Ervaring met staal
Daarom had Campagnolo ook geen vaste index voor de voorderailleur.
Waarschijnlijk kregen ze het niet voor elkaar het onder alle omstandigheden goed te laten werken, dus dan beter maar niet.
Waarschijnlijk kregen ze het niet voor elkaar het onder alle omstandigheden goed te laten werken, dus dan beter maar niet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
Nog een weekje en ik mag mij ook officieus melden in dit topic. Nog even wachten tot de wielen klaar zijn en het frame afgevlakt en dan kan de opbouw beginnen. Het benodigde gereedschap om het frame te prepareren is jammer genoeg nogal prijzig voor eenmalig gebruik.
Aanlopen op de voorderailleur was alleen bij Shimano een issue. Het was vooral gewicht besparen op de klimfietsen: de 6,8 kilo regel bestond nog niet dus ze zochten het werkelijk overalKeezx schreef:Daarom had Campagnolo ook geen vaste index voor de voorderailleur.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
We want more!ypuh schreef:Nog een weekje en ik mag mij ook officieus melden in dit topic. Nog even wachten tot de wielen klaar zijn en het frame afgevlakt en dan kan de opbouw beginnen. Het benodigde gereedschap om het frame te prepareren is jammer genoeg nogal prijzig voor eenmalig gebruik.
fietsen doe ik net als een prof,
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
welk gereedschap heb je nodig dan?ypuh schreef:Nog een weekje en ik mag mij ook officieus melden in dit topic. Nog even wachten tot de wielen klaar zijn en het frame afgevlakt en dan kan de opbouw beginnen. Het benodigde gereedschap om het frame te prepareren is jammer genoeg nogal prijzig voor eenmalig gebruik.
-
- Forum-lid HC
Yes.Keezx schreef:Hij doelt waarschijnlijk op een balhoofdfrees en bracketfrees.
Jammer genoeg werkt Surly het frame niet helemaal af in de fabriek waardoor er nog wat verfresten op de randen en draden waar je headset en bracket cups zitten. Omdat ik niet het risico wil lopen dat de lagers er scheef in komen, is het gebruikelijk om het frame even af te vlakken.
Klusje van 10-20 minuten. Nadeel, het gereedschap kost samen zo'n €350 en je hebt het maar 1x nodig voor een nieuw frame.
https://www.rosebikes.nl/artikel/cyclus ... /aid:22912
https://www.rosebikes.nl/artikel/cyclus ... /aid:22920
https://www.rosebikes.nl/artikel/cyclus ... aid:713661
https://www.rosebikes.nl/artikel/cyclus ... /aid:22632
Ik heb een setje tourwielen laten spaken door M-gineering en neem het frame even mee als ze klaar zijn. De rest van de goodies liggen al klaar .
Ps. Ben zelden zo enthousiast over een fiets geweest omdat je elk (miniscuul) onderdeeltje zelf uit mag kiezen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ah zo, en mooie oplossing via M-gineering. Stom wel dat zo'n frame niet wordt afgewerkt, waarom zou dat zijn?
-
- Forum-lid HC
Geen idee. Helemaal als je nagaat dat Havana zijn Chinese frame ook gewoon keurig afgeleverd wordt. Misschien iets omdat ze hun dealernetwerk instant willen houden? Aan de andere kant promoten ze weer de verkoop van losse frames om je eigen fiets op te bouwen.monsieurpinot schreef:ah zo, en mooie oplossing via M-gineering. Stom wel dat zo'n frame niet wordt afgewerkt, waarom zou dat zijn?
Het schijnt in ieder geval wel een vrij normale handeling te zijn bij stalen frames.
Ik wed dat Surley die dingen bestelt in Taiwan en dat er geen mens die op de loonlijst staat nog aan dat frame in Engeland komt.ypuh schreef:Yes.Keezx schreef:Hij doelt waarschijnlijk op een balhoofdfrees en bracketfrees.
Jammer genoeg werkt Surly het frame niet helemaal af in de fabriek waardoor er nog wat verfresten op de randen en draden waar je headset en bracket cups zitten. Omdat ik niet het risico wil lopen dat de lagers er scheef in komen, is het gebruikelijk om het frame even af te vlakken.
Kan waarschijnlijk niet voor de bescheiden prijs.
Laatst gewijzigd door Keezx op 14 nov 2016 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig