Het grote woon-werk topic
Hangt af van de vouwfiets. Met een Brompton kom je best ver en als je het geluk heb ergens nog een Koga Founder S te vinden, dan heb je een vouwfiets die net zo goed (en ver) rijdt als een gewone tourfiets.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Geen woon werk fietser naar ik aanneem ??!ilikebike schreef:Ziet er niet uit. Zonde van die fiets.
Ik zie er ook niet uit in de ochtend om zes uur in het donker op mijn "hitech" titanium mtb. Veel fluor kleuren in de kleding, veel te veel licht, een helm (! ), spatborden, 50 mm 100% anti lek banden en een heuse bagagedrager met fietskoffer achterop.
Maar ik voel me redelijk veilig in het donker en het is super praktisch allemaal........
That's what matters
- plantagenet
- Forum-lid
Looks van de fiets zijn bij woon-werk van minder belang. Een wielrenner met rugzak ziet er ook minder fraai uit dan eentje zonder rugzak. En deze week reed ik heel de week met een flink spatbord boven m'n achterwiel; dat staat ook als een vlag op een modderschuit. Dus bottom-line....het ziet er niet uit ja
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- opperhoofd
- Forum-lid
Inderdaad. Dat is een groot nadeel van dit frame.ilikebike schreef:Wel lastig om je wiel er uit te halen of inzetten denk ik als je een lekke band krijgt.JM_H schreef:Welk spatbord is dat?opperhoofd schreef:http://cycling.opperhoofd.com/misc/spatbord20161018.jpg
De nieuwere versie heeft verticale dropouts. Dan is het prima te doen, helemaal als je een sram type 2 derailleur hebt.
Hoeveel liter rugzak gebruiken jullie? Ik heb voor 20 liter maar ik krijg er net mn brood in gepropt naast mn kleding
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
dJM_H schreef:15/20, exacte zou ik eens na moeten kijken. Voldoet prima hier. Schoenen laat ik op het werk en wissel ik af en toe om. Laptop past er met wat proppen ook nog bij. Meestal laat ik het echter bij onder en bovenkleding + brood wat ik in plastic zakjes verpak. Dan nog ruimte voor kleine dingen.
Naast wat reserve bandjes, shirt, ondergoed krijg ik met moeite mijn 12 boterhammetjes erin
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
wido schreef:Geen woon werk fietser naar ik aanneem ??!ilikebike schreef:Ziet er niet uit. Zonde van die fiets.
Ik zie er ook niet uit in de ochtend om zes uur in het donker op mijn "hitech" titanium mtb. Veel fluor kleuren in de kleding, veel te veel licht, een helm (! ), spatborden, 50 mm 100% anti lek banden en een heuse bagagedrager met fietskoffer achterop.
Maar ik voel me redelijk veilig in het donker en het is super praktisch allemaal........
Ja zeker ben ik een woon/werk verkeer deelnemer. Veel meer dan me lief is. Gemiddeld en dat hangt ook van het weer af, gemiddeld 4x50 km. Ik moet wel want ik heb geen auto maar mijn vrouw.
That's what matters
Update: Deuter Cross Bike 18.
Als het moet neem ik ook nog schoenen mee. De flap die eigenlijk bedoeld is voor de helm is handig om jas / extra bagage onder te stoppen. Als je de kleding netjes in een plastic tas stopt kan je er makkelijk wat naast doen. Ik neem 8 sneden brood mee, maar nog een keer 4 erbij past prima. Binnenbandje en pompje zitten in m'n zadeltas.
Als het moet neem ik ook nog schoenen mee. De flap die eigenlijk bedoeld is voor de helm is handig om jas / extra bagage onder te stoppen. Als je de kleding netjes in een plastic tas stopt kan je er makkelijk wat naast doen. Ik neem 8 sneden brood mee, maar nog een keer 4 erbij past prima. Binnenbandje en pompje zitten in m'n zadeltas.