Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
gaisdergerman
20 mei 2010 17:43
delirium schreef:Er is meer te verdienen met doping maskeren dan met doping opsporen, dus zullen de controleurs altijd achterop lopen.
Zo simpel is het al jaren en zal het altijd zijn.
Voor de rest, als een renner de waarheid spreekt merk je dat nogal snel, dat is namelijk heel uitzonderlijk als je het zo beziet.
Ik geloof ongeveer alles wat Landis nu beweert, hij heeft namelijk geen reden meer om te liegen....
+1
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
20 mei 2010 18:00
Vantheman schreef:Zozo, zijn ze eens wakker daar bij de UCI?
Zou het te maken hebben met het beschuldigen van de ex-voorzitter van de UCI Hein Verbruggen?
2002 "Armstrong vertelde me dat hij het verbod had gekregen om nog epo te nemen toen de epotest werd uitgevonden. Hij deed het toch en testte positief. Hij is met Bruyneel naar het UCI-hoofdkwartier gevlogen en bereikte daar een financieel akkoord met Mr. Vrubrugen (sic) om de test geheim te houden."
Zie de sporza website
Sporza
De UCI en de ploeg van Bruyneel en LA: daar is iets mee, er is zelfs ook vroeger een lek van uit de UCI geweest die op til zijnde controles meldde aan de ploeg
( zie persberichten jaren terug), een lek waar nooit naar gezocht is binnen de UCI en als je dan de dopingcontroles van verleden jaar in de tour bekijkt waar LA een voorkeursbehandeling kreeg en de reacties nu en vroeger van de UCI als het de ploeg van LA betreft: dat stinkt!
-
eelcoz
eelcoz
20 mei 2010 19:04
fiedoo schreef:Vantheman schreef:Zozo, zijn ze eens wakker daar bij de UCI?
Zou het te maken hebben met het beschuldigen van de ex-voorzitter van de UCI Hein Verbruggen?
2002 "Armstrong vertelde me dat hij het verbod had gekregen om nog epo te nemen toen de epotest werd uitgevonden. Hij deed het toch en testte positief. Hij is met Bruyneel naar het UCI-hoofdkwartier gevlogen en bereikte daar een financieel akkoord met Mr. Vrubrugen (sic) om de test geheim te houden."
Zie de sporza website
Sporza
De UCI en de ploeg van Bruyneel en LA: daar is iets mee, er is zelfs ook vroeger een lek van uit de UCI geweest die op til zijnde controles meldde aan de ploeg
( zie persberichten jaren terug), een lek waar nooit naar gezocht is binnen de UCI en als je dan de dopingcontroles van verleden jaar in de tour bekijkt waar LA een voorkeursbehandeling kreeg en de reacties nu en vroeger van de UCI als het de ploeg van LA betreft: dat stinkt!
Dat zijn ook mijn gedachten. Er is uiteraard (nog) niets bewezen, maar ik heb sterk het gevoel dat er iets niet deugt in het cirkeltje UCI, Buryneel en LA. Teveel kleine 'incidentjes'.
-
otje2
- Forum-lid
otje2
20 mei 2010 19:11
Vantheman schreef:Misschien tijd voor een topic de cleanste renner van het peleton!
Maar waarop moeten we ons als 'buitenstaanders' baseren?
Degene die het hardst in de media roept dat betrapte renners zwaar gestraft moeten worden?
Cunego lijkt door de media ook niet fris (team?) maar hij is net als evans not amused dat ze veel ereplekken (2de/3de) hebben waar achteraf een 'doping' renner met de bloemen/meisje/prijs ging lopen.....
Ik geloof nog heilig in renners die clean zijn, maar idd zullen veel toppers op een of andere manier ooit iets prestatiebevorerderend middel hebben gebruikt, jammer.
Bytheway, wanneer worden die 3 NL renners nu eens bekend gemaakt zoals een maand of wat terug door de media gebracht werd
Ik ben bang dat er een naam bij zit van iemand die ik hoog heb/had zitten...
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
20 mei 2010 19:57
Die knakker van NL dopinginstituut verdient natuurlijk op staande voet ontslag. Zoiets de wereld in helpen, onrust stoken en vervolgens oorverdovende stilte....
Less is bore
-
eelcoz
eelcoz
20 mei 2010 19:59
Daniel1975 schreef:Die knakker van NL dopinginstituut verdient natuurlijk op staande voet ontslag. Zoiets de wereld in helpen, onrust stoken en vervolgens oorverdovende stilte....
+1
Ik meende dat men de zaak niet rond kon krijgen en daarom maar geseponeerd had. Altijd leuk dat je dan eerst wel even onrust stookt.
-
paulusr3
- Forum-lid
paulusr3
20 mei 2010 20:10
Jammer dat Landis niet meteen met de waarheid naar buiten is gekomen......
Ik geloof echter wel alles wat hij nu opbiecht waar is. Blijft alleen de vraag wat er door deze verhalen zal veranderen....niets dus!
En dan de rol van onze Hein Verbruggen....Zou hij dat geld in eigen zak gestoken hebben?? Of verdeeld onder een paar andere uci-bonzen??? Hahaha, wordt bijna lachwekkend dit....
Maar weer eens een bevestiging dat alles nep is, waar we naar kijken. En toch blijven we met plezier kijken, of niet soms
-
tjb
- Forum-lid
tjb
20 mei 2010 20:13
Yep Paulus, Greg Lemond schreeuwt al jaren dat het systeem corrupt is, dus de UCI.
Het blijft leuk te kijken alleen is het helaas duidelijk dat nieuwe jonge renners zonder doping waarschijnlijk nergens komen. Maar als toeschouwer blijft de sport mooi.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
-
paulusr3
- Forum-lid
paulusr3
20 mei 2010 20:31
Het meest trieste aan alles vindt ik dat er dus mensen bij sportbonden (zoals de uci) puur willekeurig slachtoffers uitkiezen die zonodig geofferd moeten worden, om de geloofwaardigheid van de betreffende bond staande te houden.
Ik kan me heel goed voorstellen dat renners als rasmussen, landis, kohl (en nog een paar) zich zwaar genaaid voelen.....ze doen/deden niets anders dan alle andere toppers....
-
deboefvanparma
- Forum-lid
deboefvanparma
20 mei 2010 20:32
Het verhaal van Hein V. met LA is niet nieuw. Ik heb hier in het verleden al gewag van gemaakt dat de testen van LA, uit die periode, onder het ijs zijn verdwenen, totdat iemand bij het lab uit de school klapte. Zoals iedere bobo was ook Hein een megalomane bestuurder. Middels LA zag Hein de kans schoon om de VS als fietsnatie te ontsluiten. Om dit te realiseren ging Hein is fijn niets te ver.
Deel de mening dat Landis de waarheid vertelt, maar ja, eens een leugenaar etc.
Maar we zijn weer bij square nr. 1: Hoe was en is het toch mogelijk dat zoveel renners met dope in het lijf niet betrapt worden? Als halve Italiaan zeg ik dan: De fietsmaffia. Ofwel UCI/ploegen/renners. Men weet allemaal iets van een ander, maar horen, zien en zwijgen. Loads of money you know.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
-
phil
- Forum-lid
phil
20 mei 2010 20:46
de boef van parma schreef:Het verhaal van Hein V. met LA is niet nieuw. Ik heb hier in het verleden al gewag van gemaakt dat de testen van LA, uit die periode, onder het ijs zijn verdwenen, totdat iemand bij het lab uit de school klapte. Zoals iedere bobo was ook Hein een megalomane bestuurder. Middels LA zag Hein de kans schoon om de VS als fietsnatie te ontsluiten. Om dit te realiseren ging Hein is fijn niets te ver.
Heb het al meerdere malen gemeld, LA is/was sponsor van de UCI, dus ja, dan krijg je wel eens iets voor elkaar.
paulusR3 schreef:Het meest trieste aan alles vindt ik dat er dus mensen bij sportbonden (zoals de uci) puur willekeurig slachtoffers uitkiezen die zonodig geofferd moeten worden, om de geloofwaardigheid van de betreffende bond staande te houden.
Ik kan me heel goed voorstellen dat renners als rasmussen, landis, kohl (en nog een paar) zich zwaar genaaid voelen.....ze doen/deden niets anders dan alle andere toppers....
Vergeet onze Thomas Dekker niet, weet uit betrouwbare bron dat dit eenzelfde geval was (en nee, gaat hier niet over goed/fout/terecht/onterecht, maar over meten met minimaal twee maten).
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
20 mei 2010 22:19
paulusR3 schreef:Het meest trieste aan alles vindt ik dat er dus mensen bij sportbonden (zoals de uci) puur willekeurig slachtoffers uitkiezen die zonodig geofferd moeten worden, om de geloofwaardigheid van de betreffende bond staande te houden.
Hoe weet je dat zo zeker?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’