Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

auke
Forum-lid

auke 03 dec 2007 16:31

havana schreef:Ik heb 'm al gezien HenkV (zelfs al even aangeraakt :D) en hij is echt geweldig mooi!

En Havana, ben je er ook mee onder de douche geweest, hahaha? ;D

kikkie
Forum-lid

kikkie 03 dec 2007 16:31

HenkV schreef:als dat UPS nou eens zou opschieten kon ik ook nog iets moois laten zien....

ik druk op Enter en de bel gaat ......

havana schreef:Ik heb 'm al gezien HenkV (zelfs al even aangeraakt :D) en hij is echt geweldig mooi!

IBAN schreef:Ik ook HenkV, hij is prachtig.

HenkV schreef:ok dan maar geen fotos...

ben ik de enige die hier nix van snapt?
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

bushwankaz
Forum-lid

bushwankaz 03 dec 2007 16:46

Kikkie schreef:
HenkV schreef:als dat UPS nou eens zou opschieten kon ik ook nog iets moois laten zien....

IBAN schreef:Ik ook HenkV, hij is prachtig.

HenkV schreef:ok dan maar geen fotos...

Plaats dan toch maar fotos, kunnen wij ook genieten.

laurenss
Forum-lid

laurenss 03 dec 2007 16:56

Kikkie schreef:

Ik denk dat Havana en IBAN bij de UPS werken ;) :p

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 dec 2007 16:58

Nee ;)

Hoe het zit: De fiets stond bij Eric in Zeist (HenkV heeft 'm daar besteld). Hij heeft hem inmiddels opgestuurd naar HenkV, die in Frankrijk woont. Zowel IBAN als ik zijn een tijdje gelezen al bij Eric langs geweest om te kijken in de nieuwe zaak, en daar stond de fiets van HenkV toevallig uitgestald.

Gelukkig had Eric een een enorme kwijlbak voorhanden, anders was die zaak helemaal overstroomd.

IBAN
Forum-lid

IBAN 03 dec 2007 17:11

speric
Forum-lid HC

speric 03 dec 2007 17:38

21st-century schreef:Ik heb gelezen op het forum van cervelo dat er problemen zouden zijn met het zakken van de aero zadelpen, heeft iemand hier dit ook al ervaren (Speric misschien?) Het heeft blijkbaar te maken met een koper plaatje dat te glad zou zijn als ik het goed begrijp. Het gaat wel steeds over de aluminium pen, zijn deze problemen er ook met de carbon zadelpen en zoja hoe moet je dit precies verhelpen?

Ook lees ik weer wat problemen over de interne bekabeling daarmee bedoel ik het tikken van de kabel tegen de buis wat zorgt voor irritante bijgeluiden, Op te lossen door dezelfde rubbertjes (hoe heten die dingen ook alweer) te gebruiken als bij je externe bekabeling. Maar hoe krijg je die dingen precies in de buis geschoven. Drie rubbers zouden volgens Gerard Vroomen voldoende zijn om het tikken tegen te gaan. Iemand een idee????

Alvast bedankt !!

Over de SLC zadelpen hoef je je zeker geen zorgen te maken hoor, dat zit lekker strak. Voor de team zadelpen, de carbon i.c.m. met het teamframe is het handig wat tacxpasta te gebruiken. Als je dan de pen gewoon vastdraait ( let op moment)
blijf ie echt wel zitten.
Ik heb er geen last van gehad. Twijfel je, plak dan een stukje tape eromheen om te checken of zie zakt.

Ik heb geen rubbertje gebruikt en heb eigenlijk ook geen last van de kabels, maar... je kan, als je fiets van kabels gaat voorzien, kan je als de (binnen)kabels er bij de bottombracket eruit komen voorzien van wat rubbers. Die schuif je vervolgens de kabel op door een stuk buitenkabel te gebruiken en de (schuine)buis in te schuiven. Daardoor druk je het rubbertje omhoog, een beetje gokken tot hoe hoog voor de middelste, maar dat is de manier.

Succes..

Je kan het dus altijd nog achteraf doen als je denkt er last van te hebben..
Wel je derailleurs op nieuw afstellen dan .

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 03 dec 2007 18:40

havana schreef:Nee ;)

Hoe het zit: De fiets stond bij Eric in Zeist (HenkV heeft 'm daar besteld). Hij heeft hem inmiddels opgestuurd naar HenkV, die in Frankrijk woont. Zowel IBAN als ik zijn een tijdje gelezen al bij Eric langs geweest om te kijken in de nieuwe zaak, en daar stond de fiets van HenkV toevallig uitgestald.

Gelukkig had Eric een een enorme kwijlbak voorhanden, anders was die zaak helemaal overstroomd.

Allez Henk(V), ff geen rondjes meer om dat Lac (d'Annecy) :D. Kom op met die foto's! Ik wil een nieuwe laptop van de baas en met jouw foto's kan ik even een kortsluiting in mijn toetsenbord kwijlen (als we havana mogen geloven).....ben benieuwd.
Groet,
Mike

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 03 dec 2007 19:10

Spijt me guys maar jullie moeten het even doen met deze "oude" foto van bij SpEric:

Afbeelding

Dit is mijn nieuwe fiets behalve de wielen. Dat wordt vooralsnog een setje M5 1038gr tube, 38 mm hoog. Ik hoop die binnen 2 weken te hebben en dan komt er een "echte" foto!

Incl wielen / pedalen en bidonhouders etc zal ie net onder de 6,9 kg wegen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

auke
Forum-lid

auke 03 dec 2007 19:17

daar gaat mijn vloerbedekking..... kan ik weer een nieuw teiltje maken

hey, een triple!

marino
Forum-lid

marino 03 dec 2007 19:54

Prachtig! De enige Cervélo die ik bezit, is er helaas eentje van karton! Heb die kartonnen display van Ivan Basso op de achtergrond ook in mijn studentenkamertje ;). Mijn vrienden snappen niet dat ik een hijgende vent in mijn kamer zet ipv een schaars geklede dame, maar ik vind het vet :)
Anima Sana In Corpore Sano

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 03 dec 2007 20:06

Auke schreef:hey, een triple!

Yep, lang getwijfeld over compact. Echter hier in D1 'n behoorlijke berg over is super lastig. Als je standaard 'n triple hebt kun je altijd 'n compact /dubbel monteren. Met 'n shimano / sram compact weer geen triple. Kortom, geen fiets voor de show maar om door mij gebruikt te worden, bijna uitsluitend in de Alpen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Plaats reactie