C a s r a n schreef:Siemon schreef:De nieuwe Stevens Volt ziet er ook mooi uit:
http://www.stevensbikes.de/2010/img/hig ... _220_v.jpg
Oh, net nu Specialized ingezien heeft dat ze met hun Transition model met aflopende bovenbuis fout zaten komt Stevens met iets soortgelijk af :s
Slowtwitch over de nieuwe "2010 Tri bikes" (Giant, Specialized, ..):"For example, you'll note that they all have level top tubes. Not because level top tubes are faster. Rather, because the UCI requires it." Al weet ik niet of deze laatste bewering wel klopt.
Los van het voorgaande: als het qua aërodynamica zo fout zou zijn, waarom worden er dan überhaupt nog sloping frames gemaakt? Iederéén wil toch een 'snelle' fiets? Cervélo bijvoorbeeld geeft het predikaat "aërodynamisch" aan zijn S-serie, maar de frames hebben een aflopende bovenbuis.
Ik vraag me af wat het snelheidsverschil dan wel is tussen een TT-fiets met horizontale bovenbuis en eentje met een aflopende. Zo ongeveer 0,004 km/u?