Cervélo
Woehoe.....kortsluiting!!! Hopelijk wordt mijn nieuwe laptop net zo mooi als jouw slc, Henk. Ik blijf het een fantastisch mooie fiets vinden.....ga maar weer rondjes rijden, kunnen de mensen daar in de buurt ook eens wat moois zien, daar tussen die saaie alpen....
Groet,
Mike
Mike
HenkV schreef:Auke schreef:hey, een triple!
Yep, lang getwijfeld over compact. Echter hier in D1 'n behoorlijke berg over is super lastig. Als je standaard 'n triple hebt kun je altijd 'n compact /dubbel monteren. Met 'n shimano / sram compact weer geen triple. Kortom, geen fiets voor de show maar om door mij gebruikt te worden, bijna uitsluitend in de Alpen.
Denk je dat je met een triple wel in D1 een berg overkomt? Ik kom wandelend nog niet eens een berg in D1 over.... Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, met een triple heb je gewoon net even iets meer mogelijkheden. En het stoort absoluut niet, i.m.h.o., visueel estethisch gezien dan....
Nou Auke, door de triple kan ik mooi een 11-21 pionnetje rijden. Als ik dat moet doen met een 34 voor moet ik al een 24 monteren achter. Dus gaten. Ook als het er wel omgaat ligt een 12-25 pionnetje op een 30 beter bij elkaar dan een 12-29 bij een 34. En die paar gram... Overigens ik verdwijn ook af en toe tijdens een beklimming naar de D2 in de training als dat eigenlijk niet moet...
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06
Schitterende fiets Henk! Ben erg benieuwd naar de foto's met je eigen wielen.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
- r.hilferink
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54
Nu weet ik tenminste waar in volgend jaar in Frankrijk op moet letten wanneer ik op de Col de la Forclaz (zuidkant) aan het harken ben (dit jaar op een 9 speed 36-27), of wanneer ik de Col de Leschaux afdaal en bijtrappen (met 50-12) hetzelfde is als een motor door de toerenbegrenzer jagen.......
Goede keuze dus!
Dus toch geen Red Bull??? Jammer...
Goede keuze dus!
Dus toch geen Red Bull??? Jammer...
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Specliffeddes schreef:Schitterende fiets Henk! Ben erg benieuwd naar de foto's met je eigen wielen.
Tja, what can I say. Looks vind ik natuurlijk net als iedereen leuk maar toch ondergeschikt. Het mooiste vinden we bijna allemaal hoge velgen maar of je daar blij mee moet zijn als de wind uit de verkeerde hoek komt of als je bergop moet? Ik wilde graag lichter, ben daarom met mezelf begonnen en sluit af met die wielen. Niet heel hoog, niet plat, je moet toch wat als je niet 'n onbeperkt aantal setjes kunt aanschaffen!
Zeemeeuw: leuk! Ik heb oa dankzij mensen als jouw het serieuze trainen opgepikt! Dus als je weer in de buurt bent
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Mooi hoor, en verstandig zo'n triple.
Zelf neig ik ook weer na een triple, denk dat die op de volgende fiets komt.
Twijfel alleen een beetje over de Dura Ace, kleinste blad is 30.
Op b.v. een Ultegra kan je eventueel nog een 28 of 26 plaatsen.
Zelf neig ik ook weer na een triple, denk dat die op de volgende fiets komt.
Twijfel alleen een beetje over de Dura Ace, kleinste blad is 30.
Op b.v. een Ultegra kan je eventueel nog een 28 of 26 plaatsen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
HenkV schreef:Nou Auke, door de triple kan ik mooi een 11-21 pionnetje rijden. Als ik dat moet doen met een 34 voor moet ik al een 24 monteren achter. Dus gaten. Ook als het er wel omgaat ligt een 12-25 pionnetje op een 30 beter bij elkaar dan een 12-29 bij een 34. En die paar gram... Overigens ik verdwijn ook af en toe tijdens een beklimming naar de D2 in de training als dat eigenlijk niet moet...
Om topicvervuiling te voorkomen ))
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=19566&page=6
Hier een printscreentje van een vergelijk tussen de triple 12-25 en de compact 13-29..... In de beklimming niet heel veel verschil, in de afdaling waarschijnlijk wel....., maar ja, die gebruik ik toch om alleen maar te herstellen....
Het gaat er natuurlijk om of je met een gatenkaas cassette wilt rijden, ook omhoog.
Het is niet zo zeer hoe licht je kan, maar of jij je ideale versnelling kunt vinden..
edit : De rest gaat inderdaad verder in het hier boven aan gegeven topic !
Het is niet zo zeer hoe licht je kan, maar of jij je ideale versnelling kunt vinden..
edit : De rest gaat inderdaad verder in het hier boven aan gegeven topic !
SpEric schreef:Het gaat er natuurlijk om of je met een gatenkaas cassette wilt rijden, ook omhoog.
Het is niet zo zeer hoe licht je kan, maar of jij je ideale versnelling kunt vinden..
edit : De rest gaat inderdaad verder in het hier boven aan gegeven topic !
Heb je helemaal gelijk in, alleen als ik helemaal verrot zit en die Alp nog op moet zien te klauteren, en het lichtste verzetje eigenlijk al te zwaar is dan zou alleen een atb-compact of atb-triple nog uitkomst kunnen bieden..... in mijn geval dan (88kg).
Alleen hard trainen, afvallen en gedosseerd rijden (wat moeilijk is in een cyclo, omdat het eigenlijk een lange tijdrit is) zou een veel wezenlijker bijdrage kunnen leveren dan welke combinatie van triple of compact dan ook....
Enfin, zoals ik van Amclassic heb geleerd, terug naar Cervelo en de heerlijke plaatjes!