Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1824
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 12 dec 2010 23:36

Lekker (?) rondje Ringvaart gedaan, altijd valt de wind als je er eenmaal rijdt weer tegen... Na een bourgondisch weekend ga ik hier niet over gemiddeldes opscheppen. Ondanks wintersokken en de beste overschoenen die er zijn toch weer wat koude voeten - heb ik snel last van. Vrij veel fietsers tegengekomen en ja hoor: weer zo een met een KORTE BROEK en zonder overschoenen. Fietsje weer mooi afgespoeld en met babydoekjes nagepoetst en vervolgens in een lekker heet bad gestapt. Wat is het leven soms mooi!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 13 dec 2010 00:29

[quote="johanandijk"]Ook hier een lekker rondje gefietst, een klein rondje west-friesland . idd opvallend veel breeduit lopende en fietsende pensionado's , die de bel op mijn fiets vaak niet wisten te waarderen. [/quote]

Word het niet een keer tijd dat we een duo forumrit maken voor Andijkers.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 13 dec 2010 20:07

De afgelopen weken niet echt aan fietsen toegekomen. Enkel een vreemd soort duathlon, namelijk het naar school fietsen. Lopend over de 'ijsbanen' en fietsen waar mogelijk.

Het weekend bracht eindelijk dooi en regen, echter ook een fikse verkoudheid. Vandaag vrij en toch maar op de fiets gesprongen. Achteraf maar goed ook, want er ligt hier al weer een lading sneeuw.

Hier Doesburg achter me latend richting Dieren.
Afbeelding

Tegen alle regels in; een flinke fietspomp, een dito zadeltas en spatbordjes. Who cares, het is winter. :)
Afbeelding

En ik was niet de enige vreemde eend vandaag.
Afbeelding

Bij Apeldoorn is het altijd leuk fietsen langs het kanaal.
Afbeelding

Uiteindelijk toch besloten door te trappen naar Zwolle.
Afbeelding

Afbeelding

De terugweg bleek de wind nogal tegen te zitten. Dus flink door gebikkeld.
Uiteindelijk 178km

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 13 dec 2010 20:09

Mooie rit, mooie afstand!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 13 dec 2010 20:36

[quote=".Jeroen."] ...echter ook een fikse verkoudheid. Vandaag vrij en toch maar op de fiets gesprongen... De terugweg bleek de wind nogal tegen te zitten. Dus flink door gebikkeld.
Uiteindelijk 178km
[/quote]

Dat is toch (haast) niet te geloven man:D! Chapeau!
60 x Ventoux

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 13 dec 2010 20:44

Goeiedag zeg. Je gaat toch wel in januari de hoeveelheid kilometers opvoeren? :-)

Chapeau!!

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 13 dec 2010 20:53

knap hoor! in dit weer vind ik 2 uur max......
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 13 dec 2010 21:04

Merci voor de leuke reacties! ;)

[quote="Stillekracht"]Goeiedag zeg. Je gaat toch wel in januari de hoeveelheid kilometers opvoeren? :-)

Chapeau!![/quote]

Dat is wel het plan, zolang het weer een beetje mee werkt. :-) Ik hoop in iedergeval wat vaker op de fiets te zitten dan deze maand. Dit was welgeteld mijn eerste rondje in december..

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 13 dec 2010 21:09

Toch knap dat je dan meteen zo'n afstand kan rijden.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 dec 2010 14:35

Vandaag 90 km door de kou. Ging prima zolang je op fietspaden reed waar gestrooid was. Daar mijn route dus op aangepast.

De laatste 10 km waren niet echt leuk meer omdat mijn handen zo koud werden dat ik ze nauwelijks nog voelde. De pijn die ik bij thuiskomst kreeg was ook geen pretje.

eelcoz

eelcoz 16 dec 2010 13:00

Respect voor .Jeroen.

Ik heb gisteren zo'n 60 km door de provincie Groningen gefietst, richting het altijd gezellige Onderdendam.:D Het was heerlijk fietsweer, met een stevige noordenwind. Vooraf was ik een beetje bang voor gevaarlijke situaties door gladheid, maar dat viel reuze mee. De enige twee gevaarlijke situaties deden zich voor in de stad Groningen zelf, en niet door de gladheid, maar door onoplettende automobilisten.

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 16 dec 2010 18:04

Vanmiddag ben ik even het bos ingedoken. Mooi rondje gemaakt, ben bijna 2 uur weggeweest. Hier en daar lag het wel link. Door de natte sneeuw en regen en daardoor al snel doorweekte handschoenen was ik wel blij toen ik weer terug thuis was en m'n handen op de verwarming kon leggen.

Plaats reactie