Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 12 dec 2010 13:21

Misschien vanmiddag even naar buien op de fiets maar hoe is het met de pekel gesteld?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 12 dec 2010 13:44

vandaag maar een kort rondje gedaan <25 km. Pijn aan de knie..........vanavond maar eens rustig op de tacx.

oja. het was een rondje naar Doesburg vanuit D'chem.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

eelcoz

eelcoz 12 dec 2010 16:08

[quote="body"]Misschien vanmiddag even naar buien op de fiets maar hoe is het met de pekel gesteld?
[/quote]

Pekel?

De sneeuw is allang weg hier.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 12 dec 2010 16:16

jah maar het vriest nog wel dus de weg kan nog bevriezen en dan wordt er toch ook gewoon gestrooid; met pekel
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

webby
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 nov 2010 15:05

webby 12 dec 2010 16:22

Geen pekel , geen gladheid alleen beetje nattig.
Prima rondje gefietst 18 km, nog in herstel van mijn knie... sinds 6 weken weer een keer op de fiets naar buiten...

eelcoz

eelcoz 12 dec 2010 16:22

[quote="thomwittendorp"]jah maar het vriest nog wel dus de weg kan nog bevriezen en dan wordt er toch ook gewoon gestrooid; met pekel [/quote]

Hier (Groningen) heeft het afgelopen nacht niet gevroren.

Als je overigens zo bang bent voor pekel, dan kun je bijna niet fietsen tussen november en maart/april. Lijkt me niet zo praktisch.

Edit: Volgens http://www.knmi.nl heeft het vannacht nergens in NL gevroren. Met die pekel zal het dus wel meevallen.

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 12 dec 2010 16:52

Voor in de middag 70km gedaan , eerst tegen de stevige noordenwind in ,Uitgeest- Egmond-Bergen-Schoorl-Warmenhuizen -Broek op Langedijk- H Hwaard-Alkmaar-Uitgeest.
Er was overal goed te rijden als ik de vele breeduit op de fietspaden in de duinen lopende figuren niet meetel.
Gemiddeld 30,5 , zo langzamerhand wordt de conditie toch wat minder.
Cheap light strong, choose two

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 12 dec 2010 16:58

Vanwege de pekel vandaag dus de "pekelbak" gepakt. (Cannondale MTB hardtail met Schalbe Hurricane bandjes).
De racefiets blijft tot begin maart op de Tacx en dan is de HT prima om te rijden.
Het weer op zich goed, fris windje en 2 buitjes maar al met al redelijk fietsweer.
Net iets meer dan 4 uurtjes op de weg gefietst en iets over de 110 km gedaan.
Vanaf Bunschoten tot Harderwijk op de dijk gereden langs het bevroren water. Dit stuk fietspad nooit eerder gedaan, want minder geschikt voor racefiets en erg smal. Dus met mooi weer moet je daar niet zijn ivm drukte.
Onderweg een handje vol op de racefiets, maar verder niet druk.
Hoe dan ook: Lekkere / pittige training.

Het rondje op EveryTrail
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 12 dec 2010 17:34

Hier ook een uur of 4 buiten geweest. De bedoeling was een D1 training maar met die harde noordenwind kwam daar het eerste gedeelte niet echt wat van. Toen de wind schuin of in de rug kwam was het D1 rijden natuurlijk geen probleem.

Wel op nieuwe stukken geweest waar ik niet eerder ben geweest en dat maakt het fietsen toch ook wel mooi; nieuwe routes rijden en zo nog meer van de omgeving zien.

Het viel me op dat er nog wel aardig wat fietsers waren.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 12 dec 2010 17:38

Net terug van een 4 uurtjes D1. De route was Deventer - Zutphen - Doetinchem - Zelhem - Ruurlo - Borculo - Lochem - Deventer.

Er stond een pittig N-O windje die eerst mee en later tegen was, dat was best fris. moet bij Lochem ook nog een bandje wisselen en dat is niet prettig met dit weer. Zodra de handschoenen uit moeten koelen de handen (en ikzelf )toch snel af.

Maar goed , ik kan nu weer binnen opwarmen en heb een lekke warm bordje snert voor mijn neus staan :)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 12 dec 2010 17:41

Ook hier een lekker rondje gefietst, een klein rondje west-friesland . idd opvallend veel breeduit lopende en fietsende pensionado's , die de bel op mijn fiets vaak niet wisten te waarderen.
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jre
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:53
Locatie: Eemnes

Gebruikersavatar jre 12 dec 2010 18:30

vandaag klein rondje gefietst via muiderberg naar almere en weer terug weer was prima maar het trappen ging niet echt lekker kreeg last van me knie iets wat in nog niet eerder heb gehad

Plaats reactie