Pagina 176 van 320

Geplaatst: 13 sep 2009 17:49
door corniel
ZorroI schreef:Wat ironMon waarschijnlijk en terecht wil zeggen is het feit dat de fietsluchtweerstand, t.o.v. de luchtweerstand van de fietser ZELF relatief klein is (..)
True, maar dat is onafhankelijk van de snelheid van de rijder. Het is dus niet zo relevant voor iemand die 50 km/u rijdt, of 25 km/u. En dat is wel wat hij roept. Dat is mijn punt.

Geplaatst: 13 sep 2009 18:09
door fredericdavid
mikawoef schreef:mooie reportage casran
Waar ik extra op gelet heb was dat er veel echte tt fietsen waren gemonteerd met veel spacers, is dit normaal om een betere (comfortabele) houding te verkrijgen of niet het juiste framemaat.Want als je een racefiets ziet met een zulke hoge toren wordt er altijd moord en brand geschreewd.


Misschien omdat bij triatlon de fietstijd op zo'n bolide een stuk langer is, en je dus best NIET zo super diep zit (er komt nog zo'n loopproef nadien ook).
Vandaar dat het Bontrager stuur, waar C a s r a n mee rondfietst waarschijnlijk ideaal is door de hoge armrests...

Geplaatst: 13 sep 2009 18:13
door thomas1974
jaapie91 schreef:Wat ik me nou afvraag, wat is nu in de praktijk het nut van een waterpas lopende bovenbuis. Want hoe vaak rijd je nu op een precies vlakke weg? En in het buitenland al helemaal.


Bij ideale, windstille omstandigheden is de bewegingsrichting van de fiets niet van belang. De luchtweerstand is dan altijd exact tegengesteld aan de bewegingsrichting van de fiets, dus een horizontale buis is het meest efficient. Nou ja, het scheelt een heeeeeeeeel klein beetje ten opzichte van een sloping buis.

Geplaatst: 13 sep 2009 21:22
door thor
Casran schreef:
Ik ben gisteren naar de triathlon in Spijkenisse (nabij R'dam). Mn vriendin deed er mee. Ik heb me wat geamuseerd met de camera en heb heel veel deelnemers gefotografeerd; interessant om op zo'n triathlon het verschil in fietshouding (en ook materiaal) van de deelnemers te bekijken. Cesar werd heel knap 2de, proficiat!

Een hele hoop foto's (dat wordt dus tijdritfietsen kijken!) staan hier op mijn site: http://www.pieterdeneve.com/index.php?p ... lbumBox=80

Het viel mij (en zeker mijn vriendin die op het fietsparcours actief was) op dat er bij deze non-drafting in Nederland nauwelijks jury was en er heel vaak in de wielen gereden werd. Op enkele foto's is daar ook iets van te zien.




ik was er ook in spijkenisse, klopt inderdaad dat er geen jury te zien was. Maar ik was vandaag bij de finale van de landelijke verenigingscompetitie in alphen a/d rijn, en daar even gesproken met een jurylid die ook in spijkenisse heeft gejureerd. Op 1 grote ronde van 42 km was het onbegonnen werk om te jureren volgens hem (kan ik me indenken), ze waren met 6 motoren actief vertelde hij, maar ik heb er geen gezien... ik ben ook 1 maal ingehaald door een koppeltje die het 'niet zo nauw' nam met de stayerregels...

erg leuke fotorapportage ook, leuk om me nog even voorbij zien te komen :)

Geplaatst: 13 sep 2009 22:47
door renes.
Thor schreef:
Casran schreef:
Ik ben gisteren naar de triathlon in Spijkenisse (nabij R'dam). Mn vriendin deed er mee. Ik heb me wat geamuseerd met de camera en heb heel veel deelnemers gefotografeerd; interessant om op zo'n triathlon het verschil in fietshouding (en ook materiaal) van de deelnemers te bekijken. Cesar werd heel knap 2de, proficiat!

