Ja daar zit idd verschil op. Er zou ook ergens een "secret" link zijn waardoor je meer kan zien dan de beschikbaarheid op de gewone site maar ik vind nergens hoe je dit kan doen. Op weightweenies stond het achtervoegsel dat je in de link moet toevoegen, maar ik weet niet waar in de link juist.rene-canyon schreef: ↑06 okt 2022 19:20 Kan het zijn dat de beschikbaarheid per land verschild? Ik zie op Instagram ook modellen voor bij komen, waarvan het gehele jaar geen beschikbaarheid in Nederland is geweest.
Canyon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Is geen vooruitgang, die aparte tools voor Canyon....
In het verleden moest je bij de Ultimate ook nogal wat kuren uithalen om balhoofd af te stellen.
Ook toen anders dan anders willen zijn, 1 1/4 stuurnokpassing...
Tel daarbij op de problemen met de Aeroad zadelpen slijtage en ze scoren zo wel punten!!
In het verleden moest je bij de Ultimate ook nogal wat kuren uithalen om balhoofd af te stellen.
Ook toen anders dan anders willen zijn, 1 1/4 stuurnokpassing...
Tel daarbij op de problemen met de Aeroad zadelpen slijtage en ze scoren zo wel punten!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40144
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Tool wordt nagestuurd, chat reageert wel lekker snel. Is het een chatbot trouwens of een systeem waar de medewerker heel veel standaard reacties kan posten?
Maar het balhoofdsysteem is natuurlijk van de zotte.
Hoe werkt dat eigenlijk met dat draadeind?
Maar het balhoofdsysteem is natuurlijk van de zotte.
Hoe werkt dat eigenlijk met dat draadeind?
Less is bore
Ik heb nu 10mnd een Canyon Grail CF SL 7 etap en constateerde 2 weken geleden een klein scheurtje in de zadelpenbuis. Contact gezocht met Canyon, foto’s doorgestuurd en de reactie gekregen dat mijn Grail in Eindhoven onderzocht moet worden voor een goed oordeel.
Gisteren kreeg ik de uitslag;
We hebben de inspectie afgerond en daaruit is gebleken dat dit slechts een scheurtje in de lak is. Voor zover we dit met de beschikbare middelen kunnen controleren is het carbon nog intact en de veiligheid van het frame is dan ook niet in geding. Dit kan ontstaan door sterke beweging van de zadelpen, bijvoorbeeld wanneer het zadel niet ontlast wordt bij het rijden over flinke oneffenheden zoals omhooggekomen boomwortels en gaten. Nu de spanning van de lak lager is geworden verwachten we ook niet dat deze schade zich nog zal uitbreiden.
Ter compensatie bieden ze me €100 aan. Ik vind dit zelf eigenlijk niet oké. Mocht ik de Grail een keer willen doorverkopen dan kan zo’n scheurtje een deal breaker worden. Mijn voorstel aan canyon zou zijn de schade te herstellen met spot-repair oid.
Hoe zouden jullie dit aanpakken / heeft iemand hier ervaring mee?
Gisteren kreeg ik de uitslag;
We hebben de inspectie afgerond en daaruit is gebleken dat dit slechts een scheurtje in de lak is. Voor zover we dit met de beschikbare middelen kunnen controleren is het carbon nog intact en de veiligheid van het frame is dan ook niet in geding. Dit kan ontstaan door sterke beweging van de zadelpen, bijvoorbeeld wanneer het zadel niet ontlast wordt bij het rijden over flinke oneffenheden zoals omhooggekomen boomwortels en gaten. Nu de spanning van de lak lager is geworden verwachten we ook niet dat deze schade zich nog zal uitbreiden.
Ter compensatie bieden ze me €100 aan. Ik vind dit zelf eigenlijk niet oké. Mocht ik de Grail een keer willen doorverkopen dan kan zo’n scheurtje een deal breaker worden. Mijn voorstel aan canyon zou zijn de schade te herstellen met spot-repair oid.
Hoe zouden jullie dit aanpakken / heeft iemand hier ervaring mee?
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
De sleutel zorgt voor de balhoofd aanspanning op de lagers, zodat je hierna het boutje kan vastdraaien.daniel1975 schreef: ↑07 okt 2022 12:37 Maar het balhoofdsysteem is natuurlijk van de zotte.
Hoe werkt dat eigenlijk met dat draadeind?
Op YouTube is een filmpje te vinden.
Dus je zou er ook een boutje in kunnen draaien en laten zitten, net als bij elk ander balhoofd.rene-canyon schreef: ↑07 okt 2022 17:44De sleutel zorgt voor de balhoofd aanspanning op de lagers, zodat je hierna het boutje kan vastdraaien.daniel1975 schreef: ↑07 okt 2022 12:37 Maar het balhoofdsysteem is natuurlijk van de zotte.
Hoe werkt dat eigenlijk met dat draadeind?
Op YouTube is een filmpje te vinden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Peak torque heeft op YouTube ook een filmpje gezet met zijn bedenkingen. Wellicht iets te overdreven maar er zit wel een waarheid in.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40144
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik kan filmpje niet vinden op yt?
Less is bore
"Peak torque canyon" in de zoekbalk
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40144
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14