Het grote woon-werk topic
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Ik zag de buien op Buienradar al aankomen, maar heb het toch niet helemaal goed ingeschat en ben iets te laat van m'n werk vertrokken (of ik heb niet hard genoeg gefietst....kun je ook zeggen ) #tamelijknatthuiskomen
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
In de regio Zwolle is sinds september een project genaamd spitsfietsen
Een geldige dag geldt al als je een moment tussen 07:00 en 09:00 of tussen 16:00 en 18:00 je woonwerk rit hebt gemaakt. Ik zit nu te kijken om de onmogeijke maandag en dinsdag toch een fietsritje in te plannen. De fiets meen alleen de terugweg van 17:30 tot 18:30 en dan de volgende ochtend weer heen van 08:30 tot 09:30 en dan geldt dat voor 2 dagen
Een mooie stimulans om de fiets te pakken. Mijn werkgever doet mee vanaf eind oktober en de teller staat op 27 euro. Nou fiets ik toch al de woensdag, donderdag en vrijdag. Echter heb ik bij (grote kans op) slecht weer weleens de auto gepakt. Ik merk nu dat ik dat niet doe.Rijd je regelmatig met de auto in de spits in de regio Zwolle/Kampen? Doe dan mee met Spitsfietsen. Als spitsrijder word je beloond als je regelmatig de fiets pakt en daardoor niet of minder in de spits gaat rijden. Je kunt direct meedoen als je werkgever zich heeft aangemeld bij Spitsfietsen. Op deze website kun je je aanmelden. Dus: meld je aan en laat je auto staan! Je beloning kan flink oplopen: tot 6 euro per werkdag en dat om te beginnen 6 maanden lang. Dat kan voor de echte doortrappers dus flink oplopen.
* Afhankelijk van je woon-werkafstand kun je per dag een lot sparen, of 1, 2 of 3 euro. Tijdens dagen met een Verdubbelaar kan dit oplopen tot 6 euro.
Een geldige dag geldt al als je een moment tussen 07:00 en 09:00 of tussen 16:00 en 18:00 je woonwerk rit hebt gemaakt. Ik zit nu te kijken om de onmogeijke maandag en dinsdag toch een fietsritje in te plannen. De fiets meen alleen de terugweg van 17:30 tot 18:30 en dan de volgende ochtend weer heen van 08:30 tot 09:30 en dan geldt dat voor 2 dagen
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Gewoon gaan fietsen. Des te meer waardeer je de droge perioden! Uiteraard wel je voorzorgmaatregelen nemen (spatbordjes, overschoenen, regenjack etc.)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Wie kan mij een goede antilekband aanraden voor de komende periode op de racer? Ik heb er nu nog een Vittoria Zaffira achter liggen, maar deze zijn niet echt lekbestendig en hebben weinig grip. Voor heb ik een 4000sII juist vanwege de grip. Band moet 25mm zijn.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
[quote="Wolfhound32"]Wie kan mij een goede antilekband aanraden voor de komende periode op de racer? Ik heb er nu nog een Vittoria Zaffira achter liggen, maar deze zijn niet echt lekbestendig en hebben weinig grip. Voor heb ik een 4000sII juist vanwege de grip. Band moet 25mm zijn.[/quote]
De continental supersport plus.....
De continental supersport plus.....
De enige "echte" anti lek band is volgens mij de Schwalbe Marathon Plus. Zie mijn post van een paar dagen geleden (40.000 lekvrije kilometers op één setje banden). Maar dat zijn 47 mm banden op een MTB. Dan hou je meer dan genoeg comfort door de grote luchtkamer, ondanks de dikke brekerlaag die in de banden zit.
Ik heb geen ervaring met de race versies van de Schwalbe Marathon Plus. Lijkt me dat je toch behoorlijk wat inlevert op rijcomfort. Ligt er dus maar een beetje aan wat je belangrijk vindt. Persoonlijk zou ik een heleboel rijcomfort inleveren voor een lekvrije winter .....
Ik heb geen ervaring met de race versies van de Schwalbe Marathon Plus. Lijkt me dat je toch behoorlijk wat inlevert op rijcomfort. Ligt er dus maar een beetje aan wat je belangrijk vindt. Persoonlijk zou ik een heleboel rijcomfort inleveren voor een lekvrije winter .....
Hoe hard is die 25mm voorwaarde? Ik heb een setje Schwalbe Durano Plus te koop a 28mm.Wolfhound32 schreef:Wie kan mij een goede antilekband aanraden voor de komende periode op de racer? Ik heb er nu nog een Vittoria Zaffira achter liggen, maar deze zijn niet echt lekbestendig en hebben weinig grip. Voor heb ik een 4000sII juist vanwege de grip. Band moet 25mm zijn.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=81171
Als je voor tubeless banden zou kiezen dan hoef je bij een lekke band niet te plakken maar kan je gewoon doorrijden omdat de latex het gaatje dicht. Natuurlijk komt het eens een keer voor dat de latex niet werkt of ongemerkt is opgebruikt, ja dan steek je alsnog een binnenband maar in alle andere gevallen heb je geen last meer van een lekke band. Oké, het is af en toe wel een gekloot om een band te monteren maar na verloop van tijd raak je daaraan gewend. Toevallig nog aan jou gedacht met al die lekke banden en dan nog wel in het donker op de dijk want inmiddels rijd ik alweer meer dan 5000 km met mijn setje Schwalbe One tubeless 25 mm en heb beide banden pas éénmaal moeten plakken (te groot gat).!Wolfhound32 schreef:Wie kan mij een goede antilekband aanraden voor de komende periode op de racer? Ik heb er nu nog een Vittoria Zaffira achter liggen, maar deze zijn niet echt lekbestendig en hebben weinig grip. Voor heb ik een 4000sII juist vanwege de grip. Band moet 25mm zijn.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
@litespeed, 28mm gaat helaas bij mij niet passen. Vork is te smal. Daarnaadt is de binnenbreedte van mijn velg 15mm. Dan is een 28mm-band geen ideale oplossing. Evengoed bedankt.
@Orlok, volgens mij wordt het eens tijd om naar Almere te rijden voor een lesje tubeless. Mijn Zonda's zijn dacht ik al tubeless-ready.
@Keezx, voorzichtig had ik die conclusie inmiddels ook al getrokken. Rijd sinds kort voor het eerst met 4000S2's, maar ik merk geen verschil met de Grand Prix'.
Maar goed, ik merk nooit ergens verschil mee.
@Orlok, volgens mij wordt het eens tijd om naar Almere te rijden voor een lesje tubeless. Mijn Zonda's zijn dacht ik al tubeless-ready.
@Keezx, voorzichtig had ik die conclusie inmiddels ook al getrokken. Rijd sinds kort voor het eerst met 4000S2's, maar ik merk geen verschil met de Grand Prix'.
Maar goed, ik merk nooit ergens verschil mee.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Een dezer dagen zal ik toch mijn Schwalbe One 25 mm banden moeten wisselen voor nieuwe, dan geef ik wel een seintje. Als jij de Zonda's Two Way fit hebt dan heb je ook de juiste ventielen erbij ontvangen en is het een fluitje van een cent (zo zou het moeten) om tubeless banden te monteren.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless