Canyon
Canyon is volgens mij de enige fabrikant met het Acros I-lock systeem.
Dus erg veel voordeel zal het niet hebben.
Iets lichter door het ontbreken van expander en topcap.
Het afstellen v/h balhoofdlager gaat met een imbusboutje aan de zijkant.
Dus erg veel voordeel zal het niet hebben.
Iets lichter door het ontbreken van expander en topcap.
Het afstellen v/h balhoofdlager gaat met een imbusboutje aan de zijkant.
Bikes&Coffee What else?
Gisteren met wat wielen in mijn canyon frame te steken iets vreemd opgemerkt .
Het achterwiel van mavic ksyrium ging er goed in maar mijn american classic achterwiel pastte er niet in .
Na wat zoeken en meten kwam ik tot de ontdeking dat de linkse kant van de wielhouder 1cm was en de rechtse met de pad 0,95cm .Een 0,05cm verschil ??
Is dit normaal ? en heeft hier nog iemand dit probleem vastgesteld ?
bij men ridley frame heb ik dit probleem niet
Het achterwiel van mavic ksyrium ging er goed in maar mijn american classic achterwiel pastte er niet in .
Na wat zoeken en meten kwam ik tot de ontdeking dat de linkse kant van de wielhouder 1cm was en de rechtse met de pad 0,95cm .Een 0,05cm verschil ??
enrique1 schreef:Gisteren met wat wielen in mijn canyon frame te steken iets vreemd opgemerkt .
Na wat zoeken en meten kwam ik tot de ontdeking dat de linkse kant van de wielhouder 1cm was en de rechtse met de pad 0,95cm .Een 0,5cm verschil ??
Het verschil tussen 1 cm en 0,95 cm is geen halve centimeter, maar 0.05 cm, oftewel een halve millimeter...
Eenvoud kenmerkt het ware.
Canyon81 schreef:enrique1 schreef:Gisteren met wat wielen in mijn canyon frame te steken iets vreemd opgemerkt .
Na wat zoeken en meten kwam ik tot de ontdeking dat de linkse kant van de wielhouder 1cm was en de rechtse met de pad 0,95cm .Een 0,5cm verschil ??
Het verschil tussen 1 cm en 0,95 cm is geen halve centimeter, maar 0.05 cm, oftewel een halve millimeter...
Inderdaad ,ik had de cm en mm wat door elkaar gegooid
- geertjan5
- Forum-lid
Mijn frame gaat uiteindelijk toch retour naar Canyon. (wou even BM afwachten en met Peter spreken). bla bla bla.....
Vandaag mijn hele fiets gedemonteerd maar volgens mij heb ik teveel gedemonteerd.
Mijn vraag is nu wat moet je nog aan het frame laten zitten als je de fiets retour stuurt?
Bijv. Zadelstrop?
Balhoofdstel? want dit is geen orgineel balhoofdsteld dat Canyon leverd.
Topcap?
De verstellers op de onderbuis?
Ben ik nog wat vergeten?
Ik hoor het wel.
Vandaag mijn hele fiets gedemonteerd maar volgens mij heb ik teveel gedemonteerd.
Mijn vraag is nu wat moet je nog aan het frame laten zitten als je de fiets retour stuurt?
Bijv. Zadelstrop?
Balhoofdstel? want dit is geen orgineel balhoofdsteld dat Canyon leverd.
Topcap?
De verstellers op de onderbuis?
Ben ik nog wat vergeten?
Ik hoor het wel.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
jasperr schreef:Wat bedoel je met de wielhouder?
Misschien lukt het als je de snelspanner eruit haalt en dan het wiel er probeert in te zetten.
Ik heb overigens nog nooit van dit probleem gehoord.
p.s. Je hebt een CF toch? Of een AL?
Ja ik weet ook niet precies hoe je dat moet omschrijven .Die achtervork waar je je wiel inplaatst.Met de snelspanner eruit lukt het ook niet