Spacers eronder vandaan halen en dan met tooltje op spanning zetten. Vervolgens kan je het stuur weer op moment vast draaien
Canyon
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Ik bezit sinds eind 2020 een Ultimate CF SL 7 DISC met Ninja Token Bottom Bracket.
Deze BB is opzich een mooi systeem in vergelijking met reguliere press-fit omdat de demontage een stuk makkelijker is.
Een groot nadeel is dan weer dat er weinig 'vlees' op de buitenhuls zit waardoor je hem slecht kan aandraaien.
Ik haal hem denk ik eens in de 2-3 maanden los voor inspectie/smering lagers maar zie nu dat aan de NDS het 'vlees' van de cups niet meer uitsteekt en nu dus eigenlijk in het frame ligt. Je kan er niet meer met een tool 'op' en aandraaien van de BB is dus lastig.
Iemand anders ook ervaring hiermee? Zou zoiets voor (frame)garantie in aanmerking komen bij Canyon? Of schuiven ze het dan op wear and tear...?
Deze BB is opzich een mooi systeem in vergelijking met reguliere press-fit omdat de demontage een stuk makkelijker is.
Een groot nadeel is dan weer dat er weinig 'vlees' op de buitenhuls zit waardoor je hem slecht kan aandraaien.
Ik haal hem denk ik eens in de 2-3 maanden los voor inspectie/smering lagers maar zie nu dat aan de NDS het 'vlees' van de cups niet meer uitsteekt en nu dus eigenlijk in het frame ligt. Je kan er niet meer met een tool 'op' en aandraaien van de BB is dus lastig.
Iemand anders ook ervaring hiermee? Zou zoiets voor (frame)garantie in aanmerking komen bij Canyon? Of schuiven ze het dan op wear and tear...?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Mooie fiets hoor! Helaas nog steeds niet leverbaar.tornadotom schreef: ↑08 mei 2023 09:16 Hij is alweer een jaar oud, maar nog altijd erg blij en trots met deze fiets. Inmiddels wel het stuurlint vervangen door een Supacaz zwart met oil slick sterren.
Maar zie ik dat nou goed Campa remschijven?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zit die BB er standaard in?Desertstorm schreef: ↑17 mei 2023 15:15 Ik bezit sinds eind 2020 een Ultimate CF SL 7 DISC met Ninja Token Bottom Bracket.
Deze BB is opzich een mooi systeem in vergelijking met reguliere press-fit omdat de demontage een stuk makkelijker is.
Less is bore
Ben zo wat aan het rondzien voor nieuwe fiets.
reeds paar merken bekeken (en vragen gesteld) en op dit moment zijn de meeste checkboxen afgevinkt bij deze:
Canyon Endurace CF SLX 9 Di2
https://www.canyon.com/nl-be/racefiets ... be=RD%2FBK
Staat als endurace, vraag me af of deze endurance genoeg is om wat relaxer te kunnen rijden?
Als ik mijn gegevens ingeef voor framemaat dan wordt een M aangeraden.
Ben wel wat minder lenig dan gemiddeld, iemand enig idee of ik dan met een L misschien beter zou af zijn?
(ben 1,80 m met bbl van 89 cm, maar minder lenig voor echte race).
Kunnen er nog spacers gestoken worden op dergelijke cockpit?
reeds paar merken bekeken (en vragen gesteld) en op dit moment zijn de meeste checkboxen afgevinkt bij deze:
Canyon Endurace CF SLX 9 Di2
https://www.canyon.com/nl-be/racefiets ... be=RD%2FBK
Staat als endurace, vraag me af of deze endurance genoeg is om wat relaxer te kunnen rijden?
Als ik mijn gegevens ingeef voor framemaat dan wordt een M aangeraden.
Ben wel wat minder lenig dan gemiddeld, iemand enig idee of ik dan met een L misschien beter zou af zijn?
(ben 1,80 m met bbl van 89 cm, maar minder lenig voor echte race).
Kunnen er nog spacers gestoken worden op dergelijke cockpit?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een M voor iemand met een BBL van 89 cm die "iets minder" lenig is.fgrs schreef: ↑20 mei 2023 10:55 ;;;;;;;;;
Staat als endurace, vraag me af of deze endurance genoeg is om wat relaxer te kunnen rijden?
Als ik mijn gegevens ingeef voor framemaat dan wordt een M aangeraden.
Ben wel wat minder lenig dan gemiddeld, iemand enig idee of ik dan met een L misschien beter zou af zijn?
(ben 1,80 m met bbl van 89 cm, maar minder lenig voor echte race).
............
Kijk eens naar de tabel op geometrygeeks waar de Canyon Endurace vergeleken is met de Trek Domane waar je ook naar aan het kijken was.
Een Trek Domane in maat 58 is 2 mm korter maar zit wel 33 mm hoger dan de Canyon in maat M.
Als je daarentegen vergelijkt met de Canyon Endurace in maat L dan zit je weliswaar 9 mm langer maar slechts 7 mm lager.
Vergelijk je daarentegen de Endurace in maat L weer tegen de Domane in maat 60 dan zit je op de Domane 6 mm korter maar weer 28 mm hoger dan op de Endurace. https://geometrygeeks.bike/compare/cany ... 023-60-cm/
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Thanks @Lcsmet
Als ik iets wil doen ga ik beter voor de L denk ik (was in eerste instantie eigenlijk ook wel mijn bedenking toen ik M zag).
Heb ook eens de vergelijking gemaakt met mijn huidige Bianchi maat 59 tov de L van de Canyon.
Reach Canyon 2 mm korter
Stack Canyon 6 mm hoger
Lijkt me dan wel te passen die L
En als foto's zie op internet dan zie ik dat er ook nog spacers tussen kunnen geplaatst worden mocht het nog iets hoger mogen (of met de jaren beetje aanpassen )
Mijn Bianchi heeft nu ook wel 2 spacers ertussen zitten.
En de stack+ maat is dus de maximum te bereiken stack tot bovenkant stuur dmv spacers als ik het goed begrijp?
Als ik iets wil doen ga ik beter voor de L denk ik (was in eerste instantie eigenlijk ook wel mijn bedenking toen ik M zag).
Heb ook eens de vergelijking gemaakt met mijn huidige Bianchi maat 59 tov de L van de Canyon.
Reach Canyon 2 mm korter
Stack Canyon 6 mm hoger
Lijkt me dan wel te passen die L
En als foto's zie op internet dan zie ik dat er ook nog spacers tussen kunnen geplaatst worden mocht het nog iets hoger mogen (of met de jaren beetje aanpassen )
Mijn Bianchi heeft nu ook wel 2 spacers ertussen zitten.
En de stack+ maat is dus de maximum te bereiken stack tot bovenkant stuur dmv spacers als ik het goed begrijp?
Ik ben ook een 1,80 met een bbl van 90.
Zelf rij ik een endurace CF maat L.
Alle (27mm) spacers zijn bij mij weg, en ik rij zo met een "drop" van een goede 8cm.
Let wel, de slx versie is sportiever dan de CF versie: in M 12mm lager en 4mm langer.
In L 7mm lager en 2mm langer.
Op de M is de stuurpen 10cm, op de L 11cm