Vandaag geklust aan de fiets
-
- Forum-lid HC
Cervelo S5 van een vriend gisteren een lente beurtje gegeven.
Lagers nagelopen, nieuwe cassette en ketting. Vrijloop schoongemaakt en opnieuw gesmeerd en 1 lagertje in de naaf vervangen.
Op de eigen fiets de langverwachte 165mm crank gemonteerd, ben benieuwd!
Lagers nagelopen, nieuwe cassette en ketting. Vrijloop schoongemaakt en opnieuw gesmeerd en 1 lagertje in de naaf vervangen.
Op de eigen fiets de langverwachte 165mm crank gemonteerd, ben benieuwd!
-
- Forum-lid
Frisse, nieuwe binnen en buitenkabels en een nieuw stuurlint. Verder de fiets ook goed afgesopt en ontdaan van alle wintersmurrie. Helemaal klaar voor het lenteweekend.
-
- Forum-lid
Gisteren tijdens het fietsen de hele tijd een irritant gekraak ergens aan de pedalen.
Eerste idee was de trapas dus deze maar eens open gehaald, en ja hoor. Het rechtse lager helemaal droog en ook wat speling.
Het vreemde is dat het lager aan de andere kantnog vrij nieuw aanvoelt. Trapas is zo'n 5000km oud dus... Mss te fanatiek geweest met mn tuinslang.
In afwachting van een nieuwe trapas ga ik deze proper maken en opnieuw smeren.
Iemand tips? Ik zie in filmpjes dat er gewoon vet op het lager aangebracht wordt en weer dicht. Ik vraag me af of het vet dan wel voldoende in het lager geraakt om goed te smeren.
Eerste idee was de trapas dus deze maar eens open gehaald, en ja hoor. Het rechtse lager helemaal droog en ook wat speling.
Het vreemde is dat het lager aan de andere kantnog vrij nieuw aanvoelt. Trapas is zo'n 5000km oud dus... Mss te fanatiek geweest met mn tuinslang.
In afwachting van een nieuwe trapas ga ik deze proper maken en opnieuw smeren.
Iemand tips? Ik zie in filmpjes dat er gewoon vet op het lager aangebracht wordt en weer dicht. Ik vraag me af of het vet dan wel voldoende in het lager geraakt om goed te smeren.
-
- Forum-lid
Tiagra 4600. Ik ga een ultegra trapas bestellen maar met deze zou ik dit weekend nog willen bollen.
-
- Forum-lid
Een BB-RS500 hollowtech op specifiek te zijn.
-
- Forum-lid
Is inderdaad een BSA. Ik heb het lager gereinigd en uitgeblazen en dan nieuw vet er in.
We zullen zien wat het geeft, voor dit weekend ben ik toch al gedepanneerd.
Voor de prijs moet je het inderdaad niet laten maar als je echt zou willen, kan je dan niet de lagers er uit tikken en nieuwe steken?
Nog een vraagje over de Ultegra SM BBR60. Die verschilt blijkbaar in afmeting van de lagers? Kan ik daarvoor mijn standaard shimano sleutel gebruiken?
We zullen zien wat het geeft, voor dit weekend ben ik toch al gedepanneerd.
Voor de prijs moet je het inderdaad niet laten maar als je echt zou willen, kan je dan niet de lagers er uit tikken en nieuwe steken?
Nog een vraagje over de Ultegra SM BBR60. Die verschilt blijkbaar in afmeting van de lagers? Kan ik daarvoor mijn standaard shimano sleutel gebruiken?