Raad de plaat
Quoten: Origineel geplaatst door Spiderman op 28 Maart 2007
Een niet al te moeilijke opgave: één van de twee heren op de foto kon in de jaren tachtig een aardig stukje fietsen. Wat is zijn naam, wat waren zijn grootste successen en welke attributen introduceerde hij zoal in het profpeloton?jaren
Het antwoord op al de vragen die je stelde: http://en.wikipedia.org/wiki/Greg_LeMond
Een niet al te moeilijke opgave: één van de twee heren op de foto kon in de jaren tachtig een aardig stukje fietsen. Wat is zijn naam, wat waren zijn grootste successen en welke attributen introduceerde hij zoal in het profpeloton?jaren
Het antwoord op al de vragen die je stelde: http://en.wikipedia.org/wiki/Greg_LeMond
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Inderdaad, Greg Lemond. Op de foto zien we hem gewapend met een triathlonstuur (zeer revolutionair voor die tijd) in de afsluitende tijdrit op de Champes Elysées de Tour de France winnen met een miniem verschil van 8 seconden(!) van de Fransman Laurent Fignon die zich al vroegtijdig de winnaar achtte.
Even moeten zoeken, maar toch een leuke opgave gevonden. Hieronder een foto van een lokatie waar jaarlijks veel fietsers komen.
De vraag van vandaag: welke pas is dit en wat is hier zo bijzonder aan (hint: wat is zijn bijnaam)?
De vraag van vandaag: welke pas is dit en wat is hier zo bijzonder aan (hint: wat is zijn bijnaam)?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door Siral op 19 April 2007
Ik denk dat het tijd wordt voor nog een hint?
"Groot" is een verwijzing naar de globale ligging van deze pas.
Ik denk dat het tijd wordt voor nog een hint?
"Groot" is een verwijzing naar de globale ligging van deze pas.
Het is inderdaad op Mallorca ('major' = groot in het spaans).
Weet je nog hoe de pas heet T. Trapper? De weg maakt daar inderdaad een mooie lus, daar komt zijn bijnaam ook vandaan.
Ik ben overigens ook ik het winkeltje geweest maar dan juist om af te koelen .
Weet je nog hoe de pas heet T. Trapper? De weg maakt daar inderdaad een mooie lus, daar komt zijn bijnaam ook vandaan.
Ik ben overigens ook ik het winkeltje geweest maar dan juist om af te koelen .
Het is inderdaad de pas de Sa Calobra.
De bijnaam is "de stropdasknoop" vanwege de opmerkelijke bocht.
De eer is aan jou T. Trapper!