Tubeless
Vandaag mijn voorwiel afgemaakt, Tubeless tape erop en monteren die band. In een keer erop met de hand, ploppen met een CO2 patroon, oppompen en rollen maar. 30 minuten werk incl tape plakken en spullen bij elkaar rapen uit de garage.
DT Swiss R460 en Panaracer Gravelking Slick (28mm) passen goed bij elkaar.
DT Swiss R460 en Panaracer Gravelking Slick (28mm) passen goed bij elkaar.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik denk dat je het omdraait. Ik draai het verloop op het raceventiel en heb dan een autoventiel voor de compressor.
Idd, de slang van mijn luchtpistool past op een autoventiel dus ik draai een verloopje op mijn raceventiel.
Ooh bedoel jullie dat, idd het slangetje van een luchtpistool past alleen op een autoventiel.
Nou dat heb ik jaren geleden al opgelost door gewoon een oranje gekrulde plastic verlengslang (Aliexpres) bij de snelkoppeling (female) af te knippen en dan het slangetje gewoon over het sclaverand ventiel te schuiven, heel praktisch. Om de band op te pompen hoef je alleen maar de plug in de snelkoppeling te steken, als de band is geplopt schiet de slang er vanzelf af. Ook kan je van het luchtpistoolslangetje de autoventiel koppeling vervangen door een pompkop van BBB, heb ik ook gedaan maar is m.i. een beetje te omslachtig omdat ik toch niet de manometer gebruik om de band op juiste druk te pompen. Daarvoor gebruik nog altijd een vloerpomp.
Nou dat heb ik jaren geleden al opgelost door gewoon een oranje gekrulde plastic verlengslang (Aliexpres) bij de snelkoppeling (female) af te knippen en dan het slangetje gewoon over het sclaverand ventiel te schuiven, heel praktisch. Om de band op te pompen hoef je alleen maar de plug in de snelkoppeling te steken, als de band is geplopt schiet de slang er vanzelf af. Ook kan je van het luchtpistoolslangetje de autoventiel koppeling vervangen door een pompkop van BBB, heb ik ook gedaan maar is m.i. een beetje te omslachtig omdat ik toch niet de manometer gebruik om de band op juiste druk te pompen. Daarvoor gebruik nog altijd een vloerpomp.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb met MTB banden vaak dat die alleen ploppen als je ventielkern eruit haalt waardoor er meer lucht door kan, je hebt best wat volume nodig voor zo'n band.
Dat werkt vaak niet met het normale ventiel, dan doe ik het verloop op het luchtpistool en los op het ventiel.
Dat werkt vaak niet met het normale ventiel, dan doe ik het verloop op het luchtpistool en los op het ventiel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Orlok, ik heb aan dat slangetje een kop van een SKS Rennkompressor bevestigd met een slangeklem, dan springt dat slangetje er niet zo snel af wanneer je flink wat druk in je band blaast.
Heb een bandenpomp ervoor gebruikt waar ik de nippel afgesneden heb en vervolgens bovenstaande gemonteerd.
Heb een bandenpomp ervoor gebruikt waar ik de nippel afgesneden heb en vervolgens bovenstaande gemonteerd.
Ook een manier om het geklooi met een verloopnippel te voorkomen. Alleen wanneer je het binnenwerk van het ventiel verwijderd hebt heb je er niets aan, vandaar dat ik gewoon het plastic slangetje over het ventiel schuif met of zonder binnenwerk.scottpch schreef: ↑20 jan 2020 13:47 Orlok, ik heb aan dat slangetje een kop van een SKS Rennkompressor bevestigd met een slangeklem, dan springt dat slangetje er niet zo snel af wanneer je flink wat druk in je band blaast.
Heb een bandenpomp ervoor gebruikt waar ik de nippel afgesneden heb en vervolgens bovenstaande gemonteerd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik verwijder nooit de ventielkern.
Wanneer ik latex bij moet vullen dan wip ik een gedeelte van de band met bandenlichters los en vul ik bij.
Daarna weer band op de velg en met de compressor weer op druk zetten.
Wanneer ik latex bij moet vullen dan wip ik een gedeelte van de band met bandenlichters los en vul ik bij.
Daarna weer band op de velg en met de compressor weer op druk zetten.
Welke Gravelkings zijn dat eigenlijk. In het verleden heb ik de 28mm ook een tubeless gemonteerd, maar volgens mij is de 28 niet TLR. 32mm en bredere versies wel.Philippos schreef: ↑19 jan 2020 20:21 Vandaag mijn voorwiel afgemaakt, Tubeless tape erop en monteren die band. In een keer erop met de hand, ploppen met een CO2 patroon, oppompen en rollen maar. 30 minuten werk incl tape plakken en spullen bij elkaar rapen uit de garage.
DT Swiss R460 en Panaracer Gravelking Slick (28mm) passen goed bij elkaar.
In ieder geval heb ik het niet aangedurft ze tubeless te rijden op H Plus Son The Hydra velgen. Zonder latex gemonteerd en ze knalden er gewoon af. Wellicht had ik ze onder de 5 bar moeten houden met oppompen, maar dat leek me niet zo lekker rijden.
Ik zou in ieder geval wel oppassen met die 28mm wanneer het geen TLR banden zouden zijn.
Deze: https://www.bike-components.de/en/Panar ... 1gEALw_wcB
Ik rijd op 25mm met 4 voor en 4,5 achter (tubeless he). En dat gaat prima (70kg). 5 bar voor 28mm lijkt mij overbodig.
IK heb ze ook al overwogen. Hoe zit het met lekbestendigheid? Want daar lees ik minder positieve ervaringen over.
Tja, dat vind ik lastig. Online reviews. Meestal hoor je de klagers. De Mavic Yksion zou ook niet best zijn, ik ben daar heel tevreden over.
Ik moet het nog meemaken. Eerst nog het bijpassende achterwiel maken en dan km's maken