Canyon
-
- Forum-lid
Ik had dit ook met de zadelpen van mijn Aeroad. Daar heb ik uiteindelijk een laagje doorzichtige tape omheen gedaan en toen weer met 5nm vast gezet. Sindsdien niet meer gebeurd.
Bij mijn nieuwe Ultimate CF SLX 8 geen zakkend zadel. Mag ik onbeleefd vragen wat je gewicht is?ferryvanh schreef: ↑09 okt 2022 11:11 Onlangs de nieuwe Ultimate CF SL 8 Aero ontvangen. Prachtige fiets, alleen....de zadelpen is niet te fixeren en glijdt langzaam naar beneden. Inmiddels niet meer op te fietsen omdat hij binnen 2 km al 1 cm inzakt. Ondanks tips van Canyon om zadelpen en frame van binnen te ontvetten en in te smeren met Cyclon Stay Fixed pasta en max. 5 Nm aan te draaien, blijft hij zakken. Superfrustrerend. Ben ik de enige of zijn er meer soortgelijke ervaringen?
Ik ben 78 kg, waarschijnlijk speelt zoiets eerder bij een hoger gewicht?
-
- Forum-lid
Ik gebruik Aqua Paste van Morgan Blue.
Dat is behoorlijk dik van samenstelling. Veel dikker dan carbon pasta.
Probeer ook de binnenzijde van de zadelbuis goed in te smeren.
Dat is behoorlijk dik van samenstelling. Veel dikker dan carbon pasta.
Probeer ook de binnenzijde van de zadelbuis goed in te smeren.
Rubik schreef: ↑09 okt 2022 12:22Bij mijn nieuwe Ultimate CF SLX 8 geen zakkend zadel. Mag ik onbeleefd vragen wat je gewicht is?ferryvanh schreef: ↑09 okt 2022 11:11 Onlangs de nieuwe Ultimate CF SL 8 Aero ontvangen. Prachtige fiets, alleen....de zadelpen is niet te fixeren en glijdt langzaam naar beneden. Inmiddels niet meer op te fietsen omdat hij binnen 2 km al 1 cm inzakt. Ondanks tips van Canyon om zadelpen en frame van binnen te ontvetten en in te smeren met Cyclon Stay Fixed pasta en max. 5 Nm aan te draaien, blijft hij zakken. Superfrustrerend. Ben ik de enige of zijn er meer soortgelijke ervaringen?
Morgen maar weer met Canyon bellen, anders probeer ik deze tip, dank!martijnnnn schreef: ↑09 okt 2022 11:56 Ik had dit ook met de zadelpen van mijn Aeroad. Daar heb ik uiteindelijk een laagje doorzichtige tape omheen gedaan en toen weer met 5nm vast gezet. Sindsdien niet meer gebeurd.
Ik rij met exact dezelfde fiets en met mijn 100+ kg nog geen problemen gehad met inzakken. (klopt even af). Ik hou dit nu dus wel in de gaten n.a.v. deze berichten.ferryvanh schreef: ↑09 okt 2022 11:11 Onlangs de nieuwe Ultimate CF SL 8 Aero ontvangen. Prachtige fiets, alleen....de zadelpen is niet te fixeren en glijdt langzaam naar beneden. Inmiddels niet meer op te fietsen omdat hij binnen 2 km al 1 cm inzakt. Ondanks tips van Canyon om zadelpen en frame van binnen te ontvetten en in te smeren met Cyclon Stay Fixed pasta en max. 5 Nm aan te draaien, blijft hij zakken. Superfrustrerend. Ben ik de enige of zijn er meer soortgelijke ervaringen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
83kg hier en geen problemen tot nu toe.Rubik schreef: ↑09 okt 2022 12:22Bij mijn nieuwe Ultimate CF SLX 8 geen zakkend zadel. Mag ik onbeleefd vragen wat je gewicht is?ferryvanh schreef: ↑09 okt 2022 11:11 Onlangs de nieuwe Ultimate CF SL 8 Aero ontvangen. Prachtige fiets, alleen....de zadelpen is niet te fixeren en glijdt langzaam naar beneden. Inmiddels niet meer op te fietsen omdat hij binnen 2 km al 1 cm inzakt. Ondanks tips van Canyon om zadelpen en frame van binnen te ontvetten en in te smeren met Cyclon Stay Fixed pasta en max. 5 Nm aan te draaien, blijft hij zakken. Superfrustrerend. Ben ik de enige of zijn er meer soortgelijke ervaringen?
Less is bore
Fantastische klotefiets, alles klopt behalve de zakkende zadelpen. Ondanks tips van Canyon elke 5 km 2 cm gezakt. Prutskwaliteit
klant
okt 7, 2022
Als ik de fiets opzoek en de reviews bekijk, is er nog iemand met klachten. Of je hebt je eigen frustraties de vrije loop gegeven...
https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... e=R101_P02
klant
okt 7, 2022
Als ik de fiets opzoek en de reviews bekijk, is er nog iemand met klachten. Of je hebt je eigen frustraties de vrije loop gegeven...
https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... e=R101_P02