Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 29 sep 2011 21:57

Nee, het is geen Westerbork.

Superfiets die XTrail!

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 29 sep 2011 23:07

Voor mij was de cursus/training vandaag eerder afgelopen, dus lekker op de fiets gestapt voor een rondje Vlaardingen, Hoek van Holland, Kijkduin, totaal 75 kilometer.
Het weer was perfect, lekkere temperatuur en niet te veel wind. Het was druk met mensen buiten. Iedereen neemt het er nog even van!
Zaterdag weer met de toerders van http://www.despartaan.nl" onclick="window.open(this.href);return false; pad.

Route
Afbeelding

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 29 sep 2011 23:12

die oude spoorlijn naar assen dan? gasselternijveen route of hoe dat ding mag heten...
Afbeelding

jan-willem84
Forum-lid

Gebruikersavatar jan-willem84 30 sep 2011 13:44

Vanmorgen 60 km gedaan. Apeldoorn, Dieren, Rheden, Posbank en via Loenen weer terug naar Apeldoorn

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 30 sep 2011 19:27

jeroenkuiper schreef:die oude spoorlijn naar assen dan? gasselternijveen route of hoe dat ding mag heten...
Nee, ook niet. Wat meer naar het westen...

farelli
Forum-lid

farelli 30 sep 2011 23:18

Niet vandaag. Wel morgen en overmorgen. Heen en terug naar Anvers. Met een kluppie. Ik ken d'r maar een paar. Wel spannend. Maar lijkt me vooral leuk.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 01 okt 2011 10:58

@ farelli Veel plezier! over overmorgen zien we de foto's wel ;-)

Net een rondje door de polder en om de Reeuwijkse plassen gereden. was nog lekker rustig, hoewel de laatste 10km al wel een stuk drukker begon te worden.

Straks misschien nog even met een van de of beide dochters een klein rondje recreatief, ook belangrijk!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

kauwvot
Forum-lid

Gebruikersavatar kauwvot 01 okt 2011 14:08

Beter gezegd laatste weekend/deze week gefietst:

Afbeelding
1. Vorig weekend, 11sp 5.5mm ketting meets weet ik veel, 400mm Sherman. Bij Henri-Chapelle.

Afbeelding
Na de beklimming naar Henri-Chapelle werkelijk oorlog, 2km... moet niet meer gekker worden

Afbeelding
2. Zondagavond kwart voor zes(!) vakantieadres gebeld (zomer misgelopen) of er een kamer vrij was... 9 uur later in de nacht vertrokken om nog eens 8 uur later alweer op de fiets te zitten voor een alternatieve Parijs-Brest, n.l 1258km totaal autorijden voor 4 1/2 dag pakweg 350km fietsen op Eiderstedt, een schiereiland zeg richting Denemarken... Tussentijds baas ge-sms't 'o)
Als je geen landgenoten (in 11 jaar tijd 5 gele nummerplaten gezien) wilt tegenkomen, een aanrader. Zeker nu buiten het seizoen om. 5 Dagen prachtweer gehad, diegene die voor de zomer/herfst geboekt hadden hebben dit jaar helaas zonder uitzondering pokkeweer gehad. Bofkont, niet verdiend...

Afbeelding
Maandag al rondom de middag oog-in-oog met Duitslands bekendste vuurtoren

Afbeelding
Domme foto van het Eidersperrwerk, zeg de Oosterschelde op Madurodam formaat. Creatief met kurk overigens. Fiets (niet tuin) sinds een week "winterklaar"

Afbeelding
De oude haven van Toenning, bij eb kun je als Mozes door de gehele haven lopen.

Afbeelding

Afbeelding
Het genotsmoment van 2011, op een nog frisse dinsdag (het was de gehele week 6 graden kouder dan hier), uit de wind, voor een onbekende kroeg midden op het eiland, Tetenbull. (Afgevallen zijn de vlinder die pakweg 30m naast me vloog, snelheid vlinder weet ik nu, 26,9km/uur en een plaatselijke "inboorling" op een mofa/moped die ik schijnbaar de stuipen op het lijf joeg door 2km achter 'm te stayeren, 32km/uur tegen de wind in)

Afbeelding
Ik heb geen enkele dag meer overgeslagen 'o)

Afbeelding
A) Plaatselijke joy-riding
B) Klimaatsverandering
C) Tsunami op z'n geweten
D) Horizon helt naar links. Antwoord D, geen idee..

