Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

jlve
Forum-lid

jlve 26 jan 2009 20:08

casper1990 schreef:Volgens mij is dit gewoon en hi yellow.
Ik heb ook z’n glas maar dat heb ik gewoon gekocht onder de naam hi yellow .
Ik begin nu steeds meer benieuwd te worden naar die hi blue .

Idem hier, heb ze voor mijn Half-jacket bij oakley.com besteld, ook op het doosje stond gewoon H.I. Yellow maar er zit dus wel zo'n blauwe iridium coating op.

Op de bovenstaande plaatjes inderdaad goed te zien, maar ik heb toch echt zo'n blauwe gloed erover en deze dus bij oakley zelf alszijnde H.I. Yellow gekocht.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 jan 2009 08:44

Dan zal het doosje wel niet kloppen, want dit is echt een HI yellow en een HI blue.
Less is bore

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 27 jan 2009 12:26

Laten we gewoon allemaal dezelfde naam gebruiken voor dezelfde lensen.
Gewoon geel is de HI Yellow.
Geel met een blauwe glans / gloed is de HI Blue.
Er bestaat (voor zover mijn zoekacties nu laten zien) totaal geen oakley lens die gewoon "Yellow" heet. Dan hebben Casper en jlve dus idd een verkeerd doosje bij hun HI Blue gehad?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jan 2009 13:15

Hoe zoek jij? Ik zie bij een heel aantal Oakleys gewoon Yellow glazen op de website staan.

HI Yellow is gewoon een iridum glas, de prijs die je er voor betaald is ook gewoon dat van een iridium glas. Waarom het er bij de meeste glazen niet bij staat dat het iridium is weet ik niet, bij bijv Half Jacket staat het er wel bij.

Ik heb gewoon een Yellow M-frame glas hier liggen, nu worden ze volgens mij niet meer verkocht. Een HI Blue is gewoon een stukkie blauwer dan een HI Yellow. Zo ingewikkeld is 't niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stefan
Forum-lid

stefan 27 jan 2009 13:19

newD schreef:Laten we gewoon allemaal dezelfde naam gebruiken voor dezelfde lensen.
Gewoon geel is de HI Yellow.
Geel met een blauwe glans / gloed is de HI Blue.
Er bestaat (voor zover mijn zoekacties nu laten zien) totaal geen oakley lens die gewoon "Yellow" heet. Dan hebben Casper en jlve dus idd een verkeerd doosje bij hun HI Blue gehad?

Dus als het aan jullie ligt ben ik de trotse bezitter van een HI Blue? :D

Gewoon geel is gewoon Yellow. 11-277 Radar Path bijvoorbeeld. Staat gewoon op de site.
De HI Yellow met dat blauw erin zoals in mijn bovenstaande post is de 11-395. Staat ook gewoon op de site. Het kleur verschil is niet te zien op de site. Maar ik mag toch hopen dat niemand die 'tekeningen' van Oakley nog voor werkelijkheid aanneemt.

En voor M frame Hybrid S is het overigens enkel de 06-227 HI Yellow. Yellow staat niet op de site. Maar deze heeft wel bestaan.

En nu mogen jullie uitzoeken welke nummers HI Blue heeft.
;)

masterb
Forum-lid

masterb 27 jan 2009 13:34

Wat een verwarring om niets...Oakley maakt gewoon waarschijnlijk foutjes met hun doosje.
Overigen wat voor een Radar Yellow is, is voor een M-Frame HI Yellow. Beetje verwarrend. Beide is zondere enkele gloed.

Wat voor de Radar HI Yellow is, wat voor een M-Frame HI Blue. Dat is beide met blauwe gloed. Duidelijk? Nee? Verwarrend...ja zeker.

Dat is ook de lens waarnaar ik opzoek ben voor een M-Frame, dus Hi Blue, Hybrid S. Deze lens heb ik alleen nog maar gezien bij Ireen Wust. Ik zie altijd alleen maar Sweep modellen. Heel vervelend is dat, dat heb ik dus ook al met G26 voor een M-Frame

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jan 2009 13:55

Een G26 is een shooting specific lens, niet zo gek dat ze die niet in de kindermaat maken. Ze geven namelijk niet alleen een mooi beeld voor je ogen, ze beschermen je ogen ook nog eens goed (en dan is een groter glas wel handig dat er niets langsheen vliegt).

Maar goed volgens mij zit je er gewoon naast wat betreft je HI Yellow. Voor een M-frame HI Yellow glas betaal je namelijk net zoveel als voor ieder ander iridium glas... Ik kan van een HI Yellow glas ook wel een foto maken waarop er geen blauwe schittering te zien is, gewoon een kwestie van zorgen voor een lichte achtergrond (werkt met zo'n beetje alle m-frame glazen).

Enkel in Europa zie ik nog HI Yellow M frame glazen voor €40 (de prijs voor een niet-iridium glas dus). Misschien heeft Oakley stilletjes aan wat veranderd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

masterb
Forum-lid

masterb 27 jan 2009 14:03

Ik zeg niets meer over Yellow...Hi Yellow...Hi Blue

Alle benamingen worden door elkaar gebruikt.
Ik heb even op de Oakley site gekeken en daar was een vented Hi Yellow net zo duur als de Iridium glazen en een gewone Hi Yellow net zo duur als een Clear.

Zelfde bij Hi Persimmon en een gewone Persimmon.
Zie: http://oakley.com/pd/2010

rogersantos
Forum-lid

rogersantos 27 jan 2009 19:44

[img=http://p1.pinkbike.com/photo/2930/pbpic2930652.jpg]

Dat is de mijne, alleen nog op zoek naar een Clear lens..

rezne
Forum-lid

rezne 27 jan 2009 21:34

Cool, bijpassende schoenen en speedplays en je bent klaar.

Afbeelding
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

casper1990
Forum-lid

casper1990 27 jan 2009 22:49

Oke ik ben het spoor bijster.
Ik ben daarom even langs het HQ van oakley in Nederland gegaan
Met mijn hi yellow (geel met blauwen gloed) wat volgens sommigen hier een hi blue is .
Volgens hun is dat en hi yellow en gewoon te leveren in alle maten voor m frame en radar
Ze hadden er zelfs nog drie op voorraad vraag me niet welke maten en voor welk frame.

dus als een van jullie het nog weet? ik weet het niet meer.

masterb
Forum-lid

masterb 27 jan 2009 23:14

Tijd voor weer wat foto's....mij collectie is inmiddels compleet.
[img=http://img136.imageshack.us/img136/9025 ... celgz8.jpg]

Plaats reactie