Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 nov 2016 13:55

Klopt, plus zo'n 70 gram gewichtsbesparing.

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 14 nov 2016 13:56

Daarom had Campagnolo ook geen vaste index voor de voorderailleur.
Waarschijnlijk kregen ze het niet voor elkaar het onder alle omstandigheden goed te laten werken, dus dan beter maar niet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 14 nov 2016 13:59

Nog een weekje en ik mag mij ook officieus melden in dit topic. Nog even wachten tot de wielen klaar zijn en het frame afgevlakt en dan kan de opbouw beginnen. Het benodigde gereedschap om het frame te prepareren is jammer genoeg nogal prijzig voor eenmalig gebruik.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 nov 2016 14:09

Keezx schreef:Daarom had Campagnolo ook geen vaste index voor de voorderailleur.
Waarschijnlijk kregen ze het niet voor elkaar het onder alle omstandigheden goed te laten werken, dus dan beter maar niet.
Aanlopen op de voorderailleur was alleen bij Shimano een issue. Het was vooral gewicht besparen op de klimfietsen: de 6,8 kilo regel bestond nog niet dus ze zochten het werkelijk overal

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 nov 2016 16:09

ypuh schreef:Nog een weekje en ik mag mij ook officieus melden in dit topic. Nog even wachten tot de wielen klaar zijn en het frame afgevlakt en dan kan de opbouw beginnen. Het benodigde gereedschap om het frame te prepareren is jammer genoeg nogal prijzig voor eenmalig gebruik.
We want more!

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 nov 2016 20:31

ypuh schreef:Nog een weekje en ik mag mij ook officieus melden in dit topic. Nog even wachten tot de wielen klaar zijn en het frame afgevlakt en dan kan de opbouw beginnen. Het benodigde gereedschap om het frame te prepareren is jammer genoeg nogal prijzig voor eenmalig gebruik.
welk gereedschap heb je nodig dan?

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 14 nov 2016 20:48

Hij doelt waarschijnlijk op een balhoofdfrees en bracketfrees.
Herhaal dit niet onnodig

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 14 nov 2016 21:15

Keezx schreef:Hij doelt waarschijnlijk op een balhoofdfrees en bracketfrees.
Yes.

Jammer genoeg werkt Surly het frame niet helemaal af in de fabriek waardoor er nog wat verfresten op de randen en draden waar je headset en bracket cups zitten. Omdat ik niet het risico wil lopen dat de lagers er scheef in komen, is het gebruikelijk om het frame even af te vlakken.

Klusje van 10-20 minuten. Nadeel, het gereedschap kost samen zo'n €350 en je hebt het maar 1x nodig voor een nieuw frame.

https://www.rosebikes.nl/artikel/cyclus ... /aid:22912
https://www.rosebikes.nl/artikel/cyclus ... /aid:22920
https://www.rosebikes.nl/artikel/cyclus ... aid:713661
https://www.rosebikes.nl/artikel/cyclus ... /aid:22632

Ik heb een setje tourwielen laten spaken door M-gineering en neem het frame even mee als ze klaar zijn. De rest van de goodies liggen al klaar :mrgreen:.

Ps. Ben zelden zo enthousiast over een fiets geweest omdat je elk (miniscuul) onderdeeltje zelf uit mag kiezen.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 nov 2016 21:19

ah zo, en mooie oplossing via M-gineering. Stom wel dat zo'n frame niet wordt afgewerkt, waarom zou dat zijn?

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 14 nov 2016 21:23

monsieurpinot schreef:ah zo, en mooie oplossing via M-gineering. Stom wel dat zo'n frame niet wordt afgewerkt, waarom zou dat zijn?
Geen idee. Helemaal als je nagaat dat Havana zijn Chinese frame ook gewoon keurig afgeleverd wordt. Misschien iets omdat ze hun dealernetwerk instant willen houden? Aan de andere kant promoten ze weer de verkoop van losse frames om je eigen fiets op te bouwen.

Het schijnt in ieder geval wel een vrij normale handeling te zijn bij stalen frames.

Erik
Forum-lid

Erik 14 nov 2016 21:28

Stalen frames moeten altijd gevlakt worden, dat gebeurt volgens mij nooit af fabriek.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 14 nov 2016 22:25

ypuh schreef:
Keezx schreef:Hij doelt waarschijnlijk op een balhoofdfrees en bracketfrees.
Yes.

Jammer genoeg werkt Surly het frame niet helemaal af in de fabriek waardoor er nog wat verfresten op de randen en draden waar je headset en bracket cups zitten. Omdat ik niet het risico wil lopen dat de lagers er scheef in komen, is het gebruikelijk om het frame even af te vlakken.
Ik wed dat Surley die dingen bestelt in Taiwan en dat er geen mens die op de loonlijst staat nog aan dat frame in Engeland komt.
Kan waarschijnlijk niet voor de bescheiden prijs.
Laatst gewijzigd door Keezx op 14 nov 2016 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie