Carbon clinchers uit China vragen
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Met deze remmen moet dat perfect kunnen zonder dat je aan remblokken begint te vijlen.
Je moet wel willen lezen wat er geschreven wordt he.
Enkele mogelijkheden, hoeft niet alle twee tegelijk.
- Remhoeven open zetten met, als ik het juist heb, het vijsje 4 op de tekening in bijlage.
Techdoc ULTEGRA Caliper Brake BR-6800
- Remkabel ontspannen, boutje 8 op dezelfde tekening.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik zou gewoon een stuk van de remblokken afsnijden.!hsnrsy schreef: ↑01 jun 2017 19:46 Dag allemaal ik heb een vraag. Ik heb al een tijdje mn wielen binnen en pas zojuist allemaal gemonteerd, ziet er fantastisch uit, wiel past mooi er tussen met wat ruimte.. althans heb ik 1 probleem: De remmen zitten haast vast tegen de remblokken en de wielen kunnen hierdoor erg moeizaam roteren. Hoe is dit op te lossen? Zijn die remmen nog een beetje af te stellen bv door wat uit te rekken of moet ik een stuk vd de remblokken wegsnijden?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Dan zijn er nog steeds tig topics met voornamelijke Keezx en Jakkel. Je komt er achter dat er geen regel voor is maar iedereen is het er wel mee eens geloof ik dat je met 20,5mm externe breedte dat niet moet doen. Behalve als je 9 bar rijd maar waarom heb je dan 25mm.prjz schreef: ↑01 jun 2017 21:05 Welke velgbreedte bij 25 mm banden?
Sorry, maar om nu 176 pagina's door te spitten, dus een vraag die waarschijnlijk al meer gesteld is.
Welke velgbreedte moet ik kiezen om met 25 mm banden te rijden? Ja ik weet dat de chinezen nauwelijks aangeven wat de interne breedte is, maar ik neem aan dat er een relaties is met de externe breedte.
Maak joe woar
Niet dat ik daar ook echt een voorstander van was, de fm kwam er zelf mee: hij zij gewoon een stuk afsnijden man Vandaag ben ik naar een iets deskundige fm geweest dan die gozer van gisteren en die heeft het allemaal netjes in orde gezet. Vandaag paar km de nieuwe wielen getest en moet zeggen dat hij wel erg lekker rijdt. Overstap van 13c wielen met 23mm banden van Giant zelf (waardeloos!) naar 17c met 26mm banden en 50mm velgen. Wat een groot verschil zeg, het voelt allemaal veel beter en fijner aan dan mn oude. Remt trouwens ook wel oke. Had ook nog nooit op carbon gereden maar het wende gelijk en wilde al met m'n casual kleren als een gek snelheid maken maar heb me toch ingehouden Al met al, geen seconde spijt hoop dat ik hiermee gauw paar duizend km veel race plezier aan beleef!
Daar is ie dan mijn TCR Advanced + 50mm carbon clinchers van Helin, Ik moet zeggen dat die Helin ook snel verzend (8 dagen duurde het)! Heb er 26mm s-works turbo banden op gezet (voelt erg lekker). Spacers moeten nog weg maar dat komt nog!
Daar is ie dan mijn TCR Advanced + 50mm carbon clinchers van Helin, Ik moet zeggen dat die Helin ook snel verzend (8 dagen duurde het)! Heb er 26mm s-works turbo banden op gezet (voelt erg lekker). Spacers moeten nog weg maar dat komt nog!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Smoelt idd goed!
Less is bore
Fietsen?altijd schreef: ↑02 jun 2017 15:08
Dan zijn er nog steeds tig topics met voornamelijke Keezx en Jakkel. Je komt er achter dat er geen regel voor is maar iedereen is het er wel mee eens geloof ik dat je met 20,5mm externe breedte dat niet moet doen. Behalve als je 9 bar rijd maar waarom heb je dan 25mm.
Ik kwam per toeval vorige week nog een kennis tegen die wielrenner is, een vrij goed renner in het amateurcircuit. Die rijdt koers met 13C(!) Cosmic Carbon elite 40 wielen met 25 mm Veloflex Matsers erop. Ik kreeg spontaan een binnenpretje.
Dat moet iedereen voor zichzelf maar uitmaken en daarnaast zijn er hele volksstammen die niet beter weten of aan wie sommige dingen niet besteed zijn, zoals aan mij ook nogal wat "moderne"dingen niet besteed zijn.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig