Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1795
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 07 okt 2022 09:20

rene-canyon schreef: 06 okt 2022 19:20 Kan het zijn dat de beschikbaarheid per land verschild? Ik zie op Instagram ook modellen voor bij komen, waarvan het gehele jaar geen beschikbaarheid in Nederland is geweest.
Ja daar zit idd verschil op. Er zou ook ergens een "secret" link zijn waardoor je meer kan zien dan de beschikbaarheid op de gewone site maar ik vind nergens hoe je dit kan doen. Op weightweenies stond het achtervoegsel dat je in de link moet toevoegen, maar ik weet niet waar in de link juist.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 okt 2022 12:06

Is geen vooruitgang, die aparte tools voor Canyon.... :dislike:
In het verleden moest je bij de Ultimate ook nogal wat kuren uithalen om balhoofd af te stellen.
Ook toen anders dan anders willen zijn, 1 1/4 stuurnokpassing...
Tel daarbij op de problemen met de Aeroad zadelpen slijtage en ze scoren zo wel punten!! :(

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40144
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 okt 2022 12:37

Tool wordt nagestuurd, chat reageert wel lekker snel. Is het een chatbot trouwens of een systeem waar de medewerker heel veel standaard reacties kan posten?

Maar het balhoofdsysteem is natuurlijk van de zotte.
Hoe werkt dat eigenlijk met dat draadeind?
Less is bore

Gebruikersavatar
Leim 17
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:07

Gebruikersavatar Leim 17 07 okt 2022 12:40

Ik heb nu 10mnd een Canyon Grail CF SL 7 etap en constateerde 2 weken geleden een klein scheurtje in de zadelpenbuis. Contact gezocht met Canyon, foto’s doorgestuurd en de reactie gekregen dat mijn Grail in Eindhoven onderzocht moet worden voor een goed oordeel.

Gisteren kreeg ik de uitslag;
We hebben de inspectie afgerond en daaruit is gebleken dat dit slechts een scheurtje in de lak is. Voor zover we dit met de beschikbare middelen kunnen controleren is het carbon nog intact en de veiligheid van het frame is dan ook niet in geding. Dit kan ontstaan door sterke beweging van de zadelpen, bijvoorbeeld wanneer het zadel niet ontlast wordt bij het rijden over flinke oneffenheden zoals omhooggekomen boomwortels en gaten. Nu de spanning van de lak lager is geworden verwachten we ook niet dat deze schade zich nog zal uitbreiden.

Ter compensatie bieden ze me €100 aan. Ik vind dit zelf eigenlijk niet oké. Mocht ik de Grail een keer willen doorverkopen dan kan zo’n scheurtje een deal breaker worden. Mijn voorstel aan canyon zou zijn de schade te herstellen met spot-repair oid.
Hoe zouden jullie dit aanpakken / heeft iemand hier ervaring mee?
Bijlagen
4EC325CE-476F-4FDA-8B91-25A60310BF4F.jpeg
9260968B-6562-4560-A408-446861D44DDA.jpeg
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5258
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 07 okt 2022 12:48

Dit is wel bekend met witte lak. De lak is harder dan de bewegelijkheid van carbon en zo ontstaan scheuren. Geen idee of spotrepair op lange termijn mooi blijft (scheurt wellicht weer).

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 07 okt 2022 14:01

Zou in deze reageren met een offerte erbij voor spot-repair (Color-Monkey, werken ze volgens mij zelf ook mee ;) ) en onderbouwing zoals door jou gesteld.
Ben er bijna 100% zeker van, dat je dde fiets mag binnenbrengen ter reparatie. :winkthumb:

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 07 okt 2022 17:44

daniel1975 schreef: 07 okt 2022 12:37 Maar het balhoofdsysteem is natuurlijk van de zotte.
Hoe werkt dat eigenlijk met dat draadeind?
De sleutel zorgt voor de balhoofd aanspanning op de lagers, zodat je hierna het boutje kan vastdraaien.
Op YouTube is een filmpje te vinden.

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 07 okt 2022 20:53

rene-canyon schreef: 07 okt 2022 17:44
daniel1975 schreef: 07 okt 2022 12:37 Maar het balhoofdsysteem is natuurlijk van de zotte.
Hoe werkt dat eigenlijk met dat draadeind?
De sleutel zorgt voor de balhoofd aanspanning op de lagers, zodat je hierna het boutje kan vastdraaien.
Op YouTube is een filmpje te vinden.
Dus je zou er ook een boutje in kunnen draaien en laten zitten, net als bij elk ander balhoofd.

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 07 okt 2022 21:39

Peak torque heeft op YouTube ook een filmpje gezet met zijn bedenkingen. Wellicht iets te overdreven maar er zit wel een waarheid in.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40144
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 okt 2022 08:19

Ik kan filmpje niet vinden op yt?
Less is bore

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 08 okt 2022 08:39

daniel1975 schreef: 08 okt 2022 08:19 Ik kan filmpje niet vinden op yt?
"Peak torque canyon" in de zoekbalk

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40144
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 okt 2022 09:57

Gevonden, snap nu ook hoe het werkt.
Had ik het maar niet geweten; ben mij nu bewust dat ik een van de stomste designfailures van de laatste jaren op mijn fiets heb :D

De bout om stuur vast te zetten moet vast met 12(!!!)nm.
Bijlagen
BA21FB7C-68DD-486C-BA8D-45E9DCEFB170.jpeg
Less is bore

Plaats reactie