Een hele hoop foto's (dat wordt dus tijdritfietsen kijken!) staan hier op mijn site: http://www.pieterdeneve.com/index.php?p ... lbumBox=80

Het viel mij (en zeker mijn vriendin die op het fietsparcours actief was) op dat er bij deze non-drafting in Nederland nauwelijks jury was en er heel vaak in de wielen gereden werd. Op enkele foto's is daar ook iets van te zien.




ik was er ook in spijkenisse, klopt inderdaad dat er geen jury te zien was. Maar ik was vandaag bij de finale van de landelijke verenigingscompetitie in alphen a/d rijn, en daar even gesproken met een jurylid die ook in spijkenisse heeft gejureerd. Op 1 grote ronde van 42 km was het onbegonnen werk om te jureren volgens hem (kan ik me indenken), ze waren met 6 motoren actief vertelde hij, maar ik heb er geen gezien... ik ben ook 1 maal ingehaald door een koppeltje die het 'niet zo nauw' nam met de stayerregels...

erg leuke fotorapportage ook, leuk om me nog even voorbij zien te komen :)


Sluit ik me bij aan, leuk om jezelf terug te zien (en eens niet een finishfoto).
Mbt de juryleden: de ene triathlon staan ze er met 4-6 man/vrouw, de andere keer zijn ze in geen velden of wegen te bekennen. Begrijp dat niet.
Stayers ben ik in Spijkenisse meer dan eens tegengekomen. Vervelend.

Geplaatst: 14 sep 2009 00:53
door casran
Ik heb nog wel wat meer foto's, maar heb ze niet allemaal online gezet. Ik dacht het wel dat die atleet met de Isaac jou was, Thor; op welke foto (zeg maar het nr.) sta jij, René S.? Ik heb de foto's ook in groter formaat, indien gewenst (kan per mail).

mikawoef schreef:mooie reportage casran
Waar ik extra op gelet heb was dat er veel echte tt fietsen waren gemonteerd met veel spacers, is dit normaal om een betere (comfortabele) houding te verkrijgen of niet het juiste framemaat.Want als je een racefiets ziet met een zulke hoge toren wordt er altijd moord en brand geschreewd.


Komt grotendeels omdat de tijdritframes met een enorm kleine kopbuis geproduceerd worden. Ik reed ooit met een Kuota Kalibur en kan me haast niet inbeelden dat er veel renners een Kalibur in hun maat hebben en er tegelijkertijd in slagen om hem spacerloos te monteren: de kopbuis is absurd kort gehouden. Dit geldt voor de meeste tijdritframes, en ergens is het logisch (een tijdritframe met een te grote balhoofdbuis is pas écht onnozel). Anderzijds geldt ook het argument dat triatleten iets minder agressief omlaag zitten op hun fiets.

Geplaatst: 14 sep 2009 14:18
door speric
Leuk dat je een athleet van www.3team.nl hebt gespot..
Eerst zonder fiets en later met z'n P4.

Leuke foto's allemaal.

Geplaatst: 14 sep 2009 14:43
door iban1
Vraagje: kun je een opzetstuurtje ook onder je stuur monteren. Zodat de elleboog pads min of meer paralel komen met stuur waardoor je iets dieper kunt zitten?

Geplaatst: 14 sep 2009 14:49
door jona91
bij profile schijnt het te gaan, als je de armpads dan met ophoging monteert zodat ze net boven je stuur uitkomen

Geplaatst: 14 sep 2009 15:08
door ironmon
jona91 schreef:bij profile schijnt het te gaan, als je de armpads dan met ophoging monteert zodat ze net boven je stuur uitkomen


Ik heb dit geprobeerd bij de T2, maar het is mij niet gelukt: het meegeleverd verhoogstukje is enkele millimeter te laag om de stuurdiameter te compenseren.

Je kan wel de steunen waarop de pads rusten omdraaien en de pads op het verhoogstukje monteren. Hiermee zak je ongeveer een halve centimeter.

cannondale slice 105: 2009 of 2010

Geplaatst: 14 sep 2009 15:27
door ironmon
Ik zou voor volgend seizoen een specifieke triathlonfiets willen aanschaffen. Momenteel wordt er bij een Duitse webwinkel een Cannondale Slice 105 jaargang 2009 (hi modulus frame) aangeboden voor € 2075,- en een model 2010 (géén hi modulus frame) voor € 1999,-. Qua prijs dus omzeggens geen verschil. Buiten het frame zijn er zo te zien geen verschillen in de specificaties.

Wat lijkt jullie de beste keuze?

Geplaatst: 14 sep 2009 15:36
door h3
@CASRAN,

Nog gefelciteerd met je prestatie in de Powerman van Zofingen. Nette tijd. Op naar de volgende wedstrijd.

In Spijkenisse deed een teamgenoot van mij mee, hij is agent dus startte in die serie. Weet iemand waar de uitslagen te vinden zijn? Ik kon ze nog negens vinden (behalve top tien).