Afbeelding
Planeet aarde, maar dat wisten we al

Afbeelding
Aangepaste veiligheidsmaatregelen bij de lokale luchthaven

Afbeelding
Af en toe natuurlijke hindernissen

Afbeelding
Hier deed ik het alles voor, Hofmeister Steak (& spek)! In het Cafe, klinkend naar de Deense renner die de tour niet mocht winnen.

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 01 okt 2011 14:31

Mooi verslag kauwvot! Ik ben vandaag van Heenvliet naar Steenbergen NB gefietst, kleine 50 km. Tot mijn grote schaamte en irritatie nog een kneuzen actie. Moest wachten voor de pond draai ik wat ongelukkig op de kade en klik ik verkeerde been uit... gevolg, ik op de grond en shifter flink beschadigd!

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 01 okt 2011 14:56

Vandaag weggeweest met de toerders van http://www.despartaan.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Rondje Langevelderslag van 103 kilometer.
Het weer was weer perfect! Ben nog gevallen, maar zonder al te veel erg. Heb slechts een kapotte knie.
Nu opfrissen en dan straks barbeknoeien.

Route
Afbeelding

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 01 okt 2011 15:58

Geen 'goede benen' en tòch 111 km gefietst!

Vanwege de mooie natuur en de absolute rust daar, ben ik op de laatste dag van september nog maar weer eens gaan fietsen in hetzelfde gebied waar ik op mijn vorige tocht ook was. Deze keer ben ik begonnen op de D22, dat is de weg van Apt naar Simiane-la-Rotonde en Banon. Het is zo 's ochtends vroeg nog behoorlijk fris. Net voorbij de afslag naar Rustrel, rijd ik vlak langs de kleurrijke formaties van Le Colorado Provençal.

Le Colorado Provençal langs de D22 bij Rustrel:

Afbeelding

Bij de parkeerplaats en ticket-verkoop van Le Colorado begint de eigenlijke klim naar het plateau. Al snel voelt het wel weer behaaglijk aan, want ik rijd hier èn in de luwte van het gebergte èn in 't zonnetje en bovendien ben ik natuurlijk een beetje aan het klimmen. Zo ongeveer halverwege de klim passeer ik het enigszins achter eikenbosjes verstopte Gignac. Net na de grens met het departement Alpes-de-Haute-Provence, bereik ik het hoogste punt (zo'n 660 m) van de inmiddels D51. Daar keer ik om, want ik wil binnendoor verder. Als ik weer in de Vaucluse terug ben, kan ik linksaf richting Oppedette. Het wegdek van het ongenummerde weggetje is de eerste 100 m prima. Na de ingang naar de bio-boerderij van Les Davids, duikt de weg het bos in en staat er zo'n 'geel waarschuwingsbord met uitroepteken' langs de weg. Oppassen dus! Na een bocht zie ik meteen waarom. Jeetje! Dat kun je toch geen weg meer noemen! Er ontbreken hele stukken asfalt, één grote 'gatenkaas' is het. Even overweeg ik om terug te rijden. Maar het is misschien maar een kort stukje zo slecht. Inderdaad, snel wordt het wat beter, daarna nog een slecht stuk en dan rijd ik 'opeens' op een prima wegdek, waarover ik zelfs vlot kan dalen. Ja, dat is Frankrijk ;). Al dalend over het verlaten en piepkleine weggetje, kom ik tenslotte even ten noorden van Oppedette op de D201. Ik rijd even een stukje richting Oppedette, om nu vanuit het ravijn een plaatje te schieten van het hoog op een rotsrichel gelegen dorpje.

Oppedette, gezien vanaf de D201:

Afbeelding

Daarna rijd ik over een goed wegdek naar het noorden, richting Carniol. Het is hier ontzettend stil, slechts af en toe vliegt er een Vlaamse Gaai over 't weggetje, meer levende wezens zie ik niet. Ik moet nog wel wat klimmen om het boerendorpje ('t zijn maar een paar huizen) te bereiken. Alhoewel mijn benen niet goed aanvoelen, gaat het klimmen gelukkig toch wel goed. Carniol ligt rustig in de zon te soezen.

