Titanium fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 28 dec 2009 15:27
Best titanium liefhebbers,
Mijn spijt in het hart moet ik mijn litespeed ghisallo te koop zetten. Na aanhoudende pijn in mijn knie heb ik een fietsmeting laten doen. Daaruit blijkt dat ik bijna 4cm te ver naar achter zat.
Wil ik nu goed zitten dan zou ik op deze fiets een stuurpen van 16cm moeten monteren ( wat volgens mij zelfs niet bestaat en ook niet echt mooi meer is). De verkoper van de kader heeft me toen vermeld dat het een xl kader zou zijn , wat achteraf een L kader bleek te zijn.
De specs zijn:
Kader: ghisallo L
Vork easton ec90 slx
groep: ultegra sl
wielen: american classic sprint continental GP4000S banden
stuur(pen): ritchey wcs
zadelpen: titanium
Je kan me mailen : tomb@live.be
Mijn spijt in het hart moet ik mijn litespeed ghisallo te koop zetten. Na aanhoudende pijn in mijn knie heb ik een fietsmeting laten doen. Daaruit blijkt dat ik bijna 4cm te ver naar achter zat.
Wil ik nu goed zitten dan zou ik op deze fiets een stuurpen van 16cm moeten monteren ( wat volgens mij zelfs niet bestaat en ook niet echt mooi meer is). De verkoper van de kader heeft me toen vermeld dat het een xl kader zou zijn , wat achteraf een L kader bleek te zijn.
De specs zijn:
Kader: ghisallo L
Vork easton ec90 slx
groep: ultegra sl
wielen: american classic sprint continental GP4000S banden
stuur(pen): ritchey wcs
zadelpen: titanium
Je kan me mailen : tomb@live.be
Laatst gewijzigd door marselleke op 01 jul 2011 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan mijn fiets zal het niet liggen!
Ik weet niet of ik het goed heb maar je zou eerder zeggen dat je met een groter kader nog verder naar achteren komt te zitten.marselleke schreef:Best titanium liefhebbers,
Mijn spijt in het hart moet ik mijn litespeed ghisallo te koop zetten. Na aanhoudende pijn in mijn knie heb ik een fietsmeting laten doen. Daaruit blijkt dat ik bijna 4cm te ver naar achter zat.
Wil ik nu goed zitten dan zou ik op deze fiets een stuurpen van 16cm moeten monteren ( wat volgens mij zelfs niet bestaat en ook niet echt mooi meer is). De verkoper van de kader heeft me toen vermeld dat het een xl kader zou zijn , wat achteraf een L kader bleek te zijn.
http://imageshack.us/photo/my-images/98/mei2011101.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan me altijd mailen : tomb@live.be
Wat is de terugstand van je zadel, heb je die al gemeten en gecorrigeerd? Zie deze aanwijzing http://www.rozenbergsport.nl/PDF/THER_b ... g_NTFU.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 28 dec 2009 15:27
Ik heb bij de fietsmeting mijn fiets meegenomen ,de persoon heeft geometrie helemaal opgemeten.
Ik ben zelf geen expert, maar ik heb nu framematen meegekregen die voor mij zouden passen.
Ik ben nu in ieder geval alle website's aan het afschuimen naar een gepast kader
Bij mijn mtb ging de aanpassing van de zithouding nog net (toch een beetje geluk)
Ik ben zelf geen expert, maar ik heb nu framematen meegekregen die voor mij zouden passen.
Ik ben nu in ieder geval alle website's aan het afschuimen naar een gepast kader
Bij mijn mtb ging de aanpassing van de zithouding nog net (toch een beetje geluk)
Aan mijn fiets zal het niet liggen!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als ik de setup van je huidige fiets bekijk twijfel ik een beetje aan de kundigheid van degene die de geometrie op heeft gemeten (tenzij je armen en vooral scheenbenen bovenmatig lang zijn en je bovenbenen heel kort)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Zou bijna denken dat 't Achterberg is geweest. Er gaat geen standaard frame zijn waarbij je 't zadel 4 cm naar voren krijgt. Dan moet je iets op maat gaan laten maken. 1 ding is zeker, die fiets gaat dramatisch sturen. Er is namelijk geen gewicht meer op 't achterwiel en alles hangt op 't voorwiel.
sluit me aan bij de voorgaande 2 posters
daarbovenop, als je zadelhoogte nu goed is en je zitbuishoek bij xl niet anders is, zal je daar
volgens mij net zo ver naar achteren zitten als nu
je positie hangt dan alleen af van de setback en volgens mij is die bij jou 0 en heb je het zadel
nu al ver naar voren staan
vreemd, als ik jou was, zou ik eerst een second opinion elders laten uitvoeren, voordat ik afscheid
zou nemen van je mooie, waarschijnlijk met zorg samengestelde, fiets
ben trouwens benieuwd of je een frame gaat vinden voor deze meting en welk frame dat dan is
daarbovenop, als je zadelhoogte nu goed is en je zitbuishoek bij xl niet anders is, zal je daar
volgens mij net zo ver naar achteren zitten als nu
je positie hangt dan alleen af van de setback en volgens mij is die bij jou 0 en heb je het zadel
nu al ver naar voren staan
vreemd, als ik jou was, zou ik eerst een second opinion elders laten uitvoeren, voordat ik afscheid
zou nemen van je mooie, waarschijnlijk met zorg samengestelde, fiets
ben trouwens benieuwd of je een frame gaat vinden voor deze meting en welk frame dat dan is
Ik heb mijn titanium Lynskey ook maar even op de foto gezet. Hierbij het resultaat:
Uploaded with ImageShack.us
Lynskey 230 frame
Edge voorvork
Chris King balhoofd
Sram Red shifters en derrailleurs
Sram Force crankstel met rotor q-rings
M5 remhoeven
Edge 45 tube velgen met M5 naven
Titanium zadelpen en SLR zadel
FSA OS-99 stuurpen en k-force carbon stuur
gewicht: 6,4 kg
Uploaded with ImageShack.us
Lynskey 230 frame
Edge voorvork
Chris King balhoofd
Sram Red shifters en derrailleurs
Sram Force crankstel met rotor q-rings
M5 remhoeven
Edge 45 tube velgen met M5 naven
Titanium zadelpen en SLR zadel
FSA OS-99 stuurpen en k-force carbon stuur
gewicht: 6,4 kg
De zadelpen heb ik via ebay gekocht en heeft ongeveer 0,5 tot 1,0 cm setback. Ik vind de bandjes juist prachtig, de klassieke uitstraling past erg mooi bij het frame. Maar goed, smaken verschillen.litespeed schreef:Mooi, zeg! Flink licht ook en zeker in deze maat. Bandjes vind ik wat minder mooi. Wat voor zadelpen is het en heeft de pen enige setback?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Mooie fiets
de 230 is niet licht maar in deze maat (zal een xl zijn) is wat zwaarder eerder een voordeel als een nadeel.
Is die 6.4 gegokt of echt gewogen. Bij het frame verlies je veel (ik heb een 420 en die is al zwaar) en de wielen zijn wel licht maar als totaal zou ik eerder in de richting van de 6.7 - 7 kg gokken.
Weet dat lynskey haar frames wisselend met titanium Use en Pmp pennen afleverd maar die hebben beide een zwarte klem en deze is zilver?
de 230 is niet licht maar in deze maat (zal een xl zijn) is wat zwaarder eerder een voordeel als een nadeel.
Is die 6.4 gegokt of echt gewogen. Bij het frame verlies je veel (ik heb een 420 en die is al zwaar) en de wielen zijn wel licht maar als totaal zou ik eerder in de richting van de 6.7 - 7 kg gokken.
Weet dat lynskey haar frames wisselend met titanium Use en Pmp pennen afleverd maar die hebben beide een zwarte klem en deze is zilver?
Laatst gewijzigd door sharkman113 op 01 jul 2011 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.