Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

emmo
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 07 feb 2006 13:35
Locatie: Mijdrecht

emmo 29 jun 2011 09:09

na een jaar van bouwen aanpassen etc etc hier een foto van mijn tita tovenaar

Afbeelding

marselleke
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 dec 2009 15:27

marselleke 01 jul 2011 08:06

Best titanium liefhebbers,

Mijn spijt in het hart moet ik mijn litespeed ghisallo te koop zetten. Na aanhoudende pijn in mijn knie heb ik een fietsmeting laten doen. Daaruit blijkt dat ik bijna 4cm te ver naar achter zat.
Wil ik nu goed zitten dan zou ik op deze fiets een stuurpen van 16cm moeten monteren ( wat volgens mij zelfs niet bestaat en ook niet echt mooi meer is). De verkoper van de kader heeft me toen vermeld dat het een xl kader zou zijn , wat achteraf een L kader bleek te zijn.
De specs zijn:

Kader: ghisallo L
Vork easton ec90 slx
groep: ultegra sl
wielen: american classic sprint continental GP4000S banden
stuur(pen): ritchey wcs
zadelpen: titanium
Afbeelding
Afbeelding


Je kan me mailen : tomb@live.be
Laatst gewijzigd door marselleke op 01 jul 2011 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan mijn fiets zal het niet liggen!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 01 jul 2011 08:15

marselleke schreef:Best titanium liefhebbers,

Mijn spijt in het hart moet ik mijn litespeed ghisallo te koop zetten. Na aanhoudende pijn in mijn knie heb ik een fietsmeting laten doen. Daaruit blijkt dat ik bijna 4cm te ver naar achter zat.
Wil ik nu goed zitten dan zou ik op deze fiets een stuurpen van 16cm moeten monteren ( wat volgens mij zelfs niet bestaat en ook niet echt mooi meer is). De verkoper van de kader heeft me toen vermeld dat het een xl kader zou zijn , wat achteraf een L kader bleek te zijn.

http://imageshack.us/photo/my-images/98/mei2011101.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan me altijd mailen : tomb@live.be
Ik weet niet of ik het goed heb maar je zou eerder zeggen dat je met een groter kader nog verder naar achteren komt te zitten.
Wat is de terugstand van je zadel, heb je die al gemeten en gecorrigeerd? Zie deze aanwijzing http://www.rozenbergsport.nl/PDF/THER_b ... g_NTFU.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

marselleke
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 dec 2009 15:27

marselleke 01 jul 2011 08:56

Ik heb bij de fietsmeting mijn fiets meegenomen ,de persoon heeft geometrie helemaal opgemeten.
Ik ben zelf geen expert, maar ik heb nu framematen meegekregen die voor mij zouden passen.
Ik ben nu in ieder geval alle website's aan het afschuimen naar een gepast kader
Bij mijn mtb ging de aanpassing van de zithouding nog net (toch een beetje geluk)
Aan mijn fiets zal het niet liggen!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 01 jul 2011 09:39

Als ik de setup van je huidige fiets bekijk twijfel ik een beetje aan de kundigheid van degene die de geometrie op heeft gemeten (tenzij je armen en vooral scheenbenen bovenmatig lang zijn en je bovenbenen heel kort)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jul 2011 09:47

Zou bijna denken dat 't Achterberg is geweest. Er gaat geen standaard frame zijn waarbij je 't zadel 4 cm naar voren krijgt. Dan moet je iets op maat gaan laten maken. 1 ding is zeker, die fiets gaat dramatisch sturen. Er is namelijk geen gewicht meer op 't achterwiel en alles hangt op 't voorwiel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 01 jul 2011 10:16

sluit me aan bij de voorgaande 2 posters
daarbovenop, als je zadelhoogte nu goed is en je zitbuishoek bij xl niet anders is, zal je daar
volgens mij net zo ver naar achteren zitten als nu
je positie hangt dan alleen af van de setback en volgens mij is die bij jou 0 en heb je het zadel
nu al ver naar voren staan
vreemd, als ik jou was, zou ik eerst een second opinion elders laten uitvoeren, voordat ik afscheid
zou nemen van je mooie, waarschijnlijk met zorg samengestelde, fiets
ben trouwens benieuwd of je een frame gaat vinden voor deze meting en welk frame dat dan is

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 01 jul 2011 10:29

Maak anders een duidelijke foto van jezelf op de fiets zodat wij idd kunnen zien of je wel of niet goed zit.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

marcobos
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:01

marcobos 01 jul 2011 20:03

Ik heb mijn titanium Lynskey ook maar even op de foto gezet. Hierbij het resultaat:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Lynskey 230 frame
Edge voorvork
Chris King balhoofd
Sram Red shifters en derrailleurs
Sram Force crankstel met rotor q-rings
M5 remhoeven
Edge 45 tube velgen met M5 naven
Titanium zadelpen en SLR zadel
FSA OS-99 stuurpen en k-force carbon stuur
gewicht: 6,4 kg

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 01 jul 2011 20:59

Mooi, zeg! Flink licht ook en zeker in deze maat. Bandjes vind ik wat minder mooi. Wat voor zadelpen is het en heeft de pen enige setback?

marcobos
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:01

marcobos 01 jul 2011 21:03

litespeed schreef:Mooi, zeg! Flink licht ook en zeker in deze maat. Bandjes vind ik wat minder mooi. Wat voor zadelpen is het en heeft de pen enige setback?
De zadelpen heb ik via ebay gekocht en heeft ongeveer 0,5 tot 1,0 cm setback. Ik vind de bandjes juist prachtig, de klassieke uitstraling past erg mooi bij het frame. Maar goed, smaken verschillen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 01 jul 2011 21:05

Mooie fiets
de 230 is niet licht maar in deze maat (zal een xl zijn) is wat zwaarder eerder een voordeel als een nadeel.
Is die 6.4 gegokt of echt gewogen. Bij het frame verlies je veel (ik heb een 420 en die is al zwaar) en de wielen zijn wel licht maar als totaal zou ik eerder in de richting van de 6.7 - 7 kg gokken.
Weet dat lynskey haar frames wisselend met titanium Use en Pmp pennen afleverd maar die hebben beide een zwarte klem en deze is zilver?
Laatst gewijzigd door sharkman113 op 01 jul 2011 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie