Rose (voorheen Red Bull)
Maar wat voor rare actie is het dan om bijvoorbeeld de SL 2000 nu als 'nieuw' op de site te zetten? Die fiets heeft i.p.v. standaard Easton nu standaard DT Swiss wielen erop, een andere zadelpen en andere stuurpen en is 150 euro duurder?? En voor de carbon pro RS 5000 zie ik even snel geen verschillen behalve dat hij 50 euro goedkoper is?
Ja, frontaal op iemand gereden die plots de weg overstak (lang verhaal...) en nu is het wachten op de verzekeringen. Is niet superdringend nu, maar toch liefst in het voorjaar. De achtervork is gebarsten en dus onbruikbaar. Crashreplacement zou niet mogelijk zijn indien verzekering tussen komt...maar ik zal wel zien of het lukt of niet. Een ding is zeker : direct opnieuw een Rose (red bull)timken schreef:@timper. je meent het dat jeX-lite ook al is gesneuveld. de mijne geeft ook een gescheurde bovenbuis opgelopen na een flinke koprol. de advies die ik je geef is wachten op de 2012 modellen en dan je crash garantie gebruiken, ze zijn daar niet moeilijk hoor.
Gelukkig heb ik nog mijn pro sl : echt een superfiets...het zit er dik in dat ik bij alu blijf voor de volgende.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij Rose hebben ze voor de herfst tot aan het voorjaar frames die ze net even anders opbouwen; vaak een xlite met een goedkopere groep of iets dergelijks, soms met een ander kleurtje. De echte 2012 modellen komen nog lang niet, schat ik.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Mij werd toch wel degelijk verteld dat er in de nieuwe 2012 frames een paar kleine structurele problemen in carbon layup zijn aangepakt. Maar erg veel lijkt er in ieder geval niet veranderd. Of het merkbaar verschilt is inderdaad maar de vraag.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Dat prijsverschil voor die SL 2000 heeft met de voorvork te maken. Het vorige model had een aluminium/carbon vork, het nieuwe model een volledig carbon vork. Dat rechtvaardigt het prijsverschil toch bijna volledig hoor. Daar komt nog bij dat er betere banden op het 2012 model liggen.trebbor schreef:Maar wat voor rare actie is het dan om bijvoorbeeld de SL 2000 nu als 'nieuw' op de site te zetten? Die fiets heeft i.p.v. standaard Easton nu standaard DT Swiss wielen erop, een andere zadelpen en andere stuurpen en is 150 euro duurder?? En voor de carbon pro RS 5000 zie ik even snel geen verschillen behalve dat hij 50 euro goedkoper is?
Ik was zelf naar een aluminium winterfiets aan het kijken en die veranderingen (geen eastons, andere vork voor een meerprijs weliswaar) beschouw ik toch als positieve punten. Nu hoop ik wel dat het nog steeds mogelijk is om alles een beetje verder aan te passen, ook al werkt dit niet op de site.
Heb recent ook een SL2000 gekocht en daarbij de volcarbon voorvork laten plaatsen voor een meerprijs van €100,-. Daarmee is inderdaad het grootste verschil van de €150,- in ieder geval al verklaard.defreddyd. schreef:Dat prijsverschil voor die SL 2000 heeft met de voorvork te maken. Het vorige model had een aluminium/carbon vork, het nieuwe model een volledig carbon vork. Dat rechtvaardigt het prijsverschil toch bijna volledig hoor. Daar komt nog bij dat er betere banden op het 2012 model liggen.trebbor schreef:Maar wat voor rare actie is het dan om bijvoorbeeld de SL 2000 nu als 'nieuw' op de site te zetten? Die fiets heeft i.p.v. standaard Easton nu standaard DT Swiss wielen erop, een andere zadelpen en andere stuurpen en is 150 euro duurder?? En voor de carbon pro RS 5000 zie ik even snel geen verschillen behalve dat hij 50 euro goedkoper is?
Ik was zelf naar een aluminium winterfiets aan het kijken en die veranderingen (geen eastons, andere vork voor een meerprijs weliswaar) beschouw ik toch als positieve punten. Nu hoop ik wel dat het nog steeds mogelijk is om alles een beetje verder aan te passen, ook al werkt dit niet op de site.
In de catalogus 2011 "aanvulling" is te lezen dat vanaf medio oktober de fietsen weer te configureren zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 06 jul 2011 19:26
Zijn die nieuwe wielen dan ook zo'n "enorme" verbetering? Swiss DT 1800 ipv Easton Aero? Zou je het verschil merken/voelen
als je een stukje fietst zonder dat je weet welke wielen eronder gemonteerd zijn?
Ik heb namelijk net een Rose Pro SL-2000 bestelt maar dan gewoon het "oude" model voor 999€. Nu is het zo dat ik wel graag
een wat comfortabelere fiets wil, en dus zit ik te denken, zouden die wielen, maar vooral ook die voorvork en de zadelpen die op het
nieuwe model zitten een grote verbetering zijn? En dan vooral mbt het comfort? Scheelt dat echt veel en is dat die 150€ waard?
Of in het geval van alleen die voorvork 100€?
als je een stukje fietst zonder dat je weet welke wielen eronder gemonteerd zijn?
Ik heb namelijk net een Rose Pro SL-2000 bestelt maar dan gewoon het "oude" model voor 999€. Nu is het zo dat ik wel graag
een wat comfortabelere fiets wil, en dus zit ik te denken, zouden die wielen, maar vooral ook die voorvork en de zadelpen die op het
nieuwe model zitten een grote verbetering zijn? En dan vooral mbt het comfort? Scheelt dat echt veel en is dat die 150€ waard?
Of in het geval van alleen die voorvork 100€?
Ik heb een carbonzadelpen op mijn Rose fiets en moet zeggen dat het net even wat fijner is als een aluminium.keesdevries schreef:Zijn die nieuwe wielen dan ook zo'n "enorme" verbetering? Swiss DT 1800 ipv Easton Aero? Zou je het verschil merken/voelen
als je een stukje fietst zonder dat je weet welke wielen eronder gemonteerd zijn?
Ik heb namelijk net een Rose Pro SL-2000 bestelt maar dan gewoon het "oude" model voor 999€. Nu is het zo dat ik wel graag
een wat comfortabelere fiets wil, en dus zit ik te denken, zouden die wielen, maar vooral ook die voorvork en de zadelpen die op het
nieuwe model zitten een grote verbetering zijn? En dan vooral mbt het comfort? Scheelt dat echt veel en is dat die 150€ waard?
Of in het geval van alleen die voorvork 100€?
Ik heb ook het "oude model" en heb geen problemen met de Easton wielen, of je echt merkt of er ander merk in zit, geen idee,
volgens mij zit het meer tussen de oren dan dat je echt merkt.
Ik zou er in ieder geval niet de extra 150 eurie voor neer tellen.
Vandaag trouwens ff bij Rose in Bocholt aangewipt, we moesten toch in Bocholt zijn vanwege winkelen en ff lekker goedkoop tanken.
Ik moest een nieuwe broek hebben en mijn vrouw wil een andere racefiets, dus naar boven en kijken.
Alleen willen ze blijkbaar bij Rose niet graag verkopen, een half uur rondgelopen, op vele fietsen gezeten maar geen verkoper te bekennen.
Het was redelijk druk in de winkel, maar er liep op de race afdeling nul verkopers rond, ik vind dit niet normaal.
Dus de broek maar afgerekend en op huis aan, we moeten echt goed nadenken of we daar de fiets gaan kopen of niet.
Ik moest een nieuwe broek hebben en mijn vrouw wil een andere racefiets, dus naar boven en kijken.
Alleen willen ze blijkbaar bij Rose niet graag verkopen, een half uur rondgelopen, op vele fietsen gezeten maar geen verkoper te bekennen.
Het was redelijk druk in de winkel, maar er liep op de race afdeling nul verkopers rond, ik vind dit niet normaal.
Dus de broek maar afgerekend en op huis aan, we moeten echt goed nadenken of we daar de fiets gaan kopen of niet.