Carniol:

Afbeelding

Na Carniol volt er weer een afdaling, alvorens ik door een mooie bosachtige omgeving weer zo'n ravijn uit moet klimmen om de D5 te bereiken. Die D5 is een hele brede, min of meer doorgaande weg en vormt de route van Banon naar de weg Apt-Forcalquier. Toch is er in deze dunbevolkte streek niet veel verkeer. De D5 is ook aardig geaccidenteerd, vooral het gedeelte vlak voor St. Michel-l'Observatoire loopt behoorlijk omhoog. Maar eerst passeer ik nog het bijzonder mooi gelegen Revest-des-Brousses. Er worden in deze streek veel kaasjes gemaakt. Brousse is de naam van een geiten- of schapenkaasje uit de Provence, dus vandaar wellicht deze toevoeging aan de dorpsnaam (ter onderscheiding van alle andere plaatsen met de naam Revest).

Landschap langs de D5 bij Revest-des-Brousses:

Afbeelding

Revest-des-Brousses in de Haute Provence:

Afbeelding

Dan weer daal ik en dan weer klim ik over de côtes in de D5, tot ik na de klim vlak voor St. Michel even stop voor een paar foto's. Links van de weg ligt op enige afstand in het bos namelijk het Observatoire de Haute-Provence, de sterrenwacht waar ik al eerder over schreef. 't Is wel jammer dat het weer zo'n enorm heiige dag is. Ik kon het Montagne de Lure ook nog maar net zien liggen. De twee grootste koepels van de sterrenwacht lijken dan wel heel groot, op foto's vind je zulke objecten vaak nauwelijks terug. Dan maar even een 'truc' toepassen, om er toch nog een aardig plaatje van te maken ;).

Het Observatoire de Haute-Provence bij St. Michel-l'Observatoire:

Afbeelding

Ik rijd even later door het nauwe straatje in St. Michel, daarna over het gezellige pleintje met de terrasjes en hup, ik ben het dorpje al weer uit. Hier verlaat ik ook de D5, want ik heb mijn verdere route uitgezet over de D105. Na de kruising met de D4100 (v/h N100) ga ik weer klimmen richting de D907 (de weg naar Manosque). Telkens als ik van dalen naar klimmen over moet schakelen, voel ik dat ik vandaag geen 'superbenen' heb, ik voel ze gewoon te veel. Misschien zouden een paar extra rustdagen niet verkeerd zijn. Maar ja, met dat mooie weer en zo'n omgeving als hier, 'kriebelt' het toch al snel weer ;). Eenmaal op de D907 rijd ik niet richting Manosque, maar klim ik verder naar de Col de Montfuron (649 m). Het is een makkelijk klimmetje, dit deel van de D907 en ik kan gelukkig goed tempo rijden. Op de col klim ik meteen nog een stukje door naar het dorpje Montfuron. Hier zoek ik een bankje voor een korte ravitailleringspauze en om het landschap even goed op mij in te laten werken. 't Is heerlijk warm weer. En mooi dat het hier is!
Vanaf Montfuron ken ik een 'afstekertje' om op de weg naar La Bastide-des-Jourdans te komen. De weg naar La Bastide is een schitterende route. De weg blijft eerst 'op hoogte' en biedt mooie vergezichten. Vandaag zijn het wel wat heiige vergezichten, maar ze blijven natuurlijk prachtig!

Een wat heiige Provence, gezien vanaf de weg van de Col de Montfuron naar La Bastide-des-Jourdans
(Rechts van de 'bult' aan de horizon liggen de col en Montfuron):

Afbeelding

Als ik de Vaucluse weer binnenrijd, volgt de afdaling naar La Bastide. Ging ik bij mijn vorige rit hier al richting Vitrolles, nu daal ik nog een stukje verder tot vlak voor de Cave Cooperative van Grambois. In de schaduw bij de brug eet ik mijn appeltje en daarna fiets ik over de D33 naar Vitrolles-en-Luberon. Ondanks mijn 'slechte' benen, kan ik toch met een klimsnelheid van zo'n 16 km/u de 5 km naar Vitrolles fietsen. Het is dan ook geen erg steil, maar wel mooi klimmetje. Na Virolles wordt het nog veel fraaier en ook hier kan ik gelukkig nog 'op tempo' naar de Col de l'Aire Deï Masco (696 m) klimmen. Over een hobbelige weg daal ik daarna naar Céreste, om vervolgens over de D4100 (ik rijd hier weer in de Alpes-de-Haute-Provence) en wat verderop de D900 (Vaucluse) richting Apt te koersen. De laatste kilometers gaan, zoals inmiddels wel bekend is, over de véloroute. En dan zit het er op! Pfff, pfff!!!
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 02 okt 2011 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

ckeckin
Forum-lid

ckeckin 01 okt 2011 22:26

Vandaag rondje ringvaart gedaan, prachtig weer en natuurlijk veel bootjes op het water !

Plaats reactie