Garmin Edge 800
@havana...dank voor je info. Kan ik weer verder mee!
Het sluiten van je browser en opnieuw inloggen is niet per se noodzakelijk. De navolgende stappen zijn eigenlijk al voldoende. Sla de route op, refresh de pagina (F5), laad de (deels getekende) route en teken verder.havana schreef:...Als je een time-out krijgt kun je overigens via een truc wel verder tekenen. Sla de route op, sluit je browser, log opnieuw in, laad de route weer in en teken verder...
Wat in ieder geval geen zin heeft, is het renamen van het bestand. De naam die de Garmin weergeeft zit in het bestand ingebakken, wat de bestandsnaam van de file is, doet niet ter zake.CoenT86 schreef:Waar in basecamp kan ik de route voorzien van de juiste benaming?
wanneer ik een route download of zelf maak, geef ik hem in basecamp de (voor mij) juiste benaming; wanneer ik deze daarna kopieer naar de 'newfiles' map op de garmin krijg ik bij het openen iets in de richting van 'SD track 004'
dat doet ie bij alle koersen, en zodoende weet ik nog niet welke route ik instart. (vaak bekijk ik dan de route voor, maar dat is allemaal onnodig extra werk in principe)
iemand een idee?!
Waar het in Basecamp zit kan ik je niet vertellen, want dit dramaprogramma heb ik al heel lang geleden van m'n Mac afgegooid. Voor PC-gebruikers is Mapsource overigens de betere (of eigenlijk: minder slechte) keuze.
Gister weer de auto pauze problemen gehad, tijdens het rijden gaat ie zomaar in auto pauze stand, krijg.
Moet dat de gps helemaal uit zetten en weer aan en met een beetje mazzel doet ie het dan weer een tijdje.
De laatste km gister flipte de edge helemaal toen was het constant auto pauze en meteen weer hervatten.
Wat kan ik hier aan doen, zo is het geen fietsen.
Gps is nog geen jaar oud, moet toch niet nu al een nieuwe kopen.
Moet dat de gps helemaal uit zetten en weer aan en met een beetje mazzel doet ie het dan weer een tijdje.
De laatste km gister flipte de edge helemaal toen was het constant auto pauze en meteen weer hervatten.
Wellicht de pauzestand iets tunen (min.snelheid - max.snelheid / alleen bij stilstaan) of autopauze gewoon uitschakelen?Juliska schreef:Gister weer de auto pauze problemen gehad, tijdens het rijden gaat ie zomaar in auto pauze stand, krijg.
Trappe doe je met je benen.
Ja ik rij inderdaad met en spaakmagneet, hij gaat echt vlak langs de sensor, maar misschien iets
meer naar links of rechts.
Het rare is dat het soms een hele tijd goed gaat, maar als het echter fout gaat dan gaat dat een hele tijd door fout..
meer naar links of rechts.
Het rare is dat het soms een hele tijd goed gaat, maar als het echter fout gaat dan gaat dat een hele tijd door fout..
-
- Forum-lid HC
Die kun je gewoon kopen, maar je zal wel de beurs flink moeten trekken:rinib schreef:heb sinds kort ook een 800 en ook bij mij is de hartslag redelijk hoger dan normaal zat zelfs eens op 250 is niet echt normaal
ps hoe kom je aan een krachtsensor ?
Goedkoop maar heel onnauwkeurig is de Powercal die kost minder dan 100 euro.
Daarna heb je een aantal opties:
Powertap in het achterwiel tussen de 500 en 2000 euro
Power2max ongeveer 750
Quarq vanaf ongeveer 1300
SRM vanaf 2500
Garmin Vector zal ongeveer 1500 worden maar is nog niet leverbaar.
En er zijn er nog een paar.
Ik gebruik de Edge 800 al een paar jaar naar volle tevredenheid, en niet in de laatste plaats door de goede aanwijzingen in dit forum. Ik gebruik bij voorkeur OFM met afslag begeleiding (route tekenen in Mapsource en daarna als Course converteren naar Edge met WinGDB3). Hanteer daarbij de instellingen zoals hier op forum al vaker besproken (o.a door Havana, al moet hij niks hebben van afslagbegeleiding).
Sinds de winterstop is de werking van Edge behoorlijk instabiel geworden, eerst nog met de voorlaatste firmware en nu met de recentste. Alles gaat goed zolang ik op de Edge zelf een route van A naar B laat uitrekenen. Echter wanneer ik een vooraf getekende route als koers laad wordt de Edge tamelijk onberekenbaar en is van slag (geen piepjes/aanwijzingen bij afslagen, of soms vallen delen van de kaart zelfs geheel weg). Nooit eerder meegemaakt!
In al mijn trial and error varianten om dit op te lossen, kom ik nog op iets opmerkelijks tegen. Als ik een ronde teken in Mapsource en het begin- en eindpunt niet laat samenvallen (en het GPX-bestand met WinGDB3 laat in de Edge), dan wordt na selectie van de koers deze in (donkere) kleur weergegeven en wordt door de Edge een dikke roze rechte verbindingslijn getrokken tussen begin- en eindpunt. De Edge lijkt die rechte roze lijn als de te volgen koers te zien en geeft daaraan de voorkeur boven de door mij vooraf getekende route). En even zo belangrijk, afslagbegeleiding (aan) wordt niet weergegeven.
Ik hoop dat bij iemand op dit forum een lichtje gaat branden, want inmiddels zie ik na uren stoeien en diverse herinstallaties, de oplossingsrichting totaal niet meer. De lol die de Edge me eerder bracht (inclusief afstandbegeleiding) is me nu op onnavolgbare wijze komen te ontvallen.
Sinds de winterstop is de werking van Edge behoorlijk instabiel geworden, eerst nog met de voorlaatste firmware en nu met de recentste. Alles gaat goed zolang ik op de Edge zelf een route van A naar B laat uitrekenen. Echter wanneer ik een vooraf getekende route als koers laad wordt de Edge tamelijk onberekenbaar en is van slag (geen piepjes/aanwijzingen bij afslagen, of soms vallen delen van de kaart zelfs geheel weg). Nooit eerder meegemaakt!
In al mijn trial and error varianten om dit op te lossen, kom ik nog op iets opmerkelijks tegen. Als ik een ronde teken in Mapsource en het begin- en eindpunt niet laat samenvallen (en het GPX-bestand met WinGDB3 laat in de Edge), dan wordt na selectie van de koers deze in (donkere) kleur weergegeven en wordt door de Edge een dikke roze rechte verbindingslijn getrokken tussen begin- en eindpunt. De Edge lijkt die rechte roze lijn als de te volgen koers te zien en geeft daaraan de voorkeur boven de door mij vooraf getekende route). En even zo belangrijk, afslagbegeleiding (aan) wordt niet weergegeven.
Ik hoop dat bij iemand op dit forum een lichtje gaat branden, want inmiddels zie ik na uren stoeien en diverse herinstallaties, de oplossingsrichting totaal niet meer. De lol die de Edge me eerder bracht (inclusief afstandbegeleiding) is me nu op onnavolgbare wijze komen te ontvallen.
-
- Forum-lid
Waarom ga je niet terug naar een oudere firmware?