Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 22 okt 2023 18:25

Theo V schreef: 22 okt 2023 18:04 Volgens mij staat in de bijbel hetzelfde.
Iets met 10 geboden of zo. :roll: :?
Maar ondertussen kunnen we toch wel stellen dat de bijbelaanhangers het niet gehaald hebben.
De islam aanhangers daarentegen gaan, letterlijk, over lijken om hun gelijk te halen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

bever
Forum-lid

bever 22 okt 2023 18:33

Lcsmet schreef: 22 okt 2023 18:25
Maar ondertussen kunnen we toch wel stellen dat de bijbelaanhangers het niet gehaald hebben.
De islam aanhangers daarentegen gaan, letterlijk, over lijken om hun gelijk te halen.
Klopt, allemaal, stuk voor stuk ! Vraag me af waarom we er hier niets tegen doen in het Westen...

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 22 okt 2023 18:35

Ik ken genoeg islam aanhangers die gewoon vredelievend zijn, zoals in de koran wordt gevraagd.
Het zijn de extremisten, in elk geloof, die het fysiek en misdadig maken.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 22 okt 2023 18:48

Ik ga als atheïst geen godsdienst verdedigen, maar dit zijn blijkbaar de 10 geboden.
Ik lees daar nergens iets over overheersing.

Vereer naast Mij geen andere goden.
Maak geen afgodsbeelden (het afbeelden van iets dat in de hemel, aarde of het water is, is verboden).
Misbruik de naam van de Heer niet.
Houd de sabbat in ere.
Toon eerbied voor uw vader en moeder.
Pleeg geen moord.
Pleeg geen overspel.
Steel niet.
Beschuldig een ander niet op valse gronden.
Zet je zinnen niet op andermans eigendom (zoals zijn vrouw, slaaf, huis en ezel).

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 22 okt 2023 18:53

Theo V schreef: 22 okt 2023 18:35 Ik ken genoeg islam aanhangers die gewoon vredelievend zijn, zoals in de koran wordt gevraagd.
Eerste zin , ben ik het helemaal met je eens,
Tweede zin ook, zullen we die dan bestrijden? Zeker hier wat mij betreft.
Hoe ze het in het midden oosten oplossen moeten ze maar lekker zelf uitzoeken.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 22 okt 2023 19:04

Ik ben van mening dat je alle extremisme moet bestrijden.
Of dat nu in geloof, voetbalaanhang, links- of rechtsradicalisme is.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 22 okt 2023 19:38

Theo V schreef: 22 okt 2023 18:35 Ik ken genoeg islam aanhangers die gewoon vredelievend zijn, zoals in de koran wordt gevraagd.
Kan je dat eens duiden waar dat in de Koran staat? En waar dan ook bijstaat dat de oproepen tot geweld overruled worden. Onder ander Etienne Vermeersch heeft daar uitgebreid over geschreven. (Maar ook een heleboel arabisten) .
Ik ben benieuwd.

In elk geloof? Kan u mij eens vertellen in welke mate de christenen, boeddhisten, hindoeisten, etc.... terroristische acties uitgevoerd hebben in een grote-orde vergelijkbaar met islamterreur van de laatste decennia? (madrid, london, brussel, bataclan,.... om er maar een paar te noemen)

In een volgende post maakt u de brug naar voetbalhooligans, dat valt echt niet onder één noemer met religieus/culturele islamterreur. (al was het maar omwille van de grootteorde)

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 22 okt 2023 19:41

ColumsbusMJ schreef: 22 okt 2023 07:52
lugosi schreef: 22 okt 2023 06:35

Doet dat er dan toe? Is de analyse van pakweg Ephimenco (atheist) dan verschillend met die van genoemde organisatie. Inhoudelijk weerleg je niets, je tracht alleen te discrediteren.

Als ahteist (lijn Dennett) kan ik toch alleen maar hopen dat in het Westen de christelijke tradities stand houden, het alternatief ziet er schrikwekkend uit (tal van voorbeelden).
Als het de christelijke tradities zijn zoals SGP die uitdraagt, dan pas ik liever. Het heeft hier en daar wat raakvlakken met bijvoorbeeld de ideologie van de Taliban.

De aangehaalde website heeft verder een hoop (naar mijn mening) twijfelachtige standpunten die zo in het FvD verkiezingsprogramma zouden passen. Alles wat niet in lijn is met hun ideeën wordt weggezet als woke of links. De klimaatverandering is een hoax en ik zag ook anti-abortus standpunten voorbijkomen. Als dit de plek is waar je je informatie vandaan haalt en achter die ideeën staat, dan is voor mij duidelijk dat Mao en ik het over een hoop punten niet eens zullen worden, wat verder natuurlijk prima is.

Ingaande op XR kon ik de demonstraties tegen de subsidie op fossiele brandstoffen wel waarderen. De standpunten van XR richting de witte man, het Westen en Hamas komen overeen met ideeën die BIJ1 verkondigd; een partij waar ik niet zoveel mee op heb. Ik denk dat een (groot) deel van de leden zich aangesloten heeft bij XR vanwege hun standpunten inzake het klimaat. Schoenmaker blijf bij je leest?
Euhm, interessante opinie, maar geen woord ervan gaat over wat ik schreef. Misschien verkeerd gequote?

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 22 okt 2023 19:51

daniel1975 schreef: 22 okt 2023 12:22 Ik stel voor dat we alle geloven afschaffen. Netto/netto onder de streep heeft het alleen maar ellende voortgebracht.
Maar blijkbaar is circa 80 % van de wereldbevolking gelovig. We zijn dus in de minderheid. We gaan dat dus op ondemocratische manier moeten aanpakken. Enige suggesties?

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 22 okt 2023 20:39

lugosi schreef: 22 okt 2023 19:38
Kan je dat eens duiden waar dat in de Koran staat? En waar dan ook bijstaat dat de oproepen tot geweld overruled worden.

Dat kan ik niet, hier ga ik uit van wat mijn vroegere klasgenoten en huidige islamitische collega's mij vertellen
Onder ander Etienne Vermeersch heeft daar uitgebreid over geschreven. (Maar ook een heleboel arabisten) .
Ik ben benieuwd.

In elk geloof? Kan u mij eens vertellen in welke mate de christenen Inquisitie kruistochten, diverse sektes zoals die van Jim Jones, boeddhisten Misschienget enige echte vredelievendegeloof, hindoeisten conflict in Kashmir, etc.... terroristische acties uitgevoerd hebben in een grote-orde vergelijkbaar met islamterreur van de laatste decennia? (madrid, london, brussel, bataclan,.... om er maar een paar te noemen)

In een volgende post maakt u de brug naar voetbalhooligans, dat valt echt niet onder één noemer met religieus/culturele islamterreur. Ik had het over al het extremisme, waarom mag ik dat niet noemen?(al was het maar omwille van de grootteorde)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 okt 2023 20:51

mao schreef: 22 okt 2023 15:30
Ernie C. schreef: 22 okt 2023 09:44 Ik vind het altijd wel grappig dat mensen de islam zien als bedreiging van de christelijke waarden en vice versa. Ik zie alleen wat nuance verschillen.
De extreem (extremistisch?) progressieven zijn op hun beurt dan weer groot voorstander van het binnenhalen van hordes streng religieuzen. In beiden gevallen ben je dan meer bezig met de vorm dan met de praktijk.
Gister even Eus in Turkije gekeken en daar werden de islamitische vluchtelingen juist eerder gezien als bedreiging voor de progressieve waarden.
Alles goed en wel maar er is wel degelijk verschil tussen de ene en andere,
Islam is geen boeddhisme.
Volgens de islam zal de wereld pas tot rust komen als de sharia overal heerst, elke islamitische woordvoerder zal dat beamen.
En in naam van Christus is 2/3 van de wereld gekoloniseerd. Wat dat betreft is dat dus geen haar beter.
Campagnolo Ultra Dork

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 22 okt 2023 21:04

In elk geloof? Kan u mij eens vertellen in welke mate de christenen, boeddhisten, hindoeisten, etc.... terroristische acties uitgevoerd hebben in een grote-orde vergelijkbaar met islamterreur van de laatste decennia?
Wat te denken van de katholieke missionarissen die in Afrika en zuid- Amerika hun geloof op minder explosieve wijze hebben opgedrongen aan de bevolking?
Of hoe de Portugezen en Spanjaarden en Hollanders hun griep en andere virussen verspreid hebben over de inheemse bevolking van zuid Amerika?
Of hoe zij daar hebben huisgehouden en volkerenmoord hebben gepleegd?
Hoe in naam van hun heilige god hele volksstammen vanuit Afrika naar de koloniën werden verscheept onder het mom van “dit zijn geen godsvreesende mensen maar slechts wildelingen “
Of wat te denken van de godsdienst oorlogen tussen katholieken en protestanten in de 17e eeuw hier in de lage landen?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gesloten