Het grote auto-topic
Ik was in ieder geval positief verrast door de Belastingdienst dat ik geen vol tarief maar driekwart tarief ga betalen voor mijn PHEV. Ik was in de veronderstelling dat ik vanaf januari vol tarief = normaal tarief voor benzineauto's moest gaan betalen. Ik heb daar niets over gelezen vooraf. Ook nu weet ik niet voor hoe lang. Alleen 2025 of ook daarna nog? Weet iemand dat?
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
Volgens mij wordt het jaarlijks afgebouwd, die Hybride belasting.
Ah ja, ik had zelf nog niet gezocht. En de brief die ik heb gekregen gaf geen uitsluitsel. Maar nu ik aan het zoeken ben zie ik het inderdaad. 2025 is 75% van het normale tarief en vanaf 2026 normaal benzine tarief.
Privateleaseprijs van onze Mini Cooper SE vanaf januari met iets van €17 omhoog vanwege de invoering van motorrijtuigenbelasting op EV's. Krijg net de factuur voor januari van Mini.
Privateleaseprijs van onze Mini Cooper SE vanaf januari met iets van €17 omhoog vanwege de invoering van motorrijtuigenbelasting op EV's. Krijg net de factuur voor januari van Mini.
Ride bikes, not tanks!
- De accijnsverlaging op benzine, diesel en LPG wordt met een jaar verlengd. Verder wordt er geen inflatiecorrectie op brandstofaccijns toegepast. De accijns per liter blijft: 0,79 euro voor benzine, 0,52 euro voor diesel en 0,19 euro voor LPG.Dubbeldekker schreef: ↑30 dec 2024 16:20 Volgens mij wordt het jaarlijks afgebouwd, die Hybride belasting.
- Rijd je elektrisch of in een plug-in hybride? Vanaf 2025 moet je motorrijtuigenbelasting (mrb) gaan betalen, maar eerst nog beperkt. In 2025 geldt een kwarttarief. Dat wil zeggen dat je 75 procent korting krijgt op het benzinetarief. Vanaf 2026 tot en met 2029 wordt dit beperkt tot 25 procent korting. Vanaf 2030 betaal je met een elektrische auto het volledige tarief wegenbelasting.
- Voor plug-in-hybrides geldt dat auto’s met een uitstoot van maximaal 50 gram CO2 per kilometer alleen in 2025 nog 25 procent korting krijgen op de mrb. Vanaf 2026 stopt dit voordeel voor deze auto’s.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid HC
Het is ook een grote belasting tombola om alles aan elkaar te breien.
Er zit totaal geen lange termijn gedachte achter.
Wordt heel veel geleased nu omdat mensen niet durven te kopen.
Dat is voor sommige mensen ook niet echt een verbetering
Wordt heel veel geleased nu omdat mensen niet durven te kopen.
Dat is voor sommige mensen ook niet echt een verbetering
- daniel1975
- Forum-lid HC
En nu denk je dat je met een EV genaaid wordt, volgend jaar komt gewoon die uitgestelde absurde 21ct accijnsverhoging op benzine alsnog. Autorijden wordt echt enorm duur. Benieuwd hoe NSC en PVV dat aan hun achterban gaan verkopen….
Less is bore
Exact en niet alleen op t vlak van mobiliteit. Heel belastingstelsel is een lappendeken die alsmaar ingewikkelder en moeilijker uitlegbaar wordt. Alles om de heilige koopkrachtplaatjes in tact te houden. Nul visie.wasbeer2006 schreef: ↑01 jan 2025 10:59 Het is ook een grote belasting tombola om alles aan elkaar te breien.
Zo gek is dat toch niet . . . . het is net een paar schoenen je hebt ze gewoon nodig om je te verplaatsen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
Voor de mensen met een kleine beurs en een goedkoop autootje ligt dat echt wel anders. Komt zomaar €8 per tankbeurt bij, puur om de begrotingen rond te krijgen.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Even off-topic.
Er wordt behalve in België ook in Nederland blijkbaar enorm veel geld uitgegeven door politici.
Politici hebben een andere mindset dan Jan of Kees met de pet die wel hun best doen om de tering naar de nering te zetten.
En iemand, lees vooral de middenklasse, moet dat betalen.
Er wordt behalve in België ook in Nederland blijkbaar enorm veel geld uitgegeven door politici.
Politici hebben een andere mindset dan Jan of Kees met de pet die wel hun best doen om de tering naar de nering te zetten.
En iemand, lees vooral de middenklasse, moet dat betalen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend