Scott
Ik ben een beetje rond aan het kijken om mijn huidige racer (Pina Dogma) eventueel te vervangen. De Scott Addict R1 (frameset) zou een optie zijn. Ik hou van een korte zit en vraag me nu af of een frame in de maat S geschikt is. Mijn huidige zadehoogte is 73 cm. De lengte van de (vaste) zitbuis van een Addict maat S is 72 cm, als je daar de hoogte van het zadel bij optelt zou ik aan de hoogte moeten komen.
Wat is jullie idee bij deze set-up? Wat zijn eventueel argumenten om geen maat S te nemen maar om een Medium te nemen?
Mijn hoofddoelen voor 2009 zijn bijna allemaal op de MTB. Ik rijd een aantal toertochten (RvV, AGR, LBL) op de racefiets als training/voorbereiding. Daarnaast wordt de fiets meerdere malen per week gebruikt voor training en om een keer in de week met een groepje te trainen wat bijna altijd uitmond in een 'wedstrijdje'.
Wat is jullie idee bij deze set-up? Wat zijn eventueel argumenten om geen maat S te nemen maar om een Medium te nemen?
Mijn hoofddoelen voor 2009 zijn bijna allemaal op de MTB. Ik rijd een aantal toertochten (RvV, AGR, LBL) op de racefiets als training/voorbereiding. Daarnaast wordt de fiets meerdere malen per week gebruikt voor training en om een keer in de week met een groepje te trainen wat bijna altijd uitmond in een 'wedstrijdje'.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
-
- Forum-lid
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
Il Grasso schreef:Ik ben een beetje rond aan het kijken om mijn huidige racer (Pina Dogma) eventueel te vervangen. De Scott Addict R1 (frameset) zou een optie zijn. Ik hou van een korte zit en vraag me nu af of een frame in de maat S geschikt is. Mijn huidige zadehoogte is 73 cm. De lengte van de (vaste) zitbuis van een Addict maat S is 72 cm, als je daar de hoogte van het zadel bij optelt zou ik aan de hoogte moeten komen.
Wat is jullie idee bij deze set-up? Wat zijn eventueel argumenten om geen maat S te nemen maar om een Medium te nemen?
Mijn hoofddoelen voor 2009 zijn bijna allemaal op de MTB. Ik rijd een aantal toertochten (RvV, AGR, LBL) op de racefiets als training/voorbereiding. Daarnaast wordt de fiets meerdere malen per week gebruikt voor training en om een keer in de week met een groepje te trainen wat bijna altijd uitmond in een 'wedstrijdje'.
Ik denk dat je te hoog gaat uitkomen. een zadeldek met rail is al gauw 4cm hoog.
72+4=76cm
Uiteraard is de zitbuis af te zagen maar ik betwijfel of je een M moet nemen, die is nog hoger (?).
Misschien zelfs een XS. Meet de horizontale lengte van je Pina eens en zet die af tegen de Addict.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
S moet passen, mit de bovenbuislengte goed is. M past nooit en XS is enkel voor noodgevallen.
Ik rijdt een XL met een zadelhoogte van 81.5, een S is 6 cm lager dan een XL komt er dus op neer dat de zadelpen ca. 2 cm korter wordt (en die is bij mij zeer lang) dus dat komt zeker goed.
Ik rijdt een XL met een zadelhoogte van 81.5, een S is 6 cm lager dan een XL komt er dus op neer dat de zadelpen ca. 2 cm korter wordt (en die is bij mij zeer lang) dus dat komt zeker goed.
Dank voor jullie reacties.
De bovenbuis van mijn Pina is ruim 55 cm en dat vind ik wat aan de lange kant. Ik rijd dan ook met een 100 mm stuurpen. Een Scott Addict S is 53,5 waardoor ik met een wat langere stuurpen kan rijden. Ik verwacht dan ook een wat vinnigere fiets te krijgen die wat scherper stuurt.
Ter info: mijn Bonfire SL heeft een bovenbuis van 53 cm en dat vind ik lekker zitten. Ik hou van een korte zit en kan dat ook lang volhouden. Met deze fiets heb ik meerdere ritten van 200 km gereden.
De bovenbuis van mijn Pina is ruim 55 cm en dat vind ik wat aan de lange kant. Ik rijd dan ook met een 100 mm stuurpen. Een Scott Addict S is 53,5 waardoor ik met een wat langere stuurpen kan rijden. Ik verwacht dan ook een wat vinnigere fiets te krijgen die wat scherper stuurt.
Ter info: mijn Bonfire SL heeft een bovenbuis van 53 cm en dat vind ik lekker zitten. Ik hou van een korte zit en kan dat ook lang volhouden. Met deze fiets heb ik meerdere ritten van 200 km gereden.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Even fietsje laten zien die ik eergisteren gemonteerd heb voor S-freak (op mtb.be)
Scott Adicct R4
Mavic Ksyrium SL
Selle italy Slr
Wcs Stuur/pen (wit)
Dura-Ace '09
....
[img=http://img370.imageshack.us/img370/3515/cimg0637tt9.jpg]
[img=http://img234.imageshack.us/img234/2614/cimg0641tt8.jpg]
[img=http://img234.imageshack.us/img234/7415/cimg0642br1.jpg]
[img=http://img211.imageshack.us/img211/3171/cimg0644pz7.jpg]
Scott Adicct R4
Mavic Ksyrium SL
Selle italy Slr
Wcs Stuur/pen (wit)
Dura-Ace '09
....
[img=http://img370.imageshack.us/img370/3515/cimg0637tt9.jpg]
[img=http://img234.imageshack.us/img234/2614/cimg0641tt8.jpg]
[img=http://img234.imageshack.us/img234/7415/cimg0642br1.jpg]
[img=http://img211.imageshack.us/img211/3171/cimg0644pz7.jpg]
http://www.enileinar.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 08 mei 2004 22:50
Mooi. De laatste foto verklaart waarom er geen tweede drinkbushouder op zit
Besten,
Sinds 2,5 jaar rijd ik een Scott CR1. Heerlijke fiets, al moet ik wel toegeven dat ik behalve een aluminium slecht-weer-geval geen ijkpunten heb.
Is nog lang niet aan vervanging toe, alleen in gebruik bij goed weer, maar de fel gele stickers ben ik ondertussen wel behoorlijk beu gezien. Het fel geel combineert ook nogal moeilijk met andere onderdelen.
Nu heb ik in het wielen-topic al herhaaldelijk sticker-verhalen gelezen ivm onder of op de lak/vernis. Die van een Scott CR1 zitten duidelijk eronder en laten herlakken is voorlopig geen optie.
Ik vraag me af of het mogelijk is identiek dezelfde stickers dan degene die er nu ophangen, maar dan in een andere kleur (wit bv.), gewoon over de huidige te plakken? Heeft er iemand hier al wat nuttige ervaring mee?
Sinds 2,5 jaar rijd ik een Scott CR1. Heerlijke fiets, al moet ik wel toegeven dat ik behalve een aluminium slecht-weer-geval geen ijkpunten heb.
Is nog lang niet aan vervanging toe, alleen in gebruik bij goed weer, maar de fel gele stickers ben ik ondertussen wel behoorlijk beu gezien. Het fel geel combineert ook nogal moeilijk met andere onderdelen.
Nu heb ik in het wielen-topic al herhaaldelijk sticker-verhalen gelezen ivm onder of op de lak/vernis. Die van een Scott CR1 zitten duidelijk eronder en laten herlakken is voorlopig geen optie.
Ik vraag me af of het mogelijk is identiek dezelfde stickers dan degene die er nu ophangen, maar dan in een andere kleur (wit bv.), gewoon over de huidige te plakken? Heeft er iemand hier al wat nuttige ervaring mee?
Voor +- 170€ is uw frame herlakt en in nieuwstaat, stickers over stickers zou ik niet doen t'zou moeten zijn dat je een "Tjoener" bent
http://www.enileinar.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Is 170euro niet wat optimistisch? Dat lijkt me eerder de prijs voor het herlakken van een stalen of aluminium frame; zuurbad - lakken en klaar, zonder het handschuurwerk voor een carbon frame. Dan zit je toch al snel aan het dubbele, of zie ik het té zwart in?
Wat je met "Tjoener" helemaal precies bedoelt begrijp ik niet onmiddellijk, maar allé.
Wat je met "Tjoener" helemaal precies bedoelt begrijp ik niet onmiddellijk, maar allé.
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
tjoener is tuner, zoals met auto's gebeurt. praktijken als colnagó stickers op een batavus plakken zegmaar
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
In die richting vreesde ik wel dat het ging ja... maar dat is niet het geval, zeker wetende wat een CR1-frame tegenwoordig nog kost. Ik heb het dubbele betaald, dik 2 jaar geleden.
Je zou al heel ver moeten zoeken om een frame te vinden dat er ongeveer hetzelfde uitziet als een Scott-frame om jezelf niet helemaal belachelijk te maken door er foute stickers op te plakken.
Maar hier ging het allemaal eigenlijk niet over...
Je zou al heel ver moeten zoeken om een frame te vinden dat er ongeveer hetzelfde uitziet als een Scott-frame om jezelf niet helemaal belachelijk te maken door er foute stickers op te plakken.
Maar hier ging het allemaal eigenlijk niet over...