral door de vrij korte bovenbuis twijfel ik of dan toch niet beter een xl kan nemen. Zo als ik het nu zie dan wordt het een L met een langere (13 cm stuurpen). In het verleden (toen ik nog wedstrijden reed) ook altijd mee gereden en ik vond dat prima rijden.
Zie ik nog wat over het hoofd?