Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
70% van de totale Aërodynamica is afhankelijk van de persoon en zijn eigen positie. Met kleding is ook veel winst te bepalen. Met de frame is het erg marginaal en afhankelijk van weers omstandigheden en diverse factoren. Een windtunnel is ook niet te vergelijken met bijvoorbeeld Flevoland. De Giant TCR schijnt ook een lagere weerstand waarde te hebben dan een nieuwe Ultimate.
Wat ik me vooral afvraag, hoeveel “oncomfortabeler” zal de aeroad zijn.
Want als dat verschil er niet is (ik kan me bijna niet voorstellen dat hij stuk stijver is), vraag ik me af wat dan de verschillen zijn. 30mm clearance tov 32mm… maar daar heb ik een grail voor, nu uitgerust met 32mm racebandjes (winter).
Aeroad CF SLX 8 Disc Di2 7.76kg
Ultimate CF SLX 8 Di2 7.14 kg
Beide 6499€
Qua velghoogte zit er wel nog verschil in. 62mm tov 50mm; wat ik overigens beide vrij hoog vind.
Edit: zit natuurlijk halve kilo gewicht in. Maar ik kom max 1x /jaar in hooggebergte. Wel veel in Limburg en ardennen. Maar mijn eigen gewicht is ook bepaald niet optimaal…
Want als dat verschil er niet is (ik kan me bijna niet voorstellen dat hij stuk stijver is), vraag ik me af wat dan de verschillen zijn. 30mm clearance tov 32mm… maar daar heb ik een grail voor, nu uitgerust met 32mm racebandjes (winter).
Aeroad CF SLX 8 Disc Di2 7.76kg
Ultimate CF SLX 8 Di2 7.14 kg
Beide 6499€
Qua velghoogte zit er wel nog verschil in. 62mm tov 50mm; wat ik overigens beide vrij hoog vind.
Edit: zit natuurlijk halve kilo gewicht in. Maar ik kom max 1x /jaar in hooggebergte. Wel veel in Limburg en ardennen. Maar mijn eigen gewicht is ook bepaald niet optimaal…
-
- Forum-lid
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Je kunt ze testen in Valkenburg bij het Shimano Experience Center.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
De eerste km-ers op mijn nieuwe (oud model) ultimate zitten er ook weer op. Toch wel een verschil met mijn supersix van 2011. Fiets wil enkel vooruit en voelt ook stijver aan.
Met de orginele velgen ook een stuk zwaarder, met de huidige carbon velgen al wat lichter maar nog steeds wel een stukje zwaarder dan mijn supersix.
De eerste indruk is in ieder geval positief.
Vork moet nog ingekort worden.
Met de orginele velgen ook een stuk zwaarder, met de huidige carbon velgen al wat lichter maar nog steeds wel een stukje zwaarder dan mijn supersix.
De eerste indruk is in ieder geval positief.
Vork moet nog ingekort worden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Lijkt me best lastig! zeker als je de bocht om moet.
Mooie fiets, veel mooie kilometers toegewenst!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5542
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Vul de nieuwe fiets bingokaart maar in.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Iedere trap is raak, gaat bijna vanzelf, enz.
Zonder gekheid. De fiets voelt toch wel heel anders aan. Niet perse beter. Helaas fiets ik geen km/h